Sunday, June 26, 2022

Konsert Jom Heboh. Ke arah hiburaan patuh syariat?

 

Penyanyi remaja, Irfan Haris menghiburkan penonton Konsert Jom Heboh menerusi tiga lagu popular. - NSTP/Aziah Azmee

Selautan penonton hadir menyaksikan persembahan penyanyi baharu dan lama di Konsert Jom Heboh yang berlangsung di Anjung Floria, Putrajaya, malam ini. - NSTP/Aziah Azmee

HALAMAN HIBURAN

PUTRAJAYA: Lebih 10,000 penonton melepaskan kerinduan menyaksikan Konsert Jom Heboh yang berlangsung di Anjung Floria, di sini, malam ini.

Kembali memeriahkan kalendar hiburan negara, konsert itu menampilkan penyanyi baru dan lama seperti Siti Nordiana, Ara Johari, Irfan Haris, Ashtin, Insomniacks, Aman Aziz. Neon, Ashtin, Roshan Isaac dan Unknown.

Pada konsert itu, setiap artis mendendangkan tiga lagu kecuali Siti Nordiana menyampaikan tujuh lagu, sekali gus, menutup tirai persembahan.

Penonton dihiburkan dengan penampilan khas penyampai radio Media Prima Audio (MPA) iaitu AG, Ally Iskandar, Haiza dan Ayu yang bertindak sebagai hos.

Barangkali terlalu rindu dengan penganjuran persembahan terbuka, kebanyakan penonton hadir bagaikan melepaskan 'gian' dengan menyanyi bersama barisan artis menjayakan konsert.

Malah, ada ketika, aksi mereka bagaikan penyanyi latar yang mengiringi persembahan penyanyi konsert.

Dibawakan khas oleh Hot FM, Molek FM dan Buletin FM konsert berdurasi tiga jam, bermula jam 9 malam itu boleh distrim secara eksklusif menerusi tonton.com.my.

Terdahulu, pengunjung berpeluang beramah mesra dengan pelakon drama Melur Untuk Firdaus, Meerqeen dan Anna Jobling serta Ummi Nazeera dan Zara Zya (Risik Pada Hati).

Sebahagian daripada orang ramai yang hadir di Karnival Jom Heboh, Putrajaya. - NSTP/Eizairi Shamsudin  

Gemuruh tepukan 10,000 penonton


9 comments:

Anonymous said...

Presiden womenizer dahlah terpaksa ke mahkamah sebab songlap money. Dia juga antar mani melalui sistem pembalakkan. Semestinya rantaian nya punya potensi yg sama. Dalam ertikata ikut istilah kluster, dia punya potensi mewujudkan kluster baru yg sinonim dengan kecenderungannya.

Mana mungkin seorang yg punya potensi songlap dan pembalakkan wanita mesra dengan golongan agamawan. Minat tak sama maka susah nak ngam. Melainkan geng songlap ngam dengan geng songlap. Geng casanova ngam dengan geng casanova. Itu maksud kluster. Yg cenderong agama ngam dengan yg cenderong agama.

Kuman barah dah dikenal waktu baby. Jika dah boy, kumannya lagi besar. Bila dah man, jadi barah buat negara. Nak basmi barah, kena basmi kuman waktu baby. Baru potensi negara bebas barah.

Buang kuman barah ketika masih baby. Pupuk penawar baru yg sihat.

Anonymous said...

Pelampau Hindu di India terus mencetuskan jenayah perkauman mereka apabila seorang imam masjid di bandar Siwan maut disembelih ketika tidur.

Imam tersebut, Muhammad Safi maut dibunuh ketika waktu subuh pada hari Jumaat, 10 Jun lalu apabila beberapa pelampau Hindu menyerang dan menyembelihnya dengan pisau sewaktu beliau sedang tidur di Masjid Khalispur, bandar Siwan.

Imam tersebut ditemui mati berlumuran darah ketika orang ramai datang ke masjid untuk kerja pembersihan.

Anonymous said...

Filem Melayu Mat Kilau pasca endemik terbaik.

Mat Kilau... filem terbaik hari pertama released filem Melayu ini kutip 1 jota sehari... hari ke dua tayangan 1.8 jota..

Elok lah walau walaun Tun dan otai otai PKR hayati filem Mat Kilau. Mereka dah terlalu jauh menyimpang mana tau boleh insaf kerana ego bodoh sombong kelian..

Pada walaun dan otai kalau rasa tak ada malu dan harga diri lagi sekurang kurangnya nonton Filem Mat Kilau mungkin rasa malu dan harga diri timbul sinis dan tercalar ego masing masing selepas nonton filem ini.

Dialog penuh mesej tajam dan sindiran. sesuai pada Tun Mahathir anak cucu dan walaun walaun Tun dan otak PKR yang jual dan gadai pulau pulau negara bangsa malah gadai akidah agama pada COMANGO Pluralisma Murtad Syiah dan liberal.

Banyak mutiara kata dalam dialog filem itu yang menusuk kalbu dan berunsurkan nasihat yang membakar jiwa dan ego penonton walaupun ia adalah filem fiksyen.

Walau Tun dan Otai otak PKR yang jauh menyimpang setelah mereka semua berambos dari parti asal UMNO dan PAS menubuhkan parti serpihan bertunjangkan liberal, pluralis serta jadi barua barua DAP@ Lee Kwan Yew melalui proksi kroni taikun taikun kaum Lee Kwan Yew warga negara ini elok menonton filem Mat Kilau. Sindiran tajam mesej filem ini.

Sarat dengan mesej dan sindiran amat tajam tentang Melayu dan mampu menaikkan rasa cinta kepada agama dan bangsa setanding filem dari Turkiye, Fetih 1453 pada 2012 kerana terdapat persamaan dari segi genre dan tema.

Mesej yang jelas ingin disampaikan dalam filem Mat Kilau adalah mengenai kepimpinan berkualiti tahu asal usul dan harga diri.

9 FILEM TEMPATAN YANG TAK LAKU

1. Mendidih Bro RM4,090 Pengarah: Z Lokman

2. Spy In Love RM4,059 Pengarah: Daniel Rifki

3. Puthiya Payanam RM6,651 Pengarah: S Kathiraven

4. RIP? (Tamil) RM8,156 Pengarah: S T Bala

5. Kamar Seksa RM15,034 Pengarah: M Suurya

6. Kerja Kahwin RM15,293 Pengarah: Anwardi Jamil

7. Hijabsta Ballet RM16,013 Pengarah: Syed Zul Tojo

8. Vettai Karuppar Ayya (Tamil) RM18,622 Pengarah: Amigoz Sugu

9. Pencuri Hati Mr Cinderella RM18,864 Pengarah: Ahmad Idham

* Kutipan keseluruhan RM106,782

10. agak filem M brapa yaa..!??

Filem Anak LGbT Atok Ineza Roussille Filem M for (Mangkok Tingkat dll) = RM++.++

Elok lah Tun Marina Gereja anak cucu Tun , Anwar Ibrahim Nurul Jijah Nuha, Mat Sabun Kalit Gereja, Mujahit, Mat Blur Assmin otai otai dan especially Dato Zarin suka jadi nasik tambah mangkok tingkat kuah basi ini utk saksikan filem Mat Kilau ini.

Banyak dialog dan kata kata menusuk sanubari semua walaun dan keluarga tak guna ini.

Filem M (Mangkok Tingkat) Harap Acara pembukaan filem saja gempak first class, tapi filem lansung tak ada quality. Low class filem yg memalukan industri filem Malaysia.

Ini bukan filem syok sendiri seperti kes kes bail-out duit berbillion billion ringgit wang Petronas , KWSP, Dana Pencen dan Tabung Haji utk syarikat perkapalan dll.

Syabas filem epik Mat Kilau..!!

Anonymous said...

Tkde bezanya don odori dgn jom heboh, jantan betina berhimpit2 begesel.. Menteri agama knpe diam seakan syaiton bisu

Anonymous said...

Jom pakat pakat sokong menteri agama. Menteri agama dah tegur dah. Tapi yg degil ketegaq tu ada juga. Terutama parti legasi komunis. Depa yg bawak budaya ni. Tujuan nak kacau budaya asli tempatan.

Anonymous said...

At least menteri agama ada tegur. Namun presiden parti liberal beri galakan. Sebab bon odori diimport oleh buddhis dap. Mana berani presiden parti liberal tegur. Nanti kerusi pm untuk presiden dap x sokong.

Budaya jepang biarlah buat di jepang. Sapa sapa nak ikut, boleh pergi jepang. Presiden parti liberal kalau berminat boleh pegi jepang. Biarlah budaya tempatan kekal tempatan.

Anonymous said...

Tiada sapa yg marah kalau budaya jepun buat di jepun. Dan tiada siapa yg marah jika oktober fest buat di jerman. Yang jadi amarah rakyat ialah bila budaya jepun buat kat malaysia. Budaya oktober fest jerman, buat kat malaysia. Oleh mereka yang bukan bangsa jepun tapi tinggal kat malaysia. Oleh mereka yang bukan bangsa jerman tapi tinggal kat malaysia. Budaya malaysia untuk orang malaysia. Budaya jepun bukan untuk orang malaysia. Budaya jerman bukan untuk orang malaysia.

Anonymous said...

Ble tk paham erti kaitan, jwpan nya ke laut, knpe jom heboh tk d persoalkn? Budaya mne tu d ikut ble llaki ppuan duk bergesel sama???

Anonymous said...

Masalah budaya tempatan tak selesai, dtg pulak budaya import. Lagi tambah masalah. Budaya import adalah dari kejahatan pee hancing. Yg mabuk langgar sampai mati. Ada yg jadi janda. Ada yg yatim. Punca galakan mabuk dari oktober fest.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails