Wednesday, June 01, 2022

Kisah sedih ibu cek HP rahsia anak gadisnya ..


Foto: Getty Images/iStockphoto/fizkes

KL/IH: London. Wanita yang mendedahkan kisah yang tidak disangka dan sedih. Diketahuinya selepas memeriksa telefon bimbit anak perempuannya. Gadis anaknya itu menyimpan rahsia sedih selama empat tahun.

Bagaimana ceritanya?

Seorang ibu yang tidak dikenali mendedahkan kisah anak perempuannya yang merahsiakan dirinya selama empat tahun. Rahsia itu hanya diketahui selepas dia secara tidak sengaja melihat telefon bimbit anaknya.

Ketika itu telefon bimbit kanak-kanak itu dikunci. Tetapi pada skrin terdapat mesej masuk. Mesej itu daripada guru anaknya bernama Andrew Oldfield. Dalam mesejnya guru itu memaksa anak perempuan wanita itu segera memadam mesej yang dihantarnya.

Terkeliru dengan permintaan guru anaknya, si ibu kemudiannya cuba membuka telefon bimbit anak perempuannya. Dia cuba meneka PIN telefon bimbit anaknya sehingga akhirnya berjaya membukanya. Ibu mendapati mesej intim daripada Andrew Olfield, guru.

Dia membangunkan anaknya yang sedang tidur dan bertanya apa yang berlaku. Anak perempuan wanita itu berkata tiada apa yang berlaku. Tetapi dia meminta ibunya supaya tidak menghubungi polis.

Bagaimanapun, wanita itu kemudian melaporkannya kepada polis. Dia merasakan tindakan guru itu di luar batasan. Pada masa itu Andrew Oldfield menafikan mempunyai aktiviti seksual dengan pelajar itu.

Ketika disoal siasat polis, Andrew mengaku mencium pelajar perempuannya. Dia juga mencium dan menyentuh, tetapi menafikan melakukan hubungan seks. Tetapi akhirnya, Andrew mengakui dia merogol pelajar-plajarnya yang berusia 13 dan 17 tahun.

Perbuatan jahat itu dilakukan empat tahun lalu dan hanya kini terbongkar. Dalam perbicaraan Andrew, ia mendedahkan bahawa guru yang berkelakuan buruk itu telah merogol tanpa menggunakan kondom. Dia juga merenggut dara murid-muridnya.

Selepas peristiwa menyayat hati itu, anak kepada wanita yang melaporkan Andrew trauma. Dia sering kelihatan berjiwa kosong.

Dalam kehidupan sehariannya, Andrew ialah seorang guru sekolah rendah di Helsby, Frodsham, Chester, England. Dia mengajar di sekolah itu sejak 2018. Dia kini telah dibuang sekolah dan dilarang menjadi guru di mana-mana selepas kes rogol pelajarnya terbongkar. Selain itu, beliau juga dibuang kerja dan tidak boleh menyertai Badan Pengawal Perguruan lagi.

Kesimpulannya, iidak mustahil hal begini boleh berlaku di negara kita, selagi negara kita masih berkiblat kepada negara bekas penjajah itu.
(IH)

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

2 comments:

Anonymous said...

Pemilihan dlm parti liberal, yg kalah tuntut siasatan. Kononnya ada penipuan. Yg kalah, majoritinya orang kuat abam. Mungkinkah berlaku langkah syeraton II.

Lagi pun abam dah hilang daya pimpin. Abam dah tempa sejarah. Dlm parti sendiri pun dah ada protes bawah carpet.

Akar umbi pun ramai dah lompat keluar. Konon bawa bahagia, rupanya bawa celaka. Janji yg tak tertunai. Kerosakan yang terus malar dalam senyap.

Siapa sebenarnya abam. Petah yang makin lumpuh operasi. Terlalu kuat persepsi, memesong jati diri dan unsur kerohanian yang makin berkarat. Renggang dengan Pencipta, akrab dengan iblis dan syaitan. Itulah reformasi yang jadi teras perjuangan abam.

Anonymous said...

Terima kasih tuan Ibnuhasyim kerana menerbitkan artikel yang boleh menyedarkan ibubapa yang selama ini tidak peduli tentang anak-anak mereka kerana menyangka tiada buaya dalam air jernih.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails