Friday, June 03, 2022

Wanita tersenarai Majalah Forbes kategori 30 Bawah 30 tahun di Asia.

 

Foto:Instagram/@prillylatuconsina96

KL/IH: Pelakon muda, Prilly Latuconsina, baru-baru ini dimasukkan ke dalam senarai Majalah Forbes bagi kategori 30 Bawah 30 Tahun 2022 di Asia. Pencapaian wanita berusia 25 tahun itu adalah hasil kerja keras dan dedikasinya selama ini.

"Ia seperti mimpi untuk melihat nama dan wajah saya di halaman ini di kalangan dua puluh orang Asia yang berjaya, dan saya rasa rendah diri dan sangat berbesar hati untuk dipertimbangkan," kata bintang siri web My Lecturer My Husband itu di Instagram rasminya, dipetik Rabu (1/6). /2022).
Prilly Latuconsina
Prilly Latuconsina - RISE 2019.jpg
Kelahiran
Prilly Mahatei Latuconsina

15 Oktober 1996 (umur 25)
Pekerjaan
Tahun aktif2009-kini
Ketinggian154 cm (5 ka 1 in)
Ibu bapaRizal Latuconsina (bapa)
Ully Djulita (ibu)
Tandatangan
Prilly Latuconsina (signature).svg

Prilly Latuconsina dikenali sebagai artis berbakat dan mempunyai pendapatan daripada beberapa sumber.

Berikut adalah senarai sumber pendapatan:

1. Bintang Filem.

Prilly Latuconsina mempunyai kerjaya dalam dunia lakonan yang tidak boleh dinafikan. Memulakan kerjaya sebagai pengacara rancangan masakan kanak-kanak, namanya melonjak naik apabila membintangi sinetron Ganteng-Ganteng Serigala (GGS) pada 2014.

Kini beliau telah membintangi lebih 20 buah filem dan drama bersiri. Dia juga pernah memenangi pelbagai anugerah, termasuk menjadi Pelakon Kegemaran Pilihan Penonton di Festival Filem Indonesia 2021.

2. Bintang Iklan

Kejayaan kerjayanya sebagai pelakon membuatkan Prilly Latuconsina sering mendapat tawaran membintangi iklan dan menjadi Duta Jenama (BA). Iklan daripada jenama terkenal turut hadir menarik minat aktres jelita itu, bermula dari jenama kecantikan, makanan, sehinggalah ke sektor pendidikan.

3. Youtuber

Prilly Latuconsina mempunyai saluran YouTube peribadinya dengan jumlah 3.14 juta pelanggan. Menurut data statistik Social Blade, anggaran pendapatan bulanan daripada sektor ini ialah AS$ 98 hingga AS$ 1,600 atau bersamaan dengan Rp 1.42 juta hingga Rp 23.2 juta (kadar pertukaran Rp. 14,500).

4. Penyanyi.

Tidak mudah leka, Prilly Latuconsina turut terjun ke dunia nyanyian. Beberapa lagu single telah dikeluarkan sama ada secara solo dan duet bersama penyanyi terkenal Indonesia seperti Vidi Aldiano dan Andi Rianto. Tajuk perdananya ialah 'Say Love'.

5. Penerbit Filem

Prilly Latuconsina mencuba nasib baharunya dalam industri perfileman. Selain bergelar pemain, beliau juga merupakan penerbit filem berjudul 'Ku Kira Kau Home' yang bakal ditayangkan di pawagam pada Februari 2022. Ku Kira Kau Rumah ialah sebuah filem drama psikologi yang diadaptasi daripada tajuk lagu yang sama. Filem ini diarahkan oleh Umay Shahab.

6. Perniagaan

Prilly Latuconsina mempunyai pelbagai perniagaan dari Rebel Princess dalam sektor pakaian, Slimilly Juice dalam sektor minuman, dan ILY GOLD OFFICIAL dalam sektor perhiasan. Terdapat juga sektor makanan dengan beberapa jenama seperti Miss Judes, Bumbu Nona, dan Picknick Yuk Nona Manis.

7. Kelab Bola Sepak

Prilly Latuconsina ialah pemilik kelab Liga 3 Persikota Tangerang. Penyertaan beliau menambahkan lagi barisan pelakon yang memiliki kelab bola sepak di Indonesia.

Yang Penting: Kalau dia seorang Islam, dia perlu berusaha bersungguh-sungguh menjadikan seluruh kehidupannya dalam lingkungan 'patuh syariah'. Dia dan kita..

Insya Allah, al-hamdulillah.
(IH)

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails