Sunday, May 29, 2022

Jangan Selami Dunia Lucah! -Ingatan dari pesara industri lucah.



KL/IH: Ramai bintang-bintang memutuskan untuk bersara daripada industri lucah. Ada yang tertekan sehingga tidak berhenti berjuang untuk terus hidup.

Seperti Maria Ozawa atau Miyabi yang kini berniaga dengan membina bar di Filipina. Sementara itu, Sora Aoi telah beberapa kali muncul dalam filem selepas meninggalkan bintang JAV itu.

Dua nama itu nampaknya masih mendapat perhatian media. Tidak seperti kebanyakan bekas bintang JAV, seperti Saori Hara, yang terpaksa bergelut dengan masalah mental. Dia jatuh ke dalam kemurungan dan kemudian tenggelam dalam ketagihan alkohol.

Sementara itu, Lada Rhoades, yang bukan lagi bintang lucah, telah menjadi jutawan. Dia kini sibuk menjadi influencer di Instagram, walaupun dia masih memaparkan gaya dewasa di OnlyFans.

Lana Rhoades memperoleh 30,056.26USD untuk setiap kiriman Instagram yang mempunyai 16 juta pengikut. Pada OnlyFans, dia mempunyai 25 ribu pelanggan.

"Tugas saya telah berubah sepenuhnya, saya tidak lagi merakam adegan panas. Lebih-lebih lagi, industri kini bergerak ke arah tempat gadis merakam kandungan mereka sendiri," katanya kepada bosshunting.

Lana Rhoades mengakui bahawa dia kini boleh memisahkan profesionalismenya daripada kehidupan peribadinya. Beliau juga mempunyai mesej penting kepada orang ramai.

"Orang ramai tidak sepatutnya menonton lucah dan berfikir begitulah seks, kerana ia tidak. Ia lakonan, ia hanya pertunjukan," katanya.

Seorang lagi bekas bintang filem dewasa, Mia Khalifa, turut meminta agar wanita tidak terjun ke dunia ini. Menurutnya, ia merosakkan mental sehingga hari ini.

"Serangan disosiatif berlaku setiap jam, kerana ratusan juta orang mengingati kamu hanya dari apa yang kamu lakukan selama 3 bulan, yang sangat memalukan, sangat menyakitkan, tanpa watak pada usia 21 tahun." kata Mia.

Malangnya, sesetengah wanita beranggapan bahawa memasuki dunia panas boleh memudahkan mereka untuk mendapatkan tabung wang. Di TikTok, ada juga yang bergurau kononnya nak jadi bintang filem dewasa untuk buat duit senang.

"Perempuan jangan buat begitu, ia tidak berbaloi," tegasnya.
(IH)

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails