Tuesday, May 24, 2022

Artis Jepun ini putus cinta, mabuk punya hal..

 

Kyoko Fukada menerusi muat naiknya di media sosial. -Instagram
HALAMAN HIBURAN

KL/IH: Bagi penikmat filem Jepun, sudah tentu nama Kyoko Fukada sudah biasa. Berita terbaru mengatakan bahawa dia telah putus cinta dengan kekasihnya kerana tabiatnya meminum minuman beralkohol.

Pelakon Jepun itu tidak dipedulikan oleh teman lelakinya sendiri kerana mempunyai tabiat buruk apabila dia mabuk. Kekasihnya marah kerana, apabila minum bir Kyoko Fukada boleh menghabiskannya dengan cepat, seperti orang minum air.

Kyoko Fukada ialah seorang pelakon, model dan penyanyi Jepun yang dikenali dengan nama pentasnya Fukakyon. Dia memulakan kerjaya sebagai artis sejak 1997.

Pada Mei tahun lalu, wanita berusia 39 tahun itu dilaporkan disahkan menghidap gangguan kesihatan mental. Dia juga dinasihatkan supaya mendapat cuti kerja yang mencukupi dan menjalani rawatan.

Beberapa bulan kemudian, dia kembali sihat dan menjalani hari-harinya seperti biasa. Bagaimanapun, Kyoko Fukada disahkan positif COVID-19 pada bulan Januari. Oleh itu, dia berehat selama dua bulan dari pekerjaannya semula.

Bulan lalu, dia dilihat bergaduh hebat dengan teman wanitanya yang merupakan pemilik syarikat hartanah berusia 44 tahun, Hiroyuki Sugimoto. Pergaduhan itu berlaku pada tengah malam di tepi lebuh raya. Menurut laporan, teman wanitanya tidak mengendahkannya dan memintanya untuk berpisah. Hiroyuki berasa jengkel dengan tabiat Kyoko Fukada yang suka meminum minuman keras.

Terdapat juga khabar angin yang menjelaskan bahawa aktres itu sering dilihat minum champagne seperti orang biasa minum air ketika mereka bangun pada waktu pagi. Kyoko Fukada juga sering dilihat duduk bersendirian di bar sambil minum bir pada waktu pagi. Tabiat minumnya membuatkan teman wanitanya jengkel dan mengambil keputusan untuk tidak peduli dengan Kyoko.

Semasa pergaduhan itu, terdapat saksi yang menyaksikan kejadian itu. Menurut laporan, Kyoko yang mabuk itu menyelar Hiroyuki. Pertengkaran itu ditutup dengan kenyataan Hiroyuki yang meminta untuk memutuskan hubungan.

“Saya rasa sudah cukup, kita putus,” kata Hiroyuki lalu meninggalkan Kyoko sendirian.

Itulah mabuk punya hal.

Diharap artis-artis di Malaysia tidak begitu, kerana dilarang tunggang 'najis kencing syaitan' itu berterang-terangan di negara ini, al-hamdulillah. Agama Islam pun melarang penganutnya 'minum arak', kerana arak itu punca kejahatan seperti kes di atas, dan lambang ketidak tamadunan dalam kehidupan.

Masih mahu minum arak lagi? (IH)

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails