Sunday, February 06, 2022

Negara akan terlihat bodoh... Ini!

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Negara akan terlihat bodoh, tidak jujur , tidak boleh di percayai selagi kerajaan tidak membuka kes RM700 juta Zeti dan keluarga pencuri ini.

Semakin hari semakin terlondeh drama bersiri ciptaan kerajaan Pakatan Harapan dan Tun Mahathir. PH dan Mahathir terpaksa menjadi hipokrit atas sebab penipuan sendiri.

Dari menjadi pelaung pembenci kecurian duit 1MDB , kini PH dan Mahathir menjadi pengecut bila terdedngar sebutan “1MDB”.

Tommy Thomas sepatutnya sudah melihat kertas siasatan awal SPRM dan tahu mengenai jenayah yang dikatakan dilakukan oleh bekas Gabenor Bank Negara Zeti Akhtar Aziz dan bekas menteri Nor Mohamed Yakcop. Laporan Kes AmBank, Kenapa Tommy tidak ambil tindakan pada Zeti dan Nor Mohamed”

Bila PH sebut “1MDB” maka kisah tidak lengkap jika tidak sebut membabitkan Zeti dan keluarga dengan curian RM700 jutanya.

Begitu juga pembabitan watak watak kehilangan wang FOREX 30 Bilion Nor Yakob. Malah ternampak lebih jelek lagi bila Jho Low yang di sebut beratus ribu kali semasa perbicaraan berlansung tapi dia tidak muncul satu kesan satu tapak kaki Jho Low pun tak dijumpai.!!

Di mata kaum Cina Jho Low dianggap wira dan pejuang sebab Jho Low seorang semua pemimpin Melayu dibodoh bangangkan sambil berantakan sesama sendiri.

Kaum Cina Jho Low di Malaysia dan Singapura tepok tangan melihat betapa bodohnya pemimpin Melayu dipermainkan sambil diadu domba sambil buat fitnah jijik oleh barua DAP@LeeKwanYew ini.

Jika wang 1MDB masuk akaun Bossku atas nasihat Zety satu kesalahan walaupun yang bertanggungjawap lesap tak dijumpai dan ada yang lari bersembunyi. Kenapa pula RM700 juta wang 1MDB masuk akaun keluarga Zeti menjadi tidak salah dan tidak didakwa pula?

Negara akan terlihat lebih teruk lagi dengan cubaan PH mahu sensasikan kes KP SPRM tetapi tidak sentuh kes “Elephant in the room” yakni kes Zeti Akhtar Aziz.

Bukan sahaja semua pelabur lari ke negara jiran, bahkan gelaran “failed state” menjadi beban kepada rakyat untuk menanggungnya hasil sisa sisa PH menjadi kerajaan.

Dimana lojik akal? Atau lojik undang undang negara? Mahathir akan cuba sedaya upaya lari dari memberi komen atas sebab terperangkap dengan perbuatan dan kenyataan sendiri sebelum ini.

Perkara ini yang akibatkan Mahathir dan Lim Kit Siang serta PH pening kepala untuk menjawap. Jalan mudah buat diam bodoh dan sembunyi kan diri di IJN..

PRN Johor masa terbaik melingkupkan barua Melayu DAP@LeeKwanYew. Pulau Batu Putih milik bangsa Johor semudah petik jari sambil garu garu telo labuhnya di serahkan pada anak Cina Lee Kwan Yew.

Bolehkah bangsa Johor setuju pulau milik mereka diberi semudah itu pada Singapura.!?

PRN Johor nasib barua ini dalam PejWang dan Boboi akan rakyat saksikan nanti.. Lingkup boboi melingkup barua ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails