Saturday, January 15, 2022

'Sebut saja nama Tun dan L.K.Siang ini, rakyat faham.. '

Komen Rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Sebut saja nama Tun dan Lim Kit Siang ini rakyat faham tiada kejujuran politik langsung jika sesuatu isu dan kenyataan itu datang dari mulut puaka Tun Mahathir dan Lim kit Siang.

Jika wawasan 2020 wawasan 'pha chu cheng' ciptaan Mahathir ikut acuan diri sendiri , TN50 pula ikut acuan yang di kehendaki oleh generasi akan datang.

Begitu lah laluan disedia kan untuk negara dan generasi akan datang oleh BN dan Bossku, tapi Mahathir sebagai “spoiler” datang dengan rekaan kes 1MDB nya untuk jatuhkan kerajaan yang tidak memberi faedah kepada perniagaan kroni dan anak beranaknya.

Akhirnya hancur sebuah impian untuk rakyat dan rakyat tidak dapat apa apa feadah dari kerajaan haprak PH 22 bulan Mahathir.

Maka janji janji manis PRU 14 dicapati Mahathir hanya sebagai penghabis air liur sahaja tanpa memberi kesan kepada periuk nasi rakyat.

Lim Kit Siang cuba membngkitkan isu Ketua Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) Azam Baki dengan isu miliki saham bernilai jutaan ringgit di BSKL.

LKS membidas Azam dan mahu di ujudkan RCI dan siasatan berkenaan nya.

Zety dan keluarga penyamun nya adalah Kes besar dan begitu nyata ada kesalahan besar baik dari segi “salah guna kuasa’ dan kes AMLA ‘penyelewengan kuasa” bekas Gabenor Bank Negara Tan Seri Zeti Akhtar tidak pula Tokong dan Tun mahu mendesak supaya disegerakan siasatan dan membuka kes nya?

Diamanahkan jaga tatakelola dan urusan kewangan negara tapi khianat dan mencuri kewangan negara

Kes wang 1MDB sejumlah RM700 juta masuk kedalam akaun keluarga Zeti, tidak pula LKS dan Tun desak untuk di buka segera , sama ada RCI atau mahkamah biasa.

Hentilah dengan cara berpolitik cara lapuk dan “scandal base” , cara yang sudah dibenci oleh rakyat. Rakyat dan meluat perangai muka muka hodoh ini.

LKS dan DAP sama sahaja, bukan utamakan seluruh rakyat tapi utama kan perjuangan anak cucu dan kroni yang tidak membawa faedah.

Rakyat yakin dan pasti LKS sama juga seperti Mahathir jadi bisu seperti orang tua terencat akal, tidak akan menjawap kritikan Bossku.

Deyy tambyyy berapa lama polis nak nak amik keterangan kes AMLA Zety dng keturunan penyamun dia haaahh..!! AMIN

Ex IGP lantikan Fun kata Jho Low lesap dah jadi beruang. Deyy tamby.. Aljazeera boleh cari Jho Low sambil gentel gentel garu garu telo lagi sambil buat sidang media dng Jho Low...AMIN

Jangan nak jadi puki mak sangat pasal Azam Baki la Azam Baklu laaa...AMIN

Jho Low tgh terbahak ketawa tgk pemimpin Melayu bercakaran sesama sendiri kena bodoh bangang dng Jho Low sambil kaim Jho Low tumpang tepok tangan lagi...AMIN

Pulau Batu Putih Tun Mahathir sedekah pada anak Lee Kwan Yew.. AMIN... puiiii..!!

Bahana kena Bodo bodooo Melayu jadi barua DAP@LeeKwanYew.. aancok omak btol la barua Melayu ni

KHALAS...

kikikiki

1 comment:

Anonymous said...

Boss parti legasi komunis ada kes bicara trowong. Adun parti legasi komunis positif dadah. Sorang lagi adun parti legasi komunis ada kes rogol. Sorang mp parti liberal ada kes flirting dgn wife orang. Aduaaii berat nanar rakan rakan parti liberal. Komplit. Ada kes rasuah, ada kes dadah, ada kes sex curang, ada kes lgbt. Musuh utama rakyat malaysia ialah faham liberal. Tolak faham liberal, tolak presiden liberal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails