Saturday, August 07, 2021

31 AP Umno/BN sokong PN. Grand design DAP?

 

31 Ahli Parlimen Umno, BN sokong Kerajaan PN

KUALA LUMPUR: Seramai 31 Ahli Parlimen daripada Umno dan Barisan Nasional (BN) hari ini menyatakan pendirian untuk terus bersama serta menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) bagi meneruskan pentadbirannya.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata semua Ahli Parlimen terbabit berpendirian supaya keabsahan kerajaan hari ini, di bawah pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin akan ditentukan oleh wakil rakyat menerusi usul undi percaya yang dijadual dibentangkan di Parlimen September nanti.

“Yang di-Pertuan Agong (Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah) telah beri perkenan supaya satu usul undi percaya dibentangkan di dalam Parlimen dan Ahli Parlimen boleh tentukan pendirian sokong atau tidak usul tersebut.

“Jelas bahawa Yang di-Pertuan Agong mahu supaya Parlimen diadakan, sidang diadakan dan penentuan sama ada kerajaan hari ini masih terus boleh berfungsi selepas September yang akan ditentukan oleh Ahli-ahli  Parlimen,” katanya dalam sidang media yang dihadiri 21 Ahli Parlimen Umno dan BN di Menara Dewan Bandaraya Kuala Lumpur di sini hari ini.

Seramai 10 lagi Ahli Parlimen yang menyokong kerajaan hari ini untuk meneruskan pentabdiran tidak hadir kerana urusan tugas. – BERNAMA

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Benakah ini grand design DAP yang merbahaya?

Lihat komen rakyat di blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

LIM GUAN ENG BUAT LANTIKAN KHAS 30 ORANG CINA DALAM MoF semasa PH BERKUASA

Makin lama makin byk cerita dahsyat psl DAP mula terbongkar lepas diaorang dah takda dlm kerajaan. Ini didedahkan oleh pegawai2 PTD MOF.

Baru2 ni pendedahan pasal Lim Guan Eng masa dia jadi Menteri MOF dulu. Benda pertama yg Lim Guan Eng buat bila jejak kaki dlm MOF adalah menubuhkan pasukan “Pegawai Khas” seramai 30 org yg dilantik oleh dia sendiri.

Kesemua 30 org tu terdiri dari korporat dan bankers org CINA berumur antara 20an hingga paling tua 30an dan diketuai oleh SetPol Lim Guan Eng iaitu TONY PUA. Pasukan “Pegawai2 Khas” ni dibayar dgn gaji setaraf dgn Gred Gaji JUSA. Tahu ke berapa gaji JUSA? RM8,000 sampai RM15,000 sebulan!

Tujuannya utk korek dan dedahkan kes2 melibatkan org UMNO, menguruskan segala aset yg diletakkan bawah MOF dan ‘tolong’ Lim Guan Eng dlm sediakan Laporan Belanjawan negara yg berat sebelah kepada kaum dia.

Lim Guan Eng sanggup sewa sebuah kondo mewah yg diubahsuai menjadi pejabat utk team Tony Pua ni bekerja siang malam dan lokasi dirahsiakan utk elak org ramai tahu. Nampak betapa dahsyatnya grand design DAP bila diaorang dah pegang kerajaan.

Lim Guan Eng tidak mempercayai Pegawai2 PTD kaum Melayu dalam MoF dan dia buat pelantikan khas dari kaum dia utk buat kerja2 belakang tabir demi kepentingan diaorang.

Segala penjualan aset negara pun sebenarnya dirancang team ni. Byk aset negara kita dijual kepada syarikat2 pelaburan Cina yg berpengkalan di Singapura, Hong Kong dan Taiwan.

Jadi tak terkejut la bila byk aset2 Khazanah, GLC2 dgn Tabung Haji yg berkepentingan dekat org Melayu kena jual oleh Tokong Lim Guan Eng.

Sbb di belakang dia ada satu ‘team khas’ yg dibayar ratusan ribu ringgit sebulan dgn menggunakan MOF sebagai fasiliti utk jalankan agenda anti nasional DAP dan kerja jahat mereka demi kepentingan kroni dan kaum kerabat komunis mereka.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails