Thursday, June 03, 2021

Video Lucah: "...membabitkan seorang pemimpin UMNO di N/Sembilan.."

 

UMNO Seremban minta Lembaga Disiplin ambil tindakan isu video lucah

SEREMBAN: "Saya sudah hantar laporan mengenai perkara itu kepada Majlis Kerja Tertinggi (MKT) dan Lembaga Disiplin UMNO untuk tindakan lanjut.

"Terpulang kepada pihak terbabit membuat penilaian," kata Naib Ketua UMNO Bahagian Seremban, Mazalan Maarof.

Beliau mengulas mengenai penyebaran satu video berunsur lucah yang tular dipercayai membabitkan seorang pemimpin UMNO di Negeri Sembilan, sejak Jumaat lalu.

Mazalan berkata, pihaknya juga sudah memanjangkan perkara itu kepada Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan untuk mengambil tindakan sewajarnya sebaik mendapat tahu mengenai penyebaran video terbabit.

"Penyebaran video berunsur lucah itu dikesan sejak Jumaat lalu dan setakat ini ia disebarkan secara meluas.

"Berdasarkan apa yang disaksikan dalam video itu ia sangat mengaibkan dan sudah pasti boleh menjatuhkan reputasi serta nama baik UMNO. Adalah tidak sesuai perkara atau isu tidak baik sebegini timbul ketika usaha sedang dibuat bagi memperkukuhkan parti," katanya ketika dihubungi malam ini.

Mazalan berkata, sehingga kini pihaknya tidak mendapat sebarang penjelasan berhubung video itu daripada pemimpin yang dikesan dalam video berkenaan.

Katanya, segala perhubungan dengan pemimpin itu juga terputus apabila panggilan telefon tidak berjawab, manakala Facebook juga dipadam.

"Semua kumpulan aplikasi WhatsApp beliau keluar, jadi kami tidak tahu apa situasi sebenar, jika kes itu tidak benar beliau perlu tampil beri penjelasan.

"Jika perkara itu benar, beliau perlu bertanggungjawab dalam menjaga dan mempertahankan nama baik UMNO iaitu dengan meletakkan jawatan.

"Setakat ini, kami tidak membuat laporan polis kerana mahu menyerahkan kes ini kepada MKT dan Lembaga Disiplin UMNO untuk penilaian dan mengambil tindakan sewajarnya," katanya.

Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban, Zool Amali Hussin berkata, pihaknya menyerahkan kepada MKT UMNO untuk menjalankan siasatan.

"Pemuda UMNO tetap dengan prinsip, benar tetap benar, salah tetap salah. Semoga perkara yang berlaku ini menjadi iktibar untuk kita semua," katanya.

Sedikit maklumat komen tambahan.. Baik untuk 'barua-barua' DAP, jangan celupar sangat! 

1 comment:

Anonymous said...

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

2 comments:

Anonymous said...

Keluarga abam adalah berfahaman liberal yg totok. Anak abam nulul ijah kata semua agama adalah sama. Kebebasan juga kpd yg beragama islam utk murtad dan menganut agama lain. Isteri abam akak ajijah nak tukar syariat Tuhan ttg umur gadis boleh kawin. Apa akak jijah sorang ulamak ker? Ketua keluarga pulak si abam bersekongkol dgn kapir utk gagasan menentang islam dan kesultanan melayu. Kumpui dana utk bela penderhaka.

Anonymous said...

Total lockdown onn ke tak onn.

Kes fitnah jijik 1MDB sudah di penghujung jalan. Jangan buat buat lupa kes DIEG.

Ketika isu 1MDB menjadi viral, rakyat Malaysia kesemua nya mahu menjadi hakim dan berlagak pandai dengan soalan soalan yang konon nya memerangkap orang lain sehingga tidak mampu menjawap, dan bangau mereka pun berhujah berlagak hebat2 mereka lah yang pandai belaka.

Nama Jho Low dijaja serata dunia, sebelum PRU14 ada yg berguling guling atas jalanraya mahu heret Jho Low. Allah maha kuasa hanya 22 bulan berkuasa (bukan 22 tahun menipu dan mengoreng acah acah Melayu ultra) Jho Low lansung tidak ditangkap malah lesap terus...!! Puuuiii..!!!

Angkara fitnah jijik si penguasa zalim melakukan apa saja demi kuasa, anak cucu dan kroni.

Jho Low mencermin kan betapa lemah nya pemimpin Melayu diperkotak katik kan oleh bangsa Jho Low...!!!!

Mungkin sekarang Jho Low sedang tepuk tangan melihat kebodohan pemimpin Melayu bercakaran dan londeh melondeh sesama sendiri sampai hujung nyawa. Tidak terkejut ada sesetengah pihak menjulang Jho Low sebagai wira pejuang bangsa nya.

Ia tidak sama dengan kes meliwat , walau pun petunjuk menuju ke arah itu dan video CCTV semua menunjukan kecenderongan kepada itu, mereka masih mencari jalan lain untuk menafikan nya.

Ada juga Bangau tua yang cuba menafikan sampai hujung nyawa dengan jawapan klise 'Bukan Salah Saya' begitu sinonim dengan lagu rakyat 'Bangau oh Bangau'.

Acah acah ultra Melayu akhirnya bangau tua menyungkur dipintu tokong besar kerajaan Singapura manakala adik tokong pula ada kerajaan negeri di Pulau Pinang.

Namun dalam isu 1MDB , walau pun sudah hampir 2 tahun , ia masih di peringkat soalan dan andaian yang masih tidak kelihatan bukti nya mereka sudah pun mempercayai dan menjatuh kan hukum.

Masih ingatkah lagi wahai bangau bangau sekelian berkenaan isu rompakan di siang hari di depan mata. Isu bekas MB Selangor merangkap Menteri Kanan dan kes DEIG.

http://semaremas.blogspot.com/2015/08/kisah-sedih-rakyat-selangor-kena-tipu.html?m=1

Dalam jumlah 30 billion yang jauh lebih besar dari 1MDB 2.6 billion isu dana dan juga 7.6 billion yang entah ke mana pergi nya, mereka yang berlagak hebat yang kuat mengejek ejek dan memperli Datuk Seri Najib sudah hilang tanpa dapat di kesan.

Wang yang konon difitnah mencuri sudah dipulangkan dan buat sumpah laknat lagi.
Pakar kewangan dan pakar menyoal isu 1MDB sudah bertukar menjadi dunggu dan bebal. Tanpa kelibat Jho Low, Nik Faisal Zety dan lain lain perbicaraan 1MDB adalah berat sebelah, pincang dan cacat.

Pakar FB dan whatsapp yang acap kali menghina 1MDB dan DS Najib sudah tidak terkata dan menjadi bodoh tahap gaban. Sekurang kurang nya sudah dijawab dengan baik dan tuntas dengan fakta dan bukti.

Atas nama tranperensi dan tanggung jawap tiba tiba DIEG dengan syarikat RM2.00 sahaja boleh ambil alih harta bernilai 30 billion di bawah bekas Menteri Besar Selangor Incorporation” dan sekarang Menteri Kanan PN. Total lockdown yang tidak total..!!

Masih ingatkah lagi wahai bangau sekelian harga mengecat pintu gerbang haramjadah zaman ex- MB hingg mencecah 10 juta.!!

http://jawaber6.blogspot.com/2015/12/cat-pintu-gerbang-rm97juta-harga-yang.html?m=1

Dalam isu DIEG ini sekurang kurang buat lah sumpah laknat untuk bersihkan nama. Jangan jadi prinsip bangau oh bangau 'Melayu Mudah Lupa'. Prinsip universal ini harus di amal kan oleh semua.

Bila bangau mengata orang lain sepatut nya perhati kan diri kau sendiri sekurang kurang nya fahamkan bait bait lagu " Bangau oh Bangau” itu.

Bukan Salah Saya sinonim dengan lagu rakyat 'Bangau oh Bangau'. Paku dulang paku serpih, ngata orang kau yang lebih.!!

#bangaudahpulangsuarasumbang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails