Friday, December 25, 2020

Jom Jenguk FPI Habib Rizieq di Indonesia.

 

Tidak Gentar Hadapi Semua Kesnya.

IHKL: Hampir dua minggu ditahan oleh Penjara Narkotik Polda Metro Jaya, keadaan kesihatan Imam Besar Front Pembela Islam (FPI) Habib Rizieq Shihab (HRS), masih dalam keadaan baik. Semasa dalam tahanan Habib Rizieq menghabiskan masa membaca dan menulis.

Peguam Habib Rizieq, Aziz Yanuar, mengatakan bahawa dalam tahanan tidak menggoyahkan semangat Habib Rizieq untuk menghadapi kesnya. Baik kes orang ramai di Petamburan hingga Megamendung, tidak membimbangkannya.

"Dia bersedia menghadapi apa sahaja kes. Laporkan ke setiap wilayah jika perlu, ”kata Aziz ketika disahkan oleh MNC Portal, Jumat (25/12/2020).

Bagaimanapun, kata Aziz, HRS menasihatkan, terutama kepada Komnas HAM, untuk menyelidiki secara menyeluruh kes kematian 6 FPI Laskar di KM 50 jalan tol Jakarta-Cikampek beberapa waktu lalu.

"Dia akan mengejar dan meminta tanggungjawab. Walaupun mereka berada di neraka di masa depan, dia akan mengejar mereka, ”kata Aziz.

Habib Rizieq juga berdoa agar pelakunya tidak mendapat kedamaian jika dia tidak mengakui perbuatannya, dan meminta kesediaan keluarga mangsa.

"Demi Allah, umat Islam akan terus berdoa dengan buruk untuk kehidupan mereka sebagai keluarga untuk kekejian mereka, dan di masa depan neraka akan menjadi tempat dan mereka akan terus dikejar untuk bertanggungjawab," katanya.(Eramuslim.com)

IHtv
IHtv
10 subscribers

1 comment:

Anonymous said...

Umat Islam termasuk ulama Islam, pejuang Islam, pendakwah Islam dll telah, sedang dan akan diberi ujian oleh Allah untuk meningkat taraf mereka di dunia dan akhirat.

Balasan untuk umat Islam yang bersabar, beriman, beramal soleh dan bertaqwa adalah syurga yang penuh kedamaian, kenikmatan, kebahagian dan kesejahteraan yang kekal abadi.

Sebaliknya puak munafiqun dan puak kafir akan dihumban ke dalam neraka yang penuh siksaan yang tidak mampu ditanggung oleh manusia dan mereka kekal di dalamnya.

Pilihan ada ditangan anda: Syurga atau neraka ?

Jika seseorang memilih untuk menjadi barua parti kafir roket yang memusuhi Islam dan umat Islam, maka sesungguhnya dia telah menempah tempat di neraka.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails