Saturday, December 26, 2020

4 penjenayah ditembak mati, termasuk penyemun bertopeng..

 

EMPAT penjenayah dipercayai menyamun rumah di Rawang yang ditembak mati, hari ini selepas melarikan diri terbabit dalam lebih 50 kes samun bertopeng di Selangor sejak awal tahun ini. FOTO AIZUDDIN SAAD

KUALA LUMPUR: Empat suspek kes samun di Rawang yang melarikan diri menggunakan sebuah kereta sebelum dikejar polis yang kemudian terpaksa melepaskan tembakan dalam kejadian di Sungai Buloh tengah hari tadi, disahkan maut.

Semua lelaki berkenaan yang berusia lingkungan 20-an sebelum itu dipercayai terbabit dalam kes samun sebuah rumah di Taman Pelangi, Rawang, pada jam 12.10 tengah hari.

Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed, berkata hasil pemantauan dan rondaan, polis yang menerima laporan kejadian samun terbabit, berjaya mengesan kereta dinaiki suspek dekat Hospital Sungai Buloh, jam 1 tengah hari.

"Suspek tidak memberi kerjasama dan polis terpaksa mengejar kereta mereka hingga ke kawasan Jalan Kuala Selangor.

"Dalam kejadian itu, kereta dinaiki suspek turut melanggar seorang penunggang motosikal wanita yang bekerja sebagai penghantar makanan.Wanita itu diseret dan digilis beberapa meter," katanya pada sidang media di lokasi kejadian.

Katanya, selepas laluan terhalang, suspek kemudian mengundurkan kereta menyebabkan polis terpaksa melepaskan tembakan apabila seorang daripada mereka keluar dari kereta bersenjatakan parang.

Arjunaidi berkata, tembakan juga terpaksa dilepaskan bagi menyelamatkan penunggang motosikal yang dilanggar mereka.

"Semakan mendapati kumpulan ini memang dikehendaki polis kerana terbabit dalam lebih 50 kes samun bertopeng sejak awal tahun ini," katanya.

Katanya, dua daripada suspek mempunyai rekod dikehendaki polis kerana lari daripada perintah sekatan Akta Pencegahan Jenayah (POCA) 1959.

"Semakan juga mendapati kereta yang digunakan itu ada rekod samun di Petaling Jaya," katanya.

Arjunaidi berkata, modus operandi kumpulan itu adalah menyamun rumah yang tidak menutup pintu pagar

"Mereka memakai topeng atau topi keledar dan bersenjatakan parang. Senjata itu turut ditemui di dalam kereta suspek dan polis sedang menyiasat saki baki kumpulan ini," katanya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:Malaysia perlulah dikembalikan kepada sistem perundangan Islam, termasuk hukum jenayahnya yang mendidik masyarakat. Insya Allah!

IHtv
IHtv
10 subscribers


2 comments:

Anonymous said...

Apa punya bangang komen weblog ibni hashim.
Kembali pada islam kepala hotak hang.

Anonymous said...

Support jer lah. Tak payah maki2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails