Saturday, March 21, 2020

Wad Paediatrik Hospital Selayang ditutup selepas dua kakitangan positif COVID-19

Wad Paediatrik Hospital Selayang ditutup selepas dua kakitangan positif COVID-19
Pengarah Hospital Selayang, Dr Sakinah Alwi dalam satu kenyataan memaklumkan, pihaknya tidak akan menerima sebarang rujukan atau kemasukan pesakit baru ke semua wad Paediatrik. Foto: Facebook /@selayanghospital

KL : Semua wad Jabatan Paediatrik Hospital Selayang terpaksa ditutup buat sementara waktu selepas dua kakitangan jabatan tersebut disahkan positif COVID-19.

Pengarah Hospital Selayang, Dr Sakinah Alwi dalam satu kenyataan memaklumkan, pihaknya tidak akan menerima sebarang rujukan atau kemasukan pesakit baru ke semua wad Paediatrik.

"Dukacita dimaklumkan terdapat dua kakitangan dari Jabatan Paediatrik Hospital Selayang disahkan positif COVID-19 dan siasatan lanjut masih berjalan.

"Kami tidak akan menerima sebarang rujukan atau kemasukan pesakit baru ke semua wad dan pesakit sedia ada tidak dibenarkan pulang sehingga siasatan lanjut dari pihak kami selesai.


"Pihak Jabatan Kecemasan dan Trauma Hospital Selayang juga diminta triaging away semua kes paediatrik ke hospital lain," jelasnya.
Semua wad Jabatan Paediatrik Hospital Selayang terpaksa ditutup buat sementara waktu selepas dua kakitangan jabatan tersebut disahkan positif COVID-19.

5 comments:

Puaka Rimba said...

Sepatutnya kerajaan kena dedahkan maklumat terkini kepada rakyat berkenaan trend jangkitan dari segi area risiko tinggi serta yg berkaitan ,agar tindakan menyisihkan diri dari risiko dapat diambil dengan segera....Nak rampas kuasa macam
RIBUT...bila buat keja macam SEMUT..Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ini penjilat-penjilat mereka..
Rupanya masih ada puak jilat juboq gian eng meneruskan hasut..

Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.
Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Mereka bangga disebut macam tu..

Anonymous said...

Masa menteri PH sumbangkan Sarung Tangan kepada WUHAN anda maki hamun dia, sekarang..??
Mohd Mukhlis Mohd Sharif

Buat baik di balas baik.

Ingat waktu Malaysia di bawah Menteri Industri Utama Teresa Kok derma 18 juta sarung tangan getah pada China, golongan ruwaibidhah paling lantang marah. Kata macam-macam pada Teresa Kok, kata tolong sedara, tolong sebab DAP dan maki kata buat apa tolong orang yang siksa puak uyghur etc. Hari ni saya harap golongan ruwaibidhah rasa malu dan bertaubat dengan tajjasus mereka bila orang kafir yang anda maki dulu tolong kita semula waktu kita susah.

Tolong menolong ini patut merentas sempadan bangsa dan agama, bukan takat hubbun mina/lah (cinta dari Allah); hubbun minan nas juga perlu. Ini salah satu ibrah dari puasa, bukan takat lapar dan dahaga tapi kita hendak merasai apa yang di lalui oleh orang yang tidak mampu membeli makanan kerana kekurangan wang. Ini masalah pada umat sekarang, mereka kurang rasa empati dan simpati akibat dari permainan orang politik yang sentiasa membakar api perkauman. Ingat juga kisah seorang ahli maksiat yang memberi minum anjing yang haus pun Allah kurniakan syurga, ini kan membantu sesama manusia. Manalah tahu asbab perbuatan kecil kita itu mereka mendapat hidayah?

Anonymous said...

China sumbang lebih 20,000 peralatan perubatan untuk PDRM
Diterbitkan 3 jam lepas
Dikemaskini 3 jam lepas


Malaysia menerima bantuan lebih 20,000 peralatan perubatan dari China khusus untuk kegunaan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM), kata Menteri Luar Hishammuddin Hussein.

Katanya bantuan itu diterima oleh pihak Kedutaan Malaysia di Beijing menerusi Duta Besar Malaysia di sana Nushirwan Zainal Abidin dan wakil PDRM Chern Lea Keong.

"Lagi bantuan peralatan perubatan! Terima kasih sekali lagi kepada China yang menyumbang 1,000 penutup mulut dan hidung, 20,000 ‘medical masks’, 100 pakaian pelindung dan 100 gogal, kali ini khusus untuk anggota Polis Diraja Malaysia PDRM pula.

"Malaysia dan China - air dicincang tidak akan putus!" katanya menerusi catatan di laman Facebooknya malam ini.


Hishammuddin pada Isnin lepas telah menerima kunjungan Duta Besar China ke Malaysia Bai Tian di Wisma Putra, Putrajaya, membincangkan mengenai hubungan Malaysia-China yang perlu diperkukuh demi manfaat dalam pelbagai sektor serta tumpuan terhadap usaha menangani penularan Covid-19

Anonymous said...

Banyak sangat arahan. Ikut jer arahan kerajaan. Yg ini terima sebagai pandangan rakyat yg perihatin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails