Wednesday, March 18, 2020

Perkampungan Muslim Di Wuhan China. Solat Jumaat. (Video)

KEADAAN MUSLIM DI WUHAN CHINA







16 comments:

Anonymous said...

Vedeo dah lama viral..

Anonymous said...

Tahun lepas heboh kata cina kominis roboh masjid...ni masih ada masjid plak dan ramai berjemaah..

Anonymous said...

Chinese macam ni boleh dijadikan sahabat. Beza dengan chinese dap yg bersahabat dengan pan dan pkr. Yg tu suku komunis yg banyak bunuh orang melayu zaman dharurat. Sejarah boleh dibaca dan jadi panduan untuk zaman berikut.

Anonymous said...

Patut habis melayu penang...

Anonymous said...

MCA tak ada keturunan kominis..

Anonymous said...

MCA persoal Pulau Pinang di bawah DAP lebih banyak bantu Melayu
FMT Reporters -July 27, 2017 8:50 AM
8.9k
Shares
facebook sharing buttontwitter sharing buttonwhatsapp sharing buttonsharethis sharing button
Chai-Kim-Sen-dapPETALING JAYA: MCA menyelar DAP yang berkata parti itu meminggirkan masyarakat bukan Islam dan bukan Melayu, dan mempersoalkan kerajaan Pulau Pinang kerana lebih banyak membantu Bumiputera daripada kumpulan lain.

“Selepas mengambil alih Pulau Pinang pada 2008, dalam hanya 8 tahun, ketua menteri Pulau Pinang membelanjakan RM4.5 juta untuk hal ehwal Islam di negeri itu, tetapi memperuntukkan cuma RM7.7 juta yang diagihkan kepada semua agama lain,” kata Ketua Biro Publisiti MCA, Datuk Chai Kim Sen dalam kenyataannya.

Beliau turut mempersoalkan peruntukan RM8 juta oleh kerajaan Pulau Pinang kepada 20 buah sekolah aliran agama, di samping pemberian 90% kontrak kerajaan kepada Bumiputera.

Anonymous said...

Muyudin tangguh nesyuarat covid kerana nak main golf...

Anonymous said...

Muslim Wuhan pusat covid tak kena covid...

Tabligh malaysia kena covid...beratus..

Heran betul...

Kenape?....ape rahsia muslim Wuhan?...mungkin mereka benar2 muslim jadi tuhan lindongi mereka..

Anonymous said...

Itu video lama, sekitar masjid tu pun byk dan rumah2 tradisional muslim wuhan dirobohkan dan dlm video tu pun ada disebut kemunkinan mesjid itu dirobohkan.

Dan sejak 8 bulan yg lalu dah nampak byk kesan kerja2 perobohan masjid dichina terutama dinegara jajahan china iaitu Turkistan yg china komunis tukar nama kpd xingkian.

The vanishing mosques of Xinjiang - YouTube
https://m.youtube.com/watch?v=75kIMU6F5Ww

Banyak sangat kalau nak tgk video pasal perobohan masjid di china tu, dan ianya bukan rahsia lagi dan kalau south china morning post milik ethnik cantonese pun boleh dedahkan cerita kekejaman dan penjarahan etnik han tu maka kalau ada pehak yg nak tutup cerita nih boleh pergi mampos la.

Anonymous said...

Video lama. Masa tu chinese komunis belum ambil tindakan.

Anonymous said...

Ngapa ph tak sekat masa 10 pelancong cina masuk. Satu malaysia kena tanggong kejahatan ph.

Anonymous said...

Pemaksaan penjajah untuk menerima syarat kemerdekaan dengan menerima pendatang buruh bawaan mereka sebagai warganegara sebetulnya bercanggah dengan matlamat Kemerdekaan yg sebenar, lebih2 lagi ianya dilakukan tampa mendapat persetujuan rakyat serta pejuang2 yg terdiri dari pelbagai pehak dan cara kaedah mereka.
Satu referendum khas sebetulnya perlu dibuat sekiranya lunas2 demokrasi diutamakan pada waktu tersebut. Dan ianya masih boleh dilakukan pada bila2 masa samada sekarang atau pada masa akan datang suatu referendum bagi menilai dan melaksanakn keputusan samada pribumi rakyat negeri2 tanahmelayu sabah dan sarawak memilih untuk menerima pakai paksaan penjajah british terhadap menerima pendatang bawaan mereka sebagai warganegara atau sebaliknya.

Dan sekiranya referendum memutuskan yg mereka menolak pelan paksaan penjajah dulu maka secara otomatik status kewarganegaraan kaum pendatang dan keturunan mereka hilang taraf kewarganegaraan yg mana mereka boleh berpindah kenegara asal mereka yg sehingga kehari ini dinamakan mengikut nama etnik masing2.
Dan kalau ada yg masih memilih untuk terus tinggal disini, mereka perlu memohon visa, permit kerja, dsb yg bergantung kepada kelulusan yg diproses secara telus dan syarat2 yg akan digubal mengikut keperluan.

Pejuang2 penentang penjajah seperti MatKilau tidak pernah mengiktiraf apa yg dinamakan kemerdekaan yg diberikan oleh british dengan syarat yg memaksa tersebut kerana ianya tidak bersifat kemerdekaan yg tulin.
MatKilau tidak rasis, dan tidak pernah rasis sepanjang hayatnya. Beliau hanya memoerjuangkan hak bangsa dan tanahairnya.

Note: Apakah bilamana kaum pendatang yg senantisa menghina mencerca UMNO dan yg sebangsa dgn ahli2 umno dan jgk bumiputera yg lainnya iaitu pehak yg begitu lunak terhadap mereka menggambarkan bahawa kaum2 tadi memang dari jenis yg tidak tahu berterimakasih atau adakah mereka terdiri dari bangsa yg tidak boleh dibuat baik??
Ini adalah persoalan yg amat mustahak untuk dibincangkan tampa ada sekatan beralasan isu rasis yg sempit.

Peace.

Anonymous said...

Moyidin kena tangguh sidang parlimen sehingga 2022, bagi ramai golongan meroyan mencapai tahap kronik

Anonymous said...

Rm4.5juta kpd 52% penduduk islam pp berbanding rm7.7juta kpd 48% non muslim katanya lebih byk kpd muslim secara perbandingan???
Hmmm tu mesti yg belajar math sekolah cina yg cakap mcm tu.

Anonymous said...

Pengganas komunis cina bunuh melayu dan bumiputera, pengganas komunis melayu tajaan komunis cina mcm mat indera pun bunuh melayu.
Pejuang2 Melayu menentang penjajahan mcm matkilau tokbahaman hjrahman limbong tokgajah tak ada pun pergi bantai cina dan keling.
Itu hakikat sejarah, perjuangan bangsa melayu tidak rasis. Mereka menuntut hak mereka.
Manakala komunis bersifat rasis dan menjajah. Itu hakikat yg tidak boleh dinafikan.

Anonymous said...

Itu umpan yg lunak. Bagi untuk dapat pengaruh. Bila dah dapat pengaruh cincang habis. Tapi bagi tidak dapat membaca politik tiga empat langkah ke depan, tak dapat bayangan. Macam logo halal oleh produk cina, lunak dan motif utama bunuh pengusaha muslim. Lunak itu jadi sebab ramai muslim beli produk cina.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails