Wednesday, March 18, 2020

Tun M Mula Kempen Mukhriz, Muhyiddin Tercabar?



MAHATHIR sudah mulakan kempen untuk Mukhriz jadi Presiden Parti Bersatu, kedudukan Muhyiddin dalam bahaya?


TEMA KEMPEN MAHATHIR #SelamatkanBERSATU, MUHYIDDIN DALAM BAHAYA?

Shahbudin Husin


Hanya beberapa ketika selepas diisytihatkan menang tanpa bertanding sebagai Pengerusi Bersatu, Tun Mahathir Mohamad sudah pun memulakan langkah kempennya.

Melalui media sosial, beliau memperkenalkan tema kempennya ialah #SelamatkanBERSATU.

Sambil memberitahu beliau merupakan pengasas dan mempunyai keahlian No 1 dalam Bersatu, bekas Perdana Menteri itu turut meletakkan gambarnya ketika mengisi borang keahlian parti itu pada tahun 2016 dahulu.


“Saya Dr Mahathir, ahli no.1 BERSATU dan Pengasas parti ini.


“Saya menawarkan diri saya untuk bertanding sebagai Pengerusi untuk #SelamatkanBERSATU yang kini sebahagian pemimpinnya berkerjasama dengan kleptokrat dan UMNO untuk mendiri Kerajaan dari pintu belakang. Sertailah perjuangan kami untuk mengembalikan Parti kita ke jalan yang benar.


#KekalBerprinsip

#SelamatkanBERSATU


“Gambar ini semasa saya mendaftarkan diri sebagai Ahli No 1 BERSATU pada tahun 2016.”

Begitulah apa yang ditulis di laman sosial milik Tun Mahathir sejak petang semalam lagi.

Dengan mempekenalkan tema #SelamatkanBERSATU dalam kempennya, bermakna ia tidak lain ialah untuk Tun Mahathir ingin memastikan kemenangan pasukannya, khusus anaknya Mukhriz yang bertanding merebut jawatan Presiden menentang Muhyiddin Yassin.


Untuk dirinya yang sudah diumumkan menang tanpa bertanding, Tun Mahathir pada hakikatnya tidak perlu lagi berkempen atau memperkenalkan sebarang tema untuk pemilihan ini.


Tetapi, tentulah keutamaan Tun Mahathir kini ialah untuk memastikan Muhyiddin dapat ditewaskan dan anaknya, Mukhriz memperolehi kemenangan.


Meskipun tema #SelamatkanBERSATU yang diperkenalkan oleh Tun Mahathir masih boleh dipertikaikan sama ada beliau benar-benar ingin menyelamatkan parti atau masa depan anaknya, tetapi di peringkat awal ini Tun Mahathir nampaknya telah berjaya memperolehi kelebihan dari segi sentimen untuk dimainkan dalam gerakan kempennya.


Adalah tidak dinafikan melalui gerakan turun padang dan kempen untuk kononnya menyelamatkan BERSATU itu, Tun Mahathir akan lebih berjaya mempengaruhi ahli dan perwakilan untuk menyokong pasukannya.


Memainkan sentimen dan perasaan orangranai bukan asing dilakukan oleh Tun Mahathir sebelum ini di mana beliau pernah melakulannya ketika mahu menjatuhkan Tun Abdullah Badawi dan Najib Razak sebelum ini.


Ini sekaligus bermakna, dengan mainan sentiman untuk menyelamatkan parti dan menonjol kedudukannya sebagai pemegang keahlian No 1, kedudukan Muhyiddin adalah dalam bahaya untuk mempertahankan jawatan Presiden BERSATU nanti.


Mahu tidak mahu, Muhyiddin yang kini merupakan Perdana Menteri harus meningkatkan lagi usaha dan memikir sesuatu di luar kotak untuk memastikan beliau tidak tewas di tangan Mukhriz yang diusahakan oleh bapanya, Tun Mahathir.


Jika tewas, ia bukan saja merupakan keadaan yang memalukan bagi Muhyiddin serta mengancam kedudukannya sebagai Perdana Menteri, malah akan memberi ruang kepada Tun Mahathir untuk terus dilihat relevan dalam politik negara ini.


Untuk memastikan beliau lebih selesa daripada ancaman dan gangguan Tun Mahathir, Muhyiddin, tanpa kompromi, mesti memastikan bellau dan pasukannya menang dengan bergaya dalam pemilihan Bersatu kali ini.


Setidak-tidaknya jika hanya Tun Mahathir seorang saja yang ada dalam barisan kepimpinan Bersatu nanti, manaka yang lain-lainnya dikuasai oleh pasukan Muhyiddin, ia dengan sendirinya menjadikan seolah-olah tangan dan kakinya selaku Pengerusi Bersatu seolah-olah terikat untuk melakukan banyak gangguan bagi memenuhi dendamnya. (ShahbudinHusin 17/03/2020)

43 comments:

Anonymous said...

Dalam bab ni aku rasa baik korang kalau berkesempatan pergilah tanya sihusaemuso.. dia ada jin yang power.

Jin Hantar Laporan Kepada Husam Musa - YouTube
https://m.youtube.com/watch?v=bN98zif6XSY

Anonymous said...

Ko bela jin tu sebab ko kuat berkhayal..

Anonymous said...

Madey nak selamatkan Bersatu yg dia dah punahkan

Anonymous said...

Zaman madey sudah berakhir...madey nakvselamatkan mukeriz

Anonymous said...

Dulu madey nak selamatkan malaysia tapi makin terok...PH rosak dikerjakan oleh madey..

Puaka Rimba said...

Yang memuskhil....mengapa kerajaan negeri Kedah pimpinan Mukhriz masih bertahan sehingga kini.Apa permainan yg sedang mereka caturkan?..Kalau dilihat strategi Lobai Genius Bolos Tingkap yg bersikap orputunis...ibarat seperti gergaji bermata dua. Belah sana makan..belah sini pun makan. Yang nyata strategi Lobai memang GENIUS walaupun kekadang kelihatan GELOJOH ...HIHIHIKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Puaka Rimba said...

Blogger Shabudin sebelum kejatuhan PH..hampir setiap masa mendesak Tun agar meletak jawatan dan menyerahkan tampuk kepimpinan kepada Anwar . Akhirnya yg dikejar tak dapat yg dikendong keciciran...akhir nya Anwar tetap melopong untuk jadi PM. Orang tua ada berpesan..Orang Tamak selalu Rugi..Lobai Genius jadi menteri..Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

RBA ternakan DA-Pigs dan barua ternakan Pee H meroyan histeria gila babi sejak KERAjaan Pee H jatuh terguling baham tanah dan hilang kuasa sebaik sahaja Atuk Kerala meletakkan jawatannya.

Inilah akibatnya apabila Pee H pimpinan parti kafir harbi DA-Pigs memenangi PRU dengan taktik sangat kotor seperti kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan, fitnah dan u-turn.

Sebaik sahaja Pee H berkuasa, DA-Pigs dan khadam liberalnya menghina Perlembagaan Persekutuan dan kontrak sosial dengan menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam terutamanya hak kaum Melayu.

Bahkan aset dan wang umat Islam dalam tabung umat Islam juga disamun oleh pemimpin kafir harbi DA-Pigs dan barua pandapnya dan dijual murah kepada towkay china menunjukkan wujud kerjasama antara DA-Pigs dan kroninya.

Pee H pernah berjanji akan menubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat tabung umat Islam tetapi janji ini ke laut kerana Pee H takut salah laku Pee H sendiri akan terbongkar.

Ini jelas membuktikan DA-Pigs sedang melaksanakan program rasis Msian Msia untuk menghapuskan hak agama Islam Dan hak umat Islam. Sikap rasis DA-Pigs ini semakin jelas apabila DA-Pigs Dan khadam liberal menyokong ICERD, Statue of Rome dll.

Alhamdulillah KERAjaan PH telah tumbang baham tanah kerana kejahatan dan kezaliman Pee H sendiri kerana rakyat melalui ahli parlimen mereka sendiri menubuhkan kerajaan PN untuk melindungi rakyat dan negara Dari kerakusan nafsu serakah Pee H dan DA-Pigs.

Pee H Dan DA-Pigs merancang tetapi Allah Maha Bijaksana menggagalkan rancangan jahat mereka.

Anonymous said...

Istilah RBA hanye rekaan puak penyamun kerana nak memburukkan DAP..

DAP cabar penyamun repot polis supaya polis siasat betul ato tidak RBA di wujudkan oleh DAP..

Sampai laa ni umno bisu takut repot polis...takut tembelangnye pecah..

Kikikik....penyamun kuat fitnah..

Anonymous said...

Jangan fitnah shabudin...shabudin hanye desak madey tetapkan tarikh penyerahan kuasa seperti janji madey....madey munafik..

Anonymous said...

Madey sudah cipta sejarah...pm pertama jatuhkan dan buang dirinye sendiri...

Lepas tu gila bayang..

Madey memang bahlol..

Anonymous said...

Bukan muyiden dlm bahaya mukeriz yg dlm bahaya akan tenggelam...

Madey dudah tidak laku lagi

Anonymous said...

Siapa makan cili maka dialah terasa pedas.
Komen 9:29 jelas menunjukkan RBA ternakan parti kafir harbi memang wujud.

Anonymous said...

Muyiden kalah muyiden akan dipecat oleh oleh madey....madey kembali bekerjasama dgn PH...

PN haram tenggelam..

Melopong lah penyamun dan peniaga agama...menteri paling cepat hilang kerja..

Anonymous said...

Wah RBA DA-Pigs bodoh sedang bermimpi tulis komen lawak bodoh. Yang jelas sekarang parti Bunga telah menolak Atuk Kerala. Bukti kejayaan parti Bunga membentuk kerajaan baru tanpa Atuk Kerala.

Anonymous said...

RBA mabuk daun ketum tidak sedar KERAjaan Pee H telah tumbang. ..Hihihikikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

PARTI BERSATU KUAT MAIN WAYANG....yg paling terkesan menjadi mangsa percaturan politik ini adalah Anwar Ibrahim dan kelompok kleptokrat. Kena GAME dengan ATOK...Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mukhriz muka tak malu. Dia bersatu. Bersatu dalam pn. Mukhriz guna tiket bersatu. Mukhriz bermusuh dengan muhyiddin. Itu hal dalaman bersatu. Kalau Mukhriz lompat parti baru wajar tukar mb.

Mahathir sudah rosakkan banyak hal. Legasi genetiknya punya potensi untuk tambah rosak. Antara ciri warisan. Keturunan ini tiada niat untuk pulihkan kedudukan melayu, melainkan kaut harta ketika berjawatan. Nanti akan pastikan Mukhriznya bina empayar cucunya. Kena stopkan keturunan ini. Sorang saja dari keturunan ini boleh mengairmatakan 90% marhaen.

Anonymous said...

Sume ni perancangan madey tak mahu anwar jadi pm.
Dia dah tau, pru14, BN akan kalah.
Di sihir PR sampai punah ranah.
Hijack PH dan lepas tokong dap utk bermaharajalela.
Letak jawatan PM7 supaya dah tak terikat ngan janji nak serah jawatan pada anwar.
Sandiwara sikit, supaya rakyat terpedaya, TSMY khianat. Mula2 pada dia, kendian ubah khianat pada prinsip perjuangan dia.
Dia ada prinsip ke? Ada, apa2 keadaan, anwar tak boleh jadi PM.
Timbul persoalan: kenapa tak mau anwar jadi PM?
Mustahil kes semburit sbb AA, siap ngan video sandakan, masih dia lantik jadi menteri.
Ego dia besar: malu jika rakyat tahu, kes sodomi 1.0 adalah rekaan semata2.

Anonymous said...

Kalau anoar ganti atok, yg pastinya legasi atok akan terhenti. Kos lepas. Satu ada bila yg satu lagi ditiadakan. Jadi pertelingkahan mereka beri kesan kepada rakyat malaysia. Kaut harta dan liberal. Dua2 buruk dan jahat. Kuman ini mesti dibasmikan. Jangan mereka berdua ada dalam politik malaysia. Ketiadaberadaan mereka lebih mententeramkan malaysia.

Wadah yg lebih mengekalkan perlembagaan yg perlu disokong. Pkr, pan dan mahathir cenderong tidak akur dengan perembagaan dalam kontek perjuangan dan objektif. Mandat rakyat pastikan mereka dimansuhkan melalui demokrasi.

Anonymous said...

yg sokong TSMY sbg PM, sebenarnya terpedaya ngan percaturan atok.
adoyai.....Tun M terlalu bijak utk kebanyakan rakyat.
atau..
rakyat terlalu dungu???!!!!!!!!

Anonymous said...

Wooi..cai penyamun bengong..madey sudah menang tak bertanding jawatan pengerusi Bersatu...pengerusi punyer kuasa lebih besar dari presiden..

Cai bimbang ker?...kikikikik.

Anonymous said...

Madey pon game dirinye sendiri...kikikikikik.

Anonymous said...

Madey fitnah anwar liwst...tanyevumi hafilda..

Anonymous said...

Percaturan amendanye?....mukeriz calenj muyiden..

Anonymous said...

Rekaan dan tanpa bukti oleh penyamun.....yg percaya memang dungu bahlol..

Anonymous said...

Hoi RBA bahlol mana bukti rasuah RM90 juta yang RBA-RBA bahlol ternakan DA-Pigs sibuk hebohkan selama ini ???

Siapakah pemimpin-pemimpin PAS Dan UMNO yang telah didakwa di mahkamah berkaitan fitnah RM99 juta oleh SPRM ?

RBA bahlol adalah penyebar fitnah kerana RBA adalah tentera dajjal.

Anonymous said...

Pembetulan:

Siapakah pemimpin-pemimpin PAS Dan UMNO yang telah didakwa di mahkamah berkaitan fitnah RM90 juta oleh SPRM ?

RBA DA-Pigs dan barua Pee H sila jawab.

Anonymous said...

Wah RBA bahlol gagal membezakan antara parti dan kerajaan Dan RBA bahlol juga gagal memahami mengapa KERAjaan Pee H tumbang baham tanah. RBA masih bermimpi di siang hari.

Anonymous said...

Nampaknya RBA DA-Pigs semakin bodoh sebab makan dedak cap roket yg menjadi kegemaran babi ternakan gian end.

Anonymous said...

Hakim menghukum pemimpin liberal Mata satu berdasarkan bukti Dan saksi.

Anonymous said...

Hooi penyamun bahlol suruh lobai pas habiskan dulu saman SR..

SR saman lobai ato lobai saman SR?..

Kikikik...puak penakut nak tutup kemaluan yg besar..tulur tarak..

Anonymous said...

Penyamun bahlol tak tau pm tu dari parti...madey boleh pecat presiden...tak de jawatan presiden kena undi tak percaya mampus ler muyiden..

Anonymous said...

Bukti yg direka...hakim telah dicengkam oleh madey...

Tarikh liwat pon masa Tivoli villa blm wujud...yg dungu bin bahlol saja yg percaya..

Anonymous said...

Penyamun dah setahun lebih tak dapat dedak...kelaparan....baru boleh melalak...fitnah sana fitnah sini..

Anonymous said...

Ini semua lakonan yg skripnya atok yg tulis. Atok, Udin Dan Kriz dll hanya melakonkan skrip tulisan Atok. Apa yg tersirat dlm skrip ini ialah Kriz akan di lantik sbg TPM yg mungkin berlaku selepas sidang parlimen. Pd sidang itu nanti Atok dah kata undi Tak percaya akan gagal sebabnya Atok Dan kem nya tidak akan menyokong. Sbg habuan Kriz akan dilantik TPM. Ameno Dan Pi's Tak boleh kata apa sebab tanpa sokongan kem Atok Kerajaan PN akan tumbang. Dua lg calon timbalan president akan tarik diri, Kriz kekal sbg timbalan president. Bg menyelamatkan Bersatu Dan supaya kekal kewujudannya selepas pru 15. Ameno akan diharamkam semasa pru 15. Oleh itu calon Ameno perlu joint bersatu utk survival poltik Dan kuatkan ketusnan melayu. Itulah yg tersirat dlm Atok.

Anonymous said...

Hanye andaian orang yg suka berilusi...bimbang tak menentu dan tak berkesudahan....

Anonymous said...

RBA bahlol enggan menjawab soalan 11:00 am kerana RBA bahlol tahu dakwaan rasuah RM90 juta adalah fitnah ciptaan RBA sahaja

Anonymous said...

Mengapa RBA bahlol tidak buat repot polis tentang Hakim tersebut ?

Anonymous said...

Ini bererti RBA bahlol telah menfitnah Hakim.

Anonymous said...

Sama macam skrip anoar nak rampas kerajaan 16 mei. Tinggi ilusinya.

Anonymous said...

Rupanya masih ada puak jilat juboq gian eng meneruskan hasut..

Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.
Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Mereka bangga disebut macam tu.

Anonymous said...

Anuwar alju** telah melantik dirinya menjadi Ketua Umum (ketum) peekuciwa, dia tak berani melantik dirinya sebagai pengurusi peekuciwa sebab takut tun marah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails