Sunday, January 12, 2020

Israel Raya 2020, Dajjal&Syiah..


Hasil carian imej untuk dajjal 2020 2020, dari Israel Raya hingga Kemunculan Dajjal Dan Imam Mahdi
Hadis-hadis kemunculan Dajjal
ISRAEL Raya 2020
(1)     Barat telah merancang strategi untuk membina sebuah empayar Israel Raya yang dijangka pada tahun ini, 2020. Antaranya yang diterbitkan oleh Global Research.

Artikel bertarikh 28 Disember 2019, yang ditulis oleh Michel Chossudovsky, pada September 2015, dan diupdated pada September 2019 dan di update lagi pada Disember 28, 2019.

(2)     Antara yang dinyatakan;

“Israel Raya akan menjadi sebahagian daripada kempen pilihan raya Mac 2020 yang akan datang. Netanyahu telah berjanji untuk merembat sebahagian besar Tebing Barat yang diduduki”

Di dalam artikel kali ini, kita boleh ‘relate’kan agenda-agenda Barat ini dengan Hadis-hadis Nabi S.A.W berkenaan tanda-tanda akhir zaman.

(3)     Di sana terdapat banyak Hadis Nabi S.A.W yang menceritakan beberapa tanda kemunculan makhluk perosak yang dikenali sebagai Dajjal.

Adakah dunia hari ini sudah boleh dikatakan bahawa Dajjal itu sudah muncul? Atau bagaimana? Maka, perhatikan beberapa Hadis yang berkaitan.

(4)     Antara yang perlu kita ketahui bahawa Dajjal sudah wujud semenjak zaman Baginda S.A.W:
عَنْ عَمْرَانَ بْنِ حَصِيْنٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا؛ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : لَقَدْ أَكَلَ الطَّعَامَ وَمَشَى فِي الأَسْوَاقِ (يَعْنِي: الدَّجَّالُ )

“Daripada Amran bin Hasin, beliau berkata bahawa Nabi S.A.W bersabda : Sesungguhnya ia sedang menikmati makanan dan berada di pasar-pasar (iaitu Dajjal).”
(Musnad Imam Ahmad: 19142)
Tanda-tanda kemunculannya
(1)    Dalam masa yang sama, seorang hamba Allah yang bernama Tamim ad Dariy pernah menemui Dajjal ketika beliau berlayar di tengah lautan, dan terdampar di sebuah pulau.

Setelah memasuki pulau tersebut, beliau telah bertemu dengan Dajjal. Kisah ini diriwayatkan di dalam Sunan Tirmizi dalam hadis yang panjang, insyaAllah akan ditulis dalam artikel yang lain selepas ini.

(2)     Kita perlu faham, bahawa Dajjal itu mula muncul di saat manusia sedang melupai tentang kisah kemunculannya;
عَنْ الصَعْبِ بْنِ جَثَّامَةٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ، سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: لاَ يَخْرُجُ الدَّجَّالُ حَتَّى يُذْهِلُ النَّاسُ عَنْ ذِكْرِهِ، وَحَتَّى تَتْرُكِ الأَئِمَّةُ ذِكْرَهُ عَلَى الْمَنَابِرِ

“Daripada Sa’bi bin Jassamah RA, aku mendengar Rasulullah S.A.W bersabda : Dajjal tidak akan muncul sehinggalah manusia terlupa tentang kemunculannya, dan para khatib terlupa menyebutnya di dalam khutbah.”
(Kanzul Ummal: 38817)
(3)     Selain daripada itu, Dajjal muncul ketika manusia sedang jauh daripada Islam;
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا: أَنَّهُ قَالَ فِي الدَّجَّالِ : تَكُونُ آيَةُ خُرُوجِهِ تَرَكَهُمْ الأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَتَهَاوَنَ بِالدِّمَاءِ، وَضَيَّعُوا الْحُكْمَ، وَأَكَلُوا الرِّبَا، وَشَيَّدُوا البِنَاءَ، وَشَرَبُوا الْخُمُورَ، وَاتَّخَذُوا القَيَانَ، وَلَبِسُوا الْحَرِيْرَ، وَأَظْهَرُوا بَزَّةَ آلِ فِرْعَونَ، وَنَقَضُوا العَهْدَ، وَتَفَقَّهُوا لِغَيْرِ الدِّيْنَ، وَزَيِّنُوا الْمَسَاجِدَ، وَخَرَبُوا القُلُوبَ، وَقَطَعُوا الأَرْحَامَ، وَكَثُرَتْ القُرَّاءُ، وَقَلَّتْ الفُقَهَاءُ، وَعَطَلَتْ الْحُدُودُ، وَتَشَبَّهَ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَالنِّسَاءُ بِالرِّجَالِ، وَتَكَافَأَتْ الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ، وَالنِّسَاءُ بِالنِّسَاءِ، بَعَثَ اللهُ عَلَيْهِمُ الدَّجَّالَ، …

“Ibnu Abbas R.A berkata tentang Dajjal: Akan terjadi tanda-tanda kemunculannya, iaitu manusia tidak lagi menyuruh kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran, berlakunya pembunuhan, manusia tidak lagi menghormati undang-undang, mereka memakan harta riba, berlumba-lumba membuat binaan, mereka meminum arak, mereka leka berhibur dengan muzik-muzik, orang-orang lelaki memakai sutera, mereka memperagakan penampilan firaun, manusia semakin suka melanggar perjanjian, mereka mendalami sesuatu ilmu bukan untuk agama, mereka menghiasi masjid (masjid tidak berfungsi), mereka merosakkan hati-hati, memutuskan hubungan kekeluargaan, bertambahnya orang yang hanya membaca semata-mata, berkurangnya orang-orang yang faqih, terabainya hukum hudud, terdapat penyerupaan di antara lelaki dan perempuan, berlakunya hubungan sejenis,… ketika inilah munculnya Dajjal”
Kebuluran dan pengkafiran
(1)     Antara yang menjadi tanda kemunculan Dajjal ialah muncul ketika berlakunya kebuluran yang sangat dahsyat;
عَنْ أَبِي أُمَامَةَ البَاهِلِيّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ؛ قَالَ: خَطَبْنَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَكَانَ أَكْثَرُ خُطْبَتِهِ حَدِيثًا حَدَّثْنَاهُ عَنْ الدَّجَّالِ وَحَذَّرْنَاهُ…. فَذَكَرَ الْحَدِيْثَ بِطَوْلِهِ، وَفِي آخِرِهِ : وَإِنَّ قَبْلَ خُرُوجِ الدَّجَّالِ ثَلاَثُ سَنَوَاتٍ شِدَادٍ، يُصِيْبُ النَّاسَ فِيْهَا جَوْعٌ شَدِيْدٌ، يَأْمُرُ اللهُ السَّمَاءَ فِي السَّنَةِ الأُوْلَى أَنْ تَحْبِسَ ثُلُثَ مَطْرِهَا وَيَأْمُرُ الأَرْضَ أَنْ تَحْبِسَ ثُلُثَ نَبَاتِهَا، ثُمَّ يَأْمُرُ السَّمَاءَ فِي السَّنَةِ الثَّانِيَةِ فَتَحْبِسَ ثُلُثَيِ مَطْرِهَا وَيَأْمُرُ الأَرْضَ فَتَحْبِسَ ثُلُثَيِ نَبَاتِهَا، ثُمَّ يَأْمُرُ السَّمَاءَ فِي السَّنَةِ الثَّالِثَةِ فَتَحْبِسَ مَطْرِهَا كُلَّهُ ، فَلاَ تُقْطَرُ قَطْرَةً، وَيَأْمُرُ الأَرْضَ فَتَحْبِسَ نَبَاتِهَا كُلَّهُ فَلاَ تُنْبِتُ خَضْرَاءً، فَلاَ تَبْقَى ذَاتَ ظِلْفٍ إِلاَّ هَلَكَتْ، إِلاَّ مَا شَاءَ اللهُ

“Daripada Abi Umamah al Bahili R.A, beliau berkata: Rasulullah S.A.W berucap di hadapan kami. Kebanyakan ucapannya menyebut tentang Dajjal, dan meminta kami berjaga-jaga… Lalu Baginda S.A.W menyebut dengan panjang lebar… di akhir ucapannya: Sesungguhnya sebelum kemunculan Dajjal, berlakunya keperitan selama 3 tahun. Manusia mengalami krisis kebuluran yang teruk. Allah memerintahkan kepada langit pada tahun pertama, supaya mengurangkan kadar hujan sebanyak satu pertiga, dan menyuruh bumi supaya mengurangkan hasilnya sebanyak satu pertiga. Kemudian, Allah memerintahkan langit pada tahun kedua pula untuk mengurangkan kadar hujan sebanyak dua pertiga pula, dan bumi diperintahkan supaya mengurangkan hasilnya sebanyak dua pertiga. Kemudian, Allah memerintahkan langit pada tahun ketiga supaya tidak menurunkan hujan langsung, maka tiadalah hujan walaupun setitik, dan bumi diperintahkan supaya tidak mengeluarkan hasilnya langsung, maka tidak tumbuhlah sebarang tumbuhan. Setelah itu, tiada lagi haiwan yang hidup, melainkan beberapa ekor yang dikehendakiNya.”
(an Nihayah Kathir: 1/44)
(2)     Selain daripada itu, Dajjal muncul apabila umat Islam saling mengkafirkan umat Islam yang lain;
عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا ؛ قَالَ: « كُنَّا قُعُودًا عِنْدَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، فَذَكَرَ الفِتَنَ، … وَفِيْهِ .. ثُمَّ فِتْنَةُ الدُّهَيْمَاءِ ، لاَ تَدَعَ أَحَدًا مِنْ هَذِهِ الأُمَّةِ ؛ إِلاَّ لَطَمَتْهُ لُطْمَةً، فَإِذَا قِيْلَ : انْقَضَّتْ ؛ تَمَادَتْ ، يُصْبِحُ الرَّجُلُ فِيْهَا مُؤْمِنًا وَيُمْسِي كَافِرًا، حَتَّى يُصِيْرُ النَّاسُ إِلَى فُسْطَاطِيْنَ : فُسْطَاطٌ إِيْمَانٌ لاَ نِفَاقَ فِيْهِ ، وَفُسْطَاطٌ نِفَاقٌ لاَ إِيْمَانَ فِيْهِ ، فَإِذَا كَانَ ذَلِكُمْ ؛ فَانْتَظِرُوا الدَّجَّالَ مِنْ يَوْمِهِ أَوْ غَدِهِ

“Daripada Abdullah bin Umar R.A, beliau berkata: Satu hari, kami duduk bersama-sama Rasulullah S.A.W, lalu Baginda S.A.W menceritakan tentang fitnah akhir zaman… antara yang disebutkan ialah… Kemudian akan terjadinya fitnah bawah tanah yang tidak melepaskan seorang pun, melainkan mereka yang bernasib baik. Apabila fitnah tersebut cuba disekat, ia tetap berterusan, sehingga seorang yang beriman pada waktu pagi hari, menjadi kafir pada waktu petangnya. Ia berlanjutan sehinggalah manusia bertemu dengan dua golongan, lalu menghukum bahawa golongan ini semuanya beriman, dan golongan satu lagi dihukumkan dengan kafir kesemuanya. Maka, apabila berlaku peristiwa seperti ini, tunggulah ketibaan Dajjal, sama ada pada hari tersebut, atau pada keesokannya.”
(Sunan Abi Daud : 3704)
Pembebasan Istanbul
(1)     Berdasarkan hadis yang dinyatakan tadi, bahawa para Ulamak sepanjang zaman, termasuk dalam perhimpunan OIC telah menyatakan dengan jelas bahawa bukan semua syiah itu kafir.

Yang belum boleh dikafirkan ialah Syiah Imam 12, dan Syiah Zaidiyyah. Walau bagaimanapun ajaran mereka tetap dianggap tidak betul.

Dalam masa yang sama, ada juga yang mengkafirkan fahaman Wahhabi. Bimbang apa yang terjadi ini menjadi maksud Hadis Nabi S.A.W.

(2)     Selain itu, antara yang disebut oleh Nabi S.A.W, kemunculan Dajjal selepas Pembebasan Istanbul;
قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : الْمَلْحَمَةُ الكُبْرَى، وَفَتْحُ القَسْطَنْطِينِيَّةِ، وَخُرُوجُ الدَّجَّالِ فِي سَبْعَةِ أَشْهُرٍ

“Nabi S.A.W bersabda: Berlakunya peperangan yang besar, pembebasan Istanbul dan kemunculan Dajjal, kesemuanya berlaku dalam tempoh 7 bulan berturut-turut.”
(Musnad Imam Ahmad: 21304)
(3)     Di dalam Hadis yang lain, mengatakan bahawa perbezaan waktu di antara Peperangan Besar (الملحمة الكبرى) dan Pembebasan Istanbul selama 6 tahun, dan kemunculan Dajjal pada tahun ke 7.

Hal ini diriwayatkan di dalam Kanzul Ummal, nombor 38754, Hadis Riwayat Abu Umamah al Bahili. Tetapi di dalam hadis ini menyebut ‘bulan’, bukannya tahun.

الملحمة الكبرى

(1)      Masih lagi menjadi tanda soal, apakah yang dimaksudkan dengan الملحمة الكبرى . Mungkin ia adalah Perang Dunia Ketiga, ataupun bukan. Banyak pandangan-pandangan dalam hal ini.

Ada beberapa riwayat yang menyatakan bahawa Perang Besar itu ialah pertembungan antara Umat Islam dan Rom. Bahkan istilah Rom itu sendiri masih diperselisihkan.

(2)     Ada yang beranggapan Rom itu Amerika sebagai kuasa besar, blok Barat. Ada yang menafsirkan Rom itu sebagai Russia kerana Kristian Ortodok.

Perang tersebut menyaksikan kemenangan Umat Islam, lalu Baginda S.A.W menyatakan bahawa Kostantinopel dibebaskan. Kostantinopel merupakan kubu terakhir Rom satu ketika dahulu.

Pernah dibuka oleh Sultan Muhammad al Fateh, setelah mana Umat Islam berperang dengan Rom sejak sekian lama. Ada kemungkinan juga hadis Nabi S.A.W itu ‘refer‘ kepada pembukaan di zaman al Fateh.

(3)     Namun, sehingga ke hari ini, Dajjal masih belum keluar. Wallahuaklam. Sebab itulah ada yang berpandangan bahawa Hadis itu bermaksud Kostantinopel yang kedua.

Di sana ada riwayat yang menyatakan bahawa Perang Besar itu antara Arab dan Rom. Manakala Sultan Muhammad al Fateh dan tenteranya berbangsa Turki.

Walau bagaimanapun, hakikat yang sebenarnya Allah S.W.T sahaja yang tahu. Umat Islam dituntut untuk memahami dan bersedia dengan ujian yang lebih dahsyat.

Tasik Galilee
(1)     Selain itu, di dalam hadis-hadis yang lain ada yang menyebutkan tanda-tanda kemunculan Dajjal adalah keringnya Tasik Galilee berdasarkan Hadis yang saya nyatakan di awal tadi tentang Tamim ad-Dariy

Tasik Galilee lokasinya di antara Palestin dan Syria, yang mana ianya datang daripada Dataran Tinggi Golan yang berada di dalam Wilayah Syria.

(2)     Beberapa bulan lepas menyaksikan bagaimana tindakan Donald Trump mengisytiharkan Dataran Tinggi Golan adalah milik Israel.

Hal ini mencetuskan ketegangan di antara kedua-dua belah pihak apatah lagi Donald Trump dilihat cuba memelihara kawasan tinggi tersebut kerana ia membekalkan air di Tasik Galilee.

(3)     Seolah-olah tindakan Donald Trump itu bagi memelihara survival Israel di Palestin, khususnya dari sudut bekalan air di kawasan genting tersebut.

Berkemungkinan sampai masanya, tasik kering itu akan kering, dan Dajjal akan keluar di saat itu dalam keadaan marah. Marah kerana proksi-proksinya tidak lagi boleh diharap.

Hal kemarahan Dajjal ini diungkapkan dalam beberapa riwayat, antaranya yang disebut oleh Al Barzanji di dalam kitabnya الاشاعة لأشراط الساعة :

إنما يخرج من غضبة يغضبها
Hadis kemarahan Dajjal ini juga diriwayatkan dalam Shahih Muslim dan Ibn Hibban daripada Saidatina Hafsah R.A.
Oleh: MUHAMMAD MUJAHID IR HJ MOHAMMAD FADZIL – HARAKAHDAILY 12/1/2020
Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk Iran, sudi amerika
Buku IH-128: Antara Iran-AS, “Saya tetap kembali kepada al-Qura...

Bab 1

16 comments:

Anonymous said...

Jaga AKIDAH kita, pasti selamat!
Biar seimbang dunia akhirat....
dunia sementara, buat apa kita nak tamak?

Anonymous said...

Betul jaga aqidah. Jangan jadi pkr dan terutamanya pan yang meninggalkan group islam untuk bertukar cita rasa memegang aqidah dap. Mursyidnya kit sian dan guang eng

Anonymous said...

anon 10:37

Jangan menambah dosa hanya kerana kesumat politik ciptaan Yahudi.

Anonymous said...

Takkan nak sokong pkr yg suka lendir atau sokong sabu yang angkat martabat komunis sebagai pejuang kemerdekaan. Atau nak sokong dap yang sensiasa tolak hudud untuk islam dan ruu355 untuk islam.

Anonymous said...

Yahudi telah berjaya "menyibukkan" umat Islam dengan hiburan, sukan, politik, ekonomi dan teknologi.
Dari segi siasah/politik, kita sanggup mengeluarkan umpatan/kejian dan ada juga yang sanggup memfitnah. PRU masih jauh.
Kembalilah kita kepada ajaran Islam sebenar yang indah.

Bro 12:16
Yang sah tolah hudud adalah MCA, cuba buka akhbar lama.
Yang tolak RUU355 adalah MCA.

Anon 12:16 telah memfitnah, moga Allah memaafkan beliau kerana terlalu berdendam dengan DAP, beliau telah tersilap.


-Ana bukan penyokong mana-mana parti ciptaan Yahudi. PAS, UMNO, PKR, DAP dan semua parti di Malaysia adalah ciptaan Yahudi dan tidak ada satu parti pun yang berlandaskan Islam wabaima PAS sekalipun.

Anonymous said...

DAP dan sekutunya adalah musuh Islam yang sangat jelas kerana mereka telah menghina ajaran Islam seperti Hudud dan menafikan hak umat Islam.

Contoh 1: Pemimpin DAP berkata "langkah mayat saya jika mahu melaksanakan Hudud!"

Contoh 2: Pemimpin DAP telah membatalkan pembinaan masjid yang telah diluluskan.

Contoh 3 : Pemimpin DAP menentang pembinaan masjid.

Contoh 4: Mufti Pahang menyatakan DAP parti kafir Harbi.

Anonymous said...

Anon 2:13

Contoh 1: Fitnah...siapa yg cakap begitu, beri nama? Yg saya ingat MCA yg anti hudud.

Contoh 2: Pembinaan masjid mana yg dibatalkan DAP? Jangan mereka FITNAH.

Contoh 3: Pembinaan masjid mana yg ditentang DAP, beri satu? Anda suka memFITNAH.

Contoh 4: Mufti Pahang penyokong BN. Cuba semak apa MUfti WP, Kedah, P Pinang, Selangor, Johor dan Perak ulas tentand DAP.

Anon 2:13 bertaubatlah. Jangan jadi DAJAL, DAJAL sebenarnya akan "keluar: nanti.

Anonymous said...

anonymous 2:44

BETUL.

Anonymous said...

sokong 2:44

Oasispg said...

Bukti syiah dan yahudi bersaudara. https://blogs.timesofisrael.com/israels-relationship-with-shia-muslims/

Anonymous said...

4:42 terbaik!

Tapi orang bodoh kat sini tak mahu percaya.

Anonymous said...

Pembetulan untuk komen 2:13 PM 12/1/01/2020:

Contoh 1: Seorang pemimpin DAP berkata langkah mayat dia jika mahu menubuhkan negara Islam!

Anonymous said...

Jawapan untuk Anon 2:44 PM:

"This Tiger's still roaring". The Star.

Anonymous said...

No. 2

https://mindarakyat.blogspot.com/2018/09/lim-guan-eng-batal-dana-bina-masjid.html?m=1

Anonymous said...

No 3

https://youtu.be/9dXsU__PtxQ

Anonymous said...

Anon 2:44 pm yang perlu bertaubat kerana membela parti kafir harbi DAP.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails