Saturday, September 21, 2019

Wanita Saudi Peluk Penyanyi Lelaki (10) Di Konsert Taif City. Kebebasan Wanita?

Wanita Arab Saudi Mengemudi
Seorang pelajar sedang mengambil kursus bimbingan di kampus Universiti Effat, di Jeddah, Arab Saudi. Hal ini berkait dengan keputusan kerajaan Saudi dikeluarkan setahun lalu oleh Raja Salman bahawa wanita dibenarkan memandu pada tahun 2018. (AP Photo / Amr Nabil)
HALAMAN HIBURAN

BERCAKAP tentang kebebasan dan peraturan ketat terhadap wanita, Arab Saudi sering menjadi perhatian. Selepas mencipta asas baru bagi wanita memandu kereta, adakah ini boleh menjadi tanda bahawa wanita di Arab Saudi, kononnya telah mendapat 'kebebasan' penuh?

Sila tonton video ini.



Lihat gambar ini pula..
Wanita Arab Saudi Dihukuman Penjara 2 Tahun Setelah Peluk Penyanyi Saat Konser
(Foto: Twitter / naharkw)

Insiden ini telah dirakamkan dan dimuatkan ke akaun Twitter @naharkw pada pertengahan Julai 2018, sehingga akhirnya menjadi virus.

Dalam laporan itu, didapati bahawa seorang wanita sangat berhati-hati berlari ke panggung untuk memeluk lelaki, iaitu Majid al-Mohandis, penyanyi dan komposer dari Iraq.
Hasil carian imej untuk Majid al-Mohandis
Tindakan wanita itu ditangani oleh petugas keamanan, dan cuba mendapatkan wanita itu untuk melepaskan pelukannya dari penyanyi tersebut.

Kerana Arab Saudi mempunyai peraturan wanita tidak boleh bersentuhan dengan lelaki yang tidak sah atau bukan muhrim. Tindakan itu didenda sebanyak $27,000. Dia mengakui kejadian itu telah dilakukan, dan menjelaskan bahawa insiden itu adalah terlanjur dan tersesat.
Hasil carian imej untuk konsert di bandar taif
Wanita itu ditahan kerana memeluk seorang penyanyi di sebuah konsert di Taif City .

Wanita itu ditahan di penjara selama dua tahun kerana memeluk seorang penyanyi di sebuah konsert di Taif City yang bukan muhrim, pada Julai lalu.

Adakah itu kebebasan yang diperjuangkan wanita? Bebas atau babas? (IH)




Lihat rumah ini..
Setinggan 'Kebal' Masih Ada Di S'ngor? Ini..

9 comments:

Anonymous said...

SEbab di Arab Saudi takde parti PAS kot....ayoh..buka cawangan PAS di Arab Saudi..

Anonymous said...

Wanita arab ada napsu jugak..lelaki arab lagi kuat seks...

Anonymous said...

Regim liberal pun dah ada kat arab saudi. Apa nak heran abu jahal pun asal dari sana. Liberal kat malaysia ni adalah suku sakat abu jahal. Mereka tolak Islam dan suka berkamcing dengan dap.

Anonymous said...

Puak liberal ni sanggup meninggal pas kerana tak setuju dengan ulamak, tetapi bersetuju dengan dap, parti kafir. Mereka puja ulamak avengalist kit siang dan guan eng. Mereka sangat gembira berjuang bersama dap untuk menentang Islam atas nama liberal.

Anonymous said...

Puak kafir harbi DAPig dan khadam liberal mereka sangat suka mempromosi pesta arak. Bila sudah mabuk, semua maksiat boleh berlaku bukan setakat peluk sahaja!

Anonymous said...

Bab sex haram ni adalah hobi team ph. Dap ada kes rogol. Pkr ada kes sex sejenis. Jadi apa nak dihairankan mulut celupar ph terhadap pas terutamanya. Sapa nak jadi jahat terhadap islam, eloklah ikut ph liberal. Jika tidak mahu jadi jahat dan celupar macam ph, eloklah tinggalkan ph.

Anonymous said...

Puak belit dah mainkan umno...kunun penyatuan ummah...nik amar dah umumkan bukan penyatuan ummah dan tiada kerajaan camporan pas umno....

Anonymous said...

Anon 11.20 pm adalah syaitan ternakan parti rasis kafir harbi DAPig yang ditugaskan untuk menyebarkan fitnah untuk melaga-lagakan dan memecah-belahkan perpaduan umat Islam supaya parti DAPig boleh memerintah negara.

Anonymous said...

Pedulikan pandangan jahil puak ph. Tugasan mereka memang untuk mengucarkacirkan Islam. Sejak dulu fitnah pas. Tapi setakat ini tiada dakwaan mereka terbukti benar. Janji manifesto mereka gagal, mereka gantikan kegagalan itu dengan menyerang Islam dan pas.

Pakatan mereka bersama dap the kafirun dengan the kafirun menguasai minda pan liberal. Kesian kat pan terpaksa survive dengan menjadi khadam dap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails