Friday, August 30, 2019

Piagam PAS-Umno: Wan Azizah Melihat Dengan Mata Sepet..


Piagam PAS-Umno demi kestabilan, masa depan
KL: PAS menyangkal dakwaan Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang mengatakan piagam PAS dan Umno sekadar untuk kepentingan politik semata bukan kerana aspirasi rakyat.


Timbalan Presiden PAS, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man berkata bahawa piagam itu lebih besar daripada kerangka politik pilihan raya semata, bahkan meliputi kestabilan negara dan masa depan Malaysia yang lebih stabil.
"Dia (Wan Azizah) sendiri belum tengok lagi piagam itu, apa isi piagam yang kita akan tandatangani.
"Jadi, mungkin beliau melihat piagam ini hanya dalam konteks politik sahaja, sebenarnya piagam ini lebih besar daripada kerangka politik pilihan raya," katanya kepada Harakahdaily.
Jelasnya, teras utama dalam piagam itu adalah penyatuan ummah Melayu dan Islam dan agenda politik kepartian serta sentimen sempit bukan menjadi keutamaan dalam piagam itu.
Menurutnya, keutamaan sekarang ini adalah menyatukan bangsa Melayu Islam tanpa meminggirkan mana-mana kaum demi untuk kestabilan dan masa depan negara yang lebih baik.
Sementara itu, beliau mengatakan kenyataan Wan Azizah itu hanya cubaan untuk mewujudkan ketakutan dalam kalangan masyarakat terhadap piagam PAS dan Umno itu. - HARAKAHDAILY 30/8/2019
Hasil carian imej untuk wan Azizah
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengatakan 'piagam PAS dan Umno sekadar untuk kepentingan politik semata bukan kerana aspirasi rakyat'.

Mungkin tak salah katanya, kerana beliau melihat dari sudut pilihan raya saja, dari sudut sentimen yang sempit dan dari mata yang sepet.. Maka tak nampak, itu adalah piagam penyatuan ummah Melayu/Islam tanpa pinggirkan kaum lain.

6 comments:

Anonymous said...

Wan azizah ni,,baruwah kpd kafir dap,,sanggup bersekongkol lindungi perbuatan terkutuk suami,,anak sendiri pun dah meluat dgn kelaku ayah dia, hee, jijik betul la puak2 semburit ni....wekkkk...

Anonymous said...

Wan ingat otak bang nuar jer terbaik. Sudah basi perjuangan pkr, reformasi yang merugikan Islam dan bangsa melayu. Selamat berkekalan title pm menanti.

Anonymous said...

Mengapa sebilangan pemimpin-pemimpin Melayu dalam PH diam membisu seperti pasu bunga setiap kali pemimpin-pemimpin parti kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan agama Islam, Nabi, ulama, pendakwah, institusi Islam dan umat Islam ?

Siapakah yang berkuasa dalam PH? Pemimpin kafir harbikah ?

Anti injin sangkut said...

Kami tak ingin laki kau jadi PM8...ngeri...nyilu bontot. Jahanam Malaysia nanti. Seorang gila nak jadi PM dan guna kuasa ugut musuh, yang seorang gila tak mau turun sebab nak jaga dan kayakan anak beranak serta kroni dia.

Anonymous said...

Mahataik dan al jubori,,dua2 ekog ni lah yg membantutkan pembangunan negara kita. Habis org melayu , harta mereka, ugama mereka tergadai kpd kafir kerana dua org ni lah,,asyik beekelahi berebut kuasa. Pas yg ada ugama pun turut jadi bodoh dgn puak2 ni. Habis lingkup negara. Aoa erti merdeka besok hari,,sedangkan hindu dan cina yg berkuasa di negara kita?

Anonymous said...

Hanya satu parti jer yg bebas rasuah setakat ini. Berpegang pada kepimpinan ilmuan islam terbaik. Jgn geng jubur, liberal, sekular jadi pilihan. Yg kufur pun tolak juga. Bersatu di bawah yg terbaik yg sering difitnah dgn mcm2 fitnah. Jadilah pengundi yg bijak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails