Sehubungan itu, beliau mencadangkan agar bekas Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan, Tun Daim Zainuddin segera mengambil alih jawatan Menteri Kewangan bagi menggantikan Guan Eng.
Beliau percaya, Daim mampu memulihkan kembali keadaan ekonomi di negara ini berdasarkan pengalaman luasnya di dalam bidang berkenaan.
"Menteri Kewangan sekarang tidak dapat menguruskan kewangan dengan baik, pasaran saham jatuh, nilai ringgit jatuh, malah Guan Eng juga sering mengeluarkan kenyataan yang langsung tidak menguntungkan pasaran saham.
"Beliau (Guan Eng) melihat musuh-musuh politiknya adalah musuhnya dan diulang banyak kali sehingga menakutkan para pelabur.
"Kami cadangkan agar Daim mengambil alih jawatan Menteri Kewangan dan saya percaya beliau boleh lakukan yang terbaik untuk negara. Daim seorang yang kurang bercakap tetapi banyak buat kerja dan mampu kembali menggerakkan kembali ekonomi negara," katanya ketika ditemui selepas mengadakan pertemuan dengan kontraktor Kelas F di sini, hari ini.
Sementara itu, mengulas mengenai pertemuan tersebut, Shahidan yang juga Ahli Parlimen Arau berkata, para kontraktor bumiputera pada masa ini berhadapan dengan masalah apabila dilayan secara tidak adil
"Ini adalah sesuatu yang tidak bagus, semua ini berpunca daripada kelembapan ekonomi yang rata-rata melihat Menteri Kewangan tidak dapat menguruskan kewangan dengan baik," katanya.- UTUSAN ONLINE
Lihat ini..
Peta Tamil Eelam menunjukkan Malaysia adalah salah satu negara yang termasuk dalam tanah tuntutan mereka atas nama The Greater Tamil State.

Catatan Perjalanan Ibnu Hasyim


Bab I: Sebelum pergi..
Bab II: Catatan Perjalanan..
Berjumpa di catatan perjalanan seterusnya..