Thursday, January 10, 2019

Lagi 45 Artis Lain Terlibat Pelacuran, Bernilai Rp.300 Juta.

Mucikari Artis VA Punya 45 Nama Artis Lain Diduga Terlibat Prostitusi, Tarifnya Ada yang Rp 300 Juta
Vanessa Angel (kiri) dan Avriellia Shaqqila yang dikehendaki melaporkan setiap minggu di Polis Daerah Jawa Timur kerana terlibat dalam pelacuran artis.

HALAMAN HIBURAAN
SURABAYA - Peperiksaan mendalam dijalankan pada 2 orang penyokong yang disyaki, TN dan ES, dalam kes dakwaan pelacuran dalam talian. 

Kepada pihak polis, dua orang penyokong itu mendakwa tidak hanya melibatkan peranan artis dalam kegiatan VA, tetapi juga menguntungkan 45 nama artis Indonesia lain.

Menurut Ketua Polis Daerah Jawa Timur, Inspektur Jenderal Luki Hermawan, dua penyangak yang diduga memiliki 45 nama artis jaringan di negeri ini yang lengkap dengan data pribadi dan foto-foto.
"Terdapat 45 nama artis yang disediakan oleh pimp VA semalam," katanya kepada pemberita pada Isnin (1/7/2019).

Selain itu terdapat 45 artis, suspek juga mengantongi 100 nama model di negara ini.
"Harga juga berbeza-beza bergantung kepada populariti artis. Harga yang paling mahal adalah Rp 100 juta hingga Rp 25 juta termurah," katanya.

Walaupun tinggal di ibukota Jakarta, para penganjur juga sering memenuhi tuntutan pelanggan di berbagai daerah.
"Ia juga boleh sampai ke luar negara," jelasnya.

Luki berkata, 2 orang itu mempunyai peranan khusus. Pakar ES menyediakan wanita di kalangan artis, manakala TN secara khusus menyediakan wanita di kalangan model. Kadar dari beberapa seniman dari posisi ini sekitar Rp 25 juta, Rp 80 juta Rp 100 juta hingga lebih dari Rp 300 juta.

Pihak polis telah mengenalpasti dua pelombong pelacuran iaitu Endang (37) dan Tantri (28) dari Jakarta Selatan. Penganjur Tantri disyaki mempunyai rangkaian di kalangan artis dan disyaki artis selebriti Endang.

"Dua pembubaran rasmi sebagai suspek telah ditahan," katanya.

Suspek TN dan ES ditangkap oleh polis selepas polis mengesan sebuah praktik pelacuran dalam talian yang melibatkan seorang artis peranan VA di Surabaya pada Sabtu lepas. 

Lihat..
Sebagai tambahan kepada seniman VA, polis juga memperoleh model dengan inisial AS. Suspek ES dicuri semasa serbuan pada hari Sabtu. Vanessa Angel (kiri) dan Avriellia Shaqqila yang dikehendaki melaporkan setiap minggu di Polis Daerah Jawa Timur kerana terlibat dalam pelacuran artis.


Sekat Akaun

Di Jawa Timur Ditreskrimsus V Direktur Polisi Daerah Polres Jawa Timur bekerjasama dengan Pusat Laporan dan Analisis Transaksi Perbankan dan Keuangan (PPATK) untuk memblokir rekening dua penyihir, Tantri (28) dan Endang (37).

"Menyekat akaun itu mengikut prosedur dan kami telah menyelaraskan dengan bank berkenaan untuk mengetahui aliran dana dari akaun," katanya di Ibu Pejabat Polis Daerah Jawa Timur, Senin (1/7/2019).
Barung Mangera menjelaskan, pihaknya juga memperoleh beberapa akaun media sosial yang dikendalikan oleh germo sebagai cara mempromosikan prostitusi artis.

"Dua akaun para germo disekat, tentu saja, yang berlaku untuk semua, termasuk artis yang disyaki terlibat dalam pelacuran rahsia," jelasnya.
Beliau menambah, berikutan aliran dana kepunyaan penjenis yang disyaki sebagai penjenayah pelacuran artis.
"Pembayaran pelacuran adalah 30 peratus dibayar terlebih dahulu melalui pemindahan jadi terdapat petunjuk aliran dana dalam akaun," katanya. (IH Jakarta)
s
Kapolda Jatim Irjen Pol Luki Hermawan bersama Kabid Humas Kombes Pol Frans Barung Mangera menyampaikan update terbaru kasus prostitusi artis (surya/ahmad zaimul haq)


Selepas ini..

1 comment:

Anonymous said...

Sebenarnya di Malaysia juga ada begini. Cuma popular atau tidak terpulang kepada orang menilai. Tapi kategori artis sudah pasti. Sepandai pandai tupai melompat akhirnya ke tanah juga.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails