Tuesday, January 08, 2019

Arak, Dadah, Mabuk. Treler Rempuh 20 Motosikal. Kencing Syaitan!

Pemandu treler rempuh 20 motosikal positif dadah, mabuk
Insiden dahsyat ini meragut empat nyawa dan mencederakan 16 yang lain. -YouTube

HANOI: Pemandu treler yang merempuh 20 penunggang motosikal di satu persimpangan lampu isyarat di Vietnam pada Rabu didapati positif dadah dan alkohol.

Menurut polis, lelaki berusia 32 tahun yang dikenali sebagai Pham Thanh Hieu menyerah diri beberapa jam selepas insiden dahsyat itu yang meragut empat nyawa dan mencederakan 16 yang lain.

Pemeriksaan perubatan ke atas suspek mengesahkan ketumpatan tinggi alkohol dalam darah selain positif heroin, lapor portal vnexpress.

Timbalan perdana menteri Truong Hoa Binh mengarahkan siasatan segera dilakukan bagi mengetahui punca dan langkah untuk menangani insiden yang disifatkan antara yang terburuk di wilayah selatan Long An itu.

Suspek yang ditahan untuk siasatan lanjut bakal berdepan pertuduhan dan dijatuhi hukuman penjara sehingga 15 tahun.

Rakaman CCTV yang tular beberapa hari lalu menunjukkan suspek yang memandu treler merempuh penunggang motosikal di mana ada di antaranya diseret sejauh 150 meter sebelum treler itu berhenti.

Kemalangan jalan raya bukan perkara asing di Vietnam. Menurut Jawatankuasa Keselamatan Trafik Kebangsaan, lebih 18,720 kemalangan jalan raya berlaku pada tahun 2018 mengorbankan 8,244 orang dan mencederakan hampir 14,800 pengguna jalan raya.

Penggunaan dadah bukan asing dalam kalangan pemandu trak di Vietnam yang terpaksa menanggung beban kerja yang berat.

Komen Weblog Ibnu HasyimArak, dadah, mabuk, kencing syaitan! Treler rempuh 20 motosikal, antara jenayahnya. Namun kerajaan kita tetap mempertahan tidak mengharamnya, walaupun Malaysia sebuah negara umat Islam yang memberi kebebasan umat mempertahankan agamanya.. 

Tapi, kerajaan juga sanggup mempertahankan budaya penjajah dan pendatang, dari melayani agama atau budaya pribumi sendiri. Itulah kerajaan PH, yang menjadi mulut harimau kepada agama Islam, selepas umatnya terlepas dari mulut buaya BN.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails