Monday, January 07, 2019

2 Artis Ini Ditahan Disyaki Pelacur, Dibayar Hingga RM23,164.


Seorang aktres telefilem Indonesia Vanessa Angel ditahan dipercayai terbabit dalam pelacuran. – Gambar Facebook, 6 Januari, 2019.
HALAMAN HIBURAN
DUA artis wanita Indonesia ditahan dipercayai terbabit dalam pelacuran secara online membabitkan bayaran sebanyak Rp25 juta (RM7,238) dan Rp80 juta (RM23,164).

Menurut agensi berita Antara, kedua-dua artis itu, Vanessa Angel dan seorang lagi hanya dikenali sebagai “AF” ditahan di Surabaya selepas pihak polis mengesan berlakunya transaksi pembayaran untuk aktiviti itu.

Sementara itu di pihak lain, Ketua Polis Jawa Timur, Arman Asmara dipetik berkata mereka yang ditahan ialah empat saksi, dua artis iaitu Vanessa dan "AF" dan tiga lagi yang dipercayai terbabit dalam urusan aktiviti itu.

"Kami melakukan siasatan melalui media sosial dan diketahui kegiatan tersebut dilakukan di sebuah hotel di Surabaya.
"Tarifnya yang satu Rp80 juta (RM23,164), satu lagi Rp25 juta (RM7,238)," kata Arman.
(Pelbagai sumber)
Hasil carian imej untuk pelacur
Mengapa jadi begitu? Kerana Otak mereka sudah dijajah dengan fikiran 'asal dapat duit sudah tidak peduli halal-haram lagi'. Ini hanya gambar hiasan.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mengapa jadi begitu? Kerana Otak mereka sudah dijajah dengan fikiran 'asal dapat duit sudah tidak peduli halal-haram lagi'. Halal haram dari sudut agama dan perundangan negara.

Di Malaysia pun ada ramai begitu, atas alasan berniaga, tidak peduli 'hala-haram' lagi, tak kira berniaga arak dan judi. Kerajaan pun main judi, buka kilang arak. Makan rasuah berselindung di balik kroni untuk parti atau keluarga. Tender-tender, hanya kroni dan keluarga yang kebas dulu. Makna rasuah pun disalah takrifkan.

Duit haram yang mereka makan, perangai mereka lebih teruk dari pelacur-pelacur di atas.


Video: Vanessa Angel Ditangkap Polisi Diduga 

Terlibat Prostitusi Online - Hot Shot


Mengenai najis rasuah, sila lihat ini..




Selepas ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails