Tuesday, January 08, 2019

Cinta Remaja Akhirnya Artis Vanessa Angel Murtad?

Unggah Foto Ini, Vanessa Angel Pindah Agama Demi Sang Kekasih?

HALAMAN HIBURAN
SEJAK hubungannya dengan Didi Mahardika berlarutan kira-kira setahun lalu, artis Vanessa Angel dilaporkan juga suka dengan Marcelo Ivano, 'pacal' atau pasangannya. Kedua-duanya sering menghabiskan masa bersama-sama. 

"Selamat Ahad @marceloivano," artis kelahiran 21 Disember 1991 (umur 27 tahun) Jakarta itu menulis mengiringi foto yang dimuat naik. Vanessa telah memeluk Marcelo, dalam paduan doa kepada ke'kristen'an. Pasalnya, terlihat buku panduan berdoa agama Kristen dalam postingan Vanessa tersebut. 

Sontak postingan ini pun menjadi sorotan netter setelah diunggah ulang oleh salah satu akun gosip. Tak sedikit netter yang menebak mantan kekasih Didi Andhika itu berpindah agama.

"Bukankah ia Muslim dulunya atau sekarang tidak? Atau telah menukar agama?" tanya seseorang.

"Lohhh membingungkan Islam adalah agama, tetapi kenapa??" kata yang lain. 

"Yeah?! Really?! Loh?! The istessfar paness is ... dating to different religions are up to you, but the one who hold it is not a scripture religion that is really important ... or is it really paness, has it changed faith? " kicauan yang lain.

Sementara itu, seorang lain pula meneka, Vanessa hanya menemani kekasihnya untuk menyembah di gereja. "Vanes adalah Muslim Mungkin dia menemani temannya untuk menyembah di gereja sahaja. Ia hanya positif sebagai netizen," kata Netter. 

"Fikirkanlah secara positif, shay, yang tahu dia hanya mengiringi gereja," kata yang lain. 

"Posthink hanya mengatur agar rakannya menyembah Kristen, berapa orang yang mengiringi teman lelaki di gerejanya, saya hanya menemani rakan-rakan ke gereja," kata seorang lagi.

Begitulah kira-kira dilaporkan berita artis ini, mengenai agama. Apa yang membimbangkan banyak terjadi, konon awalnya berlaku 'cinta remaja' tetapi akhirnya terperosok ke lubang 'murtad'. Inilah bahaya yang mengancam negara umat Islam masakini, termasuk Malaysia dan Indonesia. Na'auzubillah! (IH Jakarta)

Video


Selepas ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails