Friday, March 23, 2018

Tahniah Rafidah, Jangan Undi Pemimpin Korup. -Hj Idris Hj Ahmad



Tahniah Tan Sri Rafidah Aziz bekas Menteri kabinet  menyeru rakyat supaya tidak mengundi pemimpin politik korup. PAS sokong 120 peratus. PAS tidak kompromi masalah rasuah samaada di dalam parti atau di luar parti. Kenyataan Datuk Paul Low Menteri Jabatan Perdana Menteri yang mengatakan bahawa 71 pemimpin BN dan 21 pemimpin PH manakala pemimpin PAS sifar siasatan kesalahan dalam tempoh 2013 hingga 2017 . Alhamdulillah.

CPI negara semakin merosot, kita dikejutkan dengan berita kedudukan indeks rasuah Malaysia yang kian merosot, dan berkongsi kedudukan di tangga 62 dengan negara Cuba. Menurut laporan Indeks Persepsi Rasuah 2017 yang dikeluarkan oleh Transparency International, kedudukan Malaysia juga merosot daripada tangga 55 kepada 62 daripada 180 buah negara.

PAS menentang rasuah bukan kerana marah kepada peribadi. Marah gejala rasuah bukan kerana dedak tidak cukup. Marah kepada rasuah bukan kerana sudah tidak ada kuasa, walau pun sewaktu kita ada kuasa dua kali lima, lima kali  dua sahaja. Marah kepada rasuah bukan  hanya retorik semata-mata, kerana akhirnya diri juga terpalit dengan rasuah.

PAS menentang rasuah kerana ia dilarang oleh Allah SWT. Sebagaimana sabda Rasulullah SAW bermaksud “ Pemberi rasuah dan penerima rasuah ada di dalam neraka”. PAS istiqamah menentang rasuah.

PAS juga menentang politik kronisme, koruption, nepotisme (KNN) istilah yang cukup popular sewaktu zaman reformasi 1998. Cuma sekarang hanya menjadi bahan sejarah sahaja. PAS juga menentang kleptokrasi. Semua ini memusnahkan negara dan rakyat.

PAS menyeru rakyat kepada politik untuk mengubah negara yang lebih sejahtera dan buang pemimpin rasuah. Jenayah rasuah ini amat merbahaya kepada negara dan rakyat. Selain menyebabkan ketirisan dan pembaziran wang negara, turut mempengaruhi imej negara dalam ekosistem perdagangan dan politik antarabangsa.
Hj Idris Hj Ahmad
Naib Presiden PAS



Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

3 comments:

Anonymous said...

Tahniah Rafidah. Inilab kita mahu. Bukan macam macai PAN, balik2 rujukan majmuk mereka Husam Al Hilang Datuki. Okey saya copy and paste kat bawah untuk gelakkan Mr Husam Kurang Datuk. Jangan lupa oergi ke link disediakan untuk tengok kelaku idola bawah2an PAN

Anonymous said...

https://m.malaysiakini.com/news/394586

'Ini bukan magik, ini sains'

Gara-gara memperkenalkan alat yang dikatakan boleh menjimatkan penggunaan petrol motosikal, pemimpin Parti Amanah Negara (AMANAH) Kelantan Datuk Husam Musa menerima kecaman netizen di Facebook.

Semuanya bermula apabila laman pseudosains PW Community memuat naik video menunjukkan anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor itu sedang memperkenalkan sejenis alat kepada beberapa pemuda di halaman sebuah rumah.

"Pagi ni kita akan masukkan alat ni dalam tangki motor. Tujuannya untuk jimatkan penggunaan minyak motor, sekarang ini harga minyak pun mahal. Budak-budak motor duit dia tak banyak.

"Yang kedua alat ini boleh kurangkan asap. Asap ini adalah tanda bahawa minyak tidak dibakar habis.

“Kerana itu jadi asap dan kemudian ada bekas asap yang hitam dipanggil karbon," katanya dalam mukadimah ketika menjelaskan keupayaan alat itu lima orang pemuda yang hadir bersama motosikal masing-masing.

Video kita-kira lima minit itu dikongsi hampir 500 pengguna Facebook dan mencapai hampir 50, 000 kali tontonan selepas 12 jam disiarkan.

Penjelasan 'ke laut'

Pentadbir laman itu dalam nota iringan bersama video menjelaskan mereka tidak dapat memberikan penjelasan saintifik kerana tidak tahu komposisi kimia dalam alat yang dipromosikan Husam.

“Namun apa yang boleh kami katakan ialah penjelasan Datuk YB (Husam) mengenai molekul minyak menjadi bulat dan solid memang ke laut,” katanya.

Sementara itu, terdapat pengguna Facebook mengambil kesempatan menyindir Husam yang bergaya seperti jurujual yang sedang memperkenalkan produk itu.

"Masukkan bongkah besi atau batu. Nanti minyak dalam tangki akan jadi penuh, " kata pengikut Facebook PW Community, Sharizal Muhammad.

"Terpaksa jual produk macam ini pula. Sebab dia dah tahu bakal kehilangan kerusi PRU14 nanti," kata Khuram Ji pula.

Alat yang kelihatan seperti pintalan tali itu menurut pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Kelantan, akan membantu menjaga ekologi dan alam sekitar.

115 kuasa kuda

Katanya, apabila alat tersebut dimasukkan ke dalam tangki motosikal ia akan menyebabkan keseluruhan minyak dibakar.

"Insya-Allah secara 100 peratus. Ini bukan magik, ini adalah alat sains. Di mana molekul-molekul minyak (petrol) menjadi bulat, menjadi solid lalu dibakar sepenuhnya sehingga meningkatkan prestasi motosikal.

Anonymous said...

PEMIMPIN PANIPU KENCING RAKYAT

Pada mulanya kita merasa kagum melihat seorang pemimpin PANIPU yang bernama Sumbu Kuasa 10 Mimpi 15 Kali berlagak pandai menjadi 'saintis' tetapi akhirnya kita semua ketawa terbahak-bahak kerana dia telah menjadi saintis lawak yang mengalahkan raja lawak.

Beruntunglah pakatan ternakan pemimpin evangelis kerana memiliki seorang pelawak yang cuba berlagak 'saintis' yang tidak tahu tentang pembezaan dan kamiran (differentiation and intergration) tahap SPM.

Dia cuba kencing rakyat dengan mempromosi sumbu kuasa 10 konon boleh menjimatkan petrol sedangkan dia sendiri tidak memahami compression ration dll dan faktor-faktor yang mempunyai kesan ke atas penjimatan bahan api.

Di waktu rakyat berkerja siang dan malam untuk menyara keluarga, dia pula sempat mimpi 15 kali di siang hari.

Jika pemimpin-pemimpin PANIPU dan tuan kafir harbi 66 skandal mereka berjaya memerintah negara ini, alamat lingkuplan negara ini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails