Saturday, March 24, 2018

Peruntukan Adun Pas: Azmin &PKR Mengalah Atau Memang Sudah Kalah?


KLANG - “You pergi la tanya dia (Adun Pas) dah dapat ke belum.” Demikian respons Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali ketika ditanya berhubung perkembangan isu peruntukan Adun Pas di negeri ini.
Mohamed Azmin berkata demikian selepas selesai solat Jumaat dan penyerahan bantuan kepada surau-surau di negeri ini yang berlangsung di Masjid Asy Syarif, Meru, Klang, semalam.

Sebelum ini, isu ini menjadi polemik di dalam pentadbiran Pakatan Harapan (Harapan) Selangor apabila Adun Pas di negeri itu mendakwa tidak menerima peruntukan daripada kerajaan negeri.


Malah, Pesuruhjaya Pas Selangor, Sallehen Mukhyi sebelum ini memaklumkan pihaknya masih menunggu untuk mengadakan pertemuan dengan Mohamed Azmin berhubung isu itu.

Dalam pada itu, Adun Paya Jaras, Khairuddin Othman ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan bahawa wakil rakyat daripada parti Islam itu  telah mula menerima peruntukan berkenaan sejak seminggu lalu.
Beliau berkata, perkara itu tidak lagi menjadi isu memandangkan setiap Adun Pas di negeri berkenaan telah mula menerima peruntukan tersebut. 


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Selepas ditekan oleh PAS, baru Azmin dan PKR akhirnya mengalah atau memang sudah kalah?


Benarkah Kajian Ini?
Hasil carian imej untuk kajian keputusan PRU14

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails