Tuesday, March 20, 2018

'Parti Generasi Baru (NewGen)' Sertai Gagasan Bersama PAS.



April 2017 Kepimpinan asal Parti Generasi Baru (NewGen Party) mendakwa partinya disalahgunakan Datuk Mohd Ezam Mohd Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dengan menukar nama parti itu kepada Parti Bebas Rasuah (PBR) seperti yang diumumkan awal bulan ini.

Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan berkata, Ezam dan Khairuddin yang masing-masing merupakan presiden dan timbalan presiden PBR, didapati melakukan tindakan itu tanpa pengetahuan dan persetujuannya serta kira-kira 300 ahli parti itu kerana tiada sebarang notis atau mesyuarat diadakan. 


Datuk Mohd Ezam Mohd Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan cuba hijack parti Parti Generasi Baru (NewGen Party) dan menukar kepda Parti Bebas Rasuah (PBR) dengan harapan untuk bersama HARAPAN dan Tun Mahathir Mohamad bagi menguasai undi dalam HARAPAN. Tapi malanya usaha ini gagal. 


 Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan berjaya menyelamatkan parti NewGen dan mereka membuat persiapan untuk menyertai HARAPAN dan berjumpa dengan Tun Mahathir. 



Tapi HARAPAN memandang sinis usaha untuk menjatuhkan kerajaan BN oleh minoriti rakyat India. Kesungguhan parti NewGen dipandang sebelah mata.




Akhirnya Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan dan ahli Jawatakuasa parti berkenaan telah membuat kajian atas isu-siu melanda PAS serta Gagasan Sejahtera, termasuk kononnya rapat dengan UMNO/BN, terima wang RM90 juta dan lain-lain isu termasuk Presiden PAS condong kepada Najib.

Hasil kajian mereka dapati itu semua fitnah dan khabar buruk sahaja dan akhirnya mereka ingin menyertai PAS dan bersama GAGASAN SEJAHTERA untuk MENUMBANGKAN UMNO/BN pada PRU-14.

XOXO - Setelah fitnah dan tohmahan jahat daripada HARAPAN hilang dimakan masa, sudah pasti kebenaran akan timbul dan PAS akan mulai dilihat sebagai altenatif mengantikan UMNO untuk politik orang Melayu dan memimpin Malaysia. Mulai dengan yang kecil akhirnya menjadi besar dan berkuasa...


Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

16 comments:

Anonymous said...

Mengapa saya tolak pakatan?

Sebab saya ABCD (Asal Bukan Condong DAP)

Asal
Bukan
Condong
Dap

Mengapa begitu?
DAP adalah tuan punya Pakatan Harapan. PAN, PKR n Bersatu hanya Khadam
DAP juga anti Islam

Anonymous said...

DAP anti Islam

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2015/09/29/10-bukti-dap-anti-islam/amp/

10 Bukti DAP Anti Islam

klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Anonymous said...

Ini kalilah kita kalahkan pakatan mat jenin pimpinan mat jenin evangelis yang memusuhi agama Islam dan menafikan hak umat Islam! PRU 14, belum bermula, mat- mat jenin sudah bergaduh berebut jawatan PM, TPM, menteri, speaker parlimen, MB, TMB, exco dll.

Bahkan sumbu kuasa 10 mimpi 15 kali pun mahu jadi MB. Kah kah kah kah

Pakatan raja lawak mahu perintah negara kah kah kah kah

Buktikan kita cintakan Allah dan RasulNya dengan menyokong perjuangan Islam yang dibawa oleh parti Islam PAS pimpinan ulama.

Anonymous said...

Sokong pakatan pimpinan evangelis akan masuk neraka sebab evangelis menentang agama Islam.

Quantum Metal Consultant said...

DAP tak perlukan sebesar hama pun undi Melayu.

Anonymous said...

PAS tak suka DAP kerana aroma babi ,tetapi sekarang suka aroma bau kari singh. kah...kah...kah.....

Anonymous said...


SIAPA KAKI BELIT ... ULAR SAWA ATAU PAKATAN MUNAFIK?

Masa ada Hudud, DA-Pig dan khadam-khadamnya seperti parti PANIPU dan parti kak jah sibuk tentang Hudud walaupun Hudud terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah.

Bila Hudud tak ada, pemimpin-pemimpin dan ostad-ostad PANIPU sibuk tanya kenapa tak ada.
Inilah sikap munafik pemimpin-pemimpin dan ostad-ostad PANIPU !!

Anonymous said...



Barua-barua dedak roket menulis komen 7:14 PM dan 7:48 PM tahap budak tadika.

Anonymous said...

Penyokong PAS sangat bijak dan pintar sehingga mereka tidak dapat membezakan kesan hubungan baik Najib dan Hadi yang seolah2 menyokong penerima rasuah dan penyalah guna kuasa sehingga dilihat mahu Najib terus berkuasa. Apakah penyokong PAS tidak merasa akan kesusahan akibat dari pentadbiran bengang Najib dan menteri2nya.

Anonymous said...



Penyokong dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi DA-Pig pimpinan puak evengelis sangat bijak dan pintar sehinggakan mereka tidak dapat membezakan antara baik dan buruk yang seolah2 apa saja peluang depan mata mereka akan terus baham seperti skandal banglo, skandal tanah, skandal kertas kerja, skandal terowong, skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu Islam dll.

Maka kita tidak merasa hairan melihat penyokong dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi DA-Pig pimpinan puak evengelis dan khadam-khadam mereka menyokong pemberi dan penerima rasuah dan penyalah guna kuasa sehingga dilihat mahu rejim DA-Pig terus berkuasa.

Apakah penyokong DA-Pig tidak merasa akan kesusahan seperti tanah runtuh, baqnjir kilat dan kehilangan tanah dll akibat dari pentadbiran dungu dan bengang sifu banglo terlajak diskaun dan kroni-kroninya yang mementingkan diri, tamak haloba dan rakus?

Anonymous said...



BERITA BAIK BAGI UMAT ISLAM DAN PARTI ISLAM PAS PIMPINAN ULAMA ISLAM

33 pimpinan utama Bersatu Kota Bharu isytihar sertai PAS


Hilang keyakinan terhadap Bersatu di bawah pimpinan Tun M, Naib Presiden Bersatu

https://www.ismaweb.net/2018/03/20/33-pimpinan-utama-bersatu-kota-bharu-isytihar-sertai-pas/

Anonymous said...

Orang Kelantan dah benci dengan Husam Musa dam Wan Rahim. Kalau PH tak mau kalah teruk, mereka berdua ni wajar dipecat

Anonymous said...


Bekas pemimpin, ahli DAP lapor polis berhubung video Guan Eng

Posted on Tuesday, March 20 @ 20:33:32 UTC

BUTTERWORTH: Empat bekas pemimpin dan ahli DAP hari ini membuat laporan polis terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang berhubung video yang tersebar menunjukkan Lim Guan Eng menghasut kanak-kanak membenci kerajaan dalam satu program pelancaran kelas tuisyen di Jelutong, Sabtu lepas.

Laporan polis itu dibuat bagi meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap perbuatan setiausaha agung DAP itu yang disifatkan keterlaluan apabila berpolitik.

http://www.tranungkite.net/x3/modules.php?name=News&file=article&sid=38721

Anonymous said...

GenTwo bukan Mira, tapi Plotong.....ki kik ik ki ki.....

Parti tumpang tui, 300 ahli je! Tak de makne nyeee.....

PIGS = Pas Ikatan Gagasan Sejahtera = PIGS = memang HAMpas! , elok la tabor je HAMpas tu pd 300 ahli gen2 tuuuuuuu!!!!! tak yah mandi minyak.....senang kan...









Anonymous said...


PIGS = PAN IN GARBAGE SHITS

So DA-Pig and PIGS are related because DA-Pig is the racist slave master and PIGS is its naive, blind, deaf and dumb slave ! And balaci 10:24 PM is its clown !

Anonymous said...


ABDK = Asal Bukan DAP & Khadamnya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails