Thursday, March 22, 2018

Skandal Tanah Ijok Dedah Azmin Terpalit Korupsi?

Skandal Tanah Ijok Dedah Azmin Terpalit Korupsi?


SEMALAM jutaan rakyat Selangor gempar apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bertidak menahan enam individu kerana skandal tanah rakyat marhaen di Ijok.

Penjualan tanah seluas 880 hektar kepada beberapa buah syarikat pemaju swasta pada harga RM1.18 bilion itu menimbulkan kontroversi dan dipersoalkan pelbagai pihak, termasuk peneroka kawasan tersebut sendiri.
Lima buah syarikat tersebut dikatakan menerima habuan transaksi wang tunai berjumlah kira-kira RM200 juta iaitu masing-masing mendapat lebih kurang RM68 juta, RM62 juta, RM42 juta, RM16.5 juta dan RM8.5 juta.
“SPRM juga sedang mengesan seorang lagi pengarah syarikat bergelar Datuk, yang dipercayai berada di luar negara” kata Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Dzulkifli Ahmad yang dipetik oleh semua media tempatan.
Siapa Datuk yang berada di luar negara itu? Apakah Datuk itu ada kaitan dengan Azmin dan Tun Dr. Mahathir Mohamad? Media difahamkan baawa Datuk itu adalah Khairuddin Abu Hassan yang mempunyai dua syarikat.
Orang kuat Mahathir itu sendiri memiliki syarikat yang dirujuk sebagai Mujur Zaman Sdn. Bhd. dan LBCN Development Sdn. Bhd. Khairuddin secara kebetulan merupakan bekas pengarah eksekutif dua syarikat tersebut.
Pada 14 Februari 2018, Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan pernah mempersoalkan kenapa Azmin tergamak menyerahkan tanah peneroka di Ijok itu kepada dua syarikat ini.
“Apa justifikasi Azmin serah kepada mereka walhal keputusan Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan memihak kepada bekas Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk ambil semula tanah itu” kata Abdul Rahman.
Semasa Azmin jadi Menteri Besar pada 2014; sebelum Mahkamah Persekutuan dengar rayuan kes ini, dua syarikat itu dan beberapa pihak berkaitan ada membuat perjanjian dengan sebuah syarikat awam pada 22 September 2015.
Ia untuk menjual tanah kira-kira 880 hektar dengan harga RM1.18 bilion. Pada 17 Mei 2016 Azmin memfailkan satu perjanjian penyelesaian kepada Mahkamah Persekutuan bahawa kerajaan Selangor bersetuju membatalkan kes ini.
Azmin seterusnya menyerahkan semula tanah itu kepada Mujur Zaman dan LBCN Development dengan syarat wajib dalam perjanjian penyelesaian itu bahawa penjualan tanah mesti dibuat kepada syarikat awam berkenaan.
Khairuddin pula adalah bekas pengarah eksekutif kepada kedua-dua syarikat tersebut. Untuk rekod tanah peneroka di Ijok yang dijual itu adalah berkeluasan 2,198.4 ekar dengan harga RM1.18 bilion mengikut nilai pasaran semasa.
Sejumlah 981 peneroka dibayar hanya RM421.4 juta sahaja sebagai pampasan oleh dua buah syarikat swasta yang terbabit. Mana baki lagi RM758.6 juta hilang? Difahamkan semalam, wang bernilai RM36 juta sudah dibekukan.
Ia dipercayai adalah hasil daripada skandal tanah di Ijok. Maknanya ada lagi baki sejumlah RM722.6 juta. Apakah wang baki itu sedang dibawa lari di luar negara oleh Datuk tersebut untuk tujuan penggubahan wang haram?
Azmin tidak jawab langsung hal skandal tanah di Ijok ini. Malah lebih lucu apabila Azmin dilanda dengan skandal tanah di Ijok dan krisis air di Selangor, apa yang dibuat Azmin adalah cari simpati dengan balut tengkuknya sahaja.
Skandal rasuah berpisah tiada dengan Azmin. Skandal tanah di Ijok melibatkan wang peneroka ratusan juta ringgit. Bukannya satu jumlah kecil. Takkanlah wang itu sanggup dibawa lari ke luar negara untuk dibuat dana pilihan raya?
Apa kejadahnya kerajaan Selangor terpaksa guna duit peneroka itu hendak kempen Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14? Ini bukan kali pertama skandal rasuah menyelubungi pentadbiran Azmin di Selangor.
Pada 14 April 2017, SPRM telah menahan pemimpin PKR Cabang, Adam Rosly yang memiliki kekayaan meragukan dan mempunyai “banglo Disneyland” berharga RM4 juta di Ampang dalam lingkungan kawasan penduduk miskin.
Pada 30 November 2017, anak saudara Azmin ditahan SPRM kerana skandal projek lombong pasir dan wang berjumlah RM4 juta dibekukan. Ia malahan menjadi punca banyak siri banjir kilat di negeri tersebut selama ini.
Bahkan lebih unik rakyat kena tahu, hanya kerajaan Selangor sahaja yang masih belum tandatangan Ikrar Bebas Rasuah (IBR) yang diusahakan oleh pihak SPRM. Apa yang Azmin takut sangat dengan ikrar mudah tersebut?
Takut kerana skandal rasuah dengan Azmin berpisah tiada. Bukan sedikit yang hilang dalam skandal tanah di Ijok, melibatkan wang berjumlah RM758.6 juta wang rakyat. Bukan sedikit juga wang yang kerajaan BN beri pada Azmin.
Ia sepatutnya untuk selesaikan masalah bekalan air berjumlah RM22.3 bilion. Patutah, Azmin disaman sejumlah RM14 bilion oleh Puncak Niaga kerana melengah-lengahkan pengstrukturan semula syarikat air di Selangor.
Entah-entah mungkin ada wang yang diminta untuk ambil alih syarikat air itu pun lesap juga. Kebarangkaliannya ada. Rakyat Selangor harus bangkit dan tukar kerajaan Azmin yang ternyata angkuh sombong di Selangor ini.
Air terawat tiada, Azmin tidak mahu mengaku, malah mahu humban pula Menteri dan KSU KeTTHA ke dalam empangan konon banyak air mentah, padahal margin simpanan air sudah dirawat sebenarnya sifar peratus!
Skandal rasuah dan krisis air, dua sebab utama untuk rakyat Selangor tukar kerajaan yang sedia ada di Selangor. Ayuh rakyat Selangor, jom UBAH pada PRU ke-14 nanti… Ini kalilah!!! – Agensi/Mynewshub.cc/HAA
UNDILAH PAS dalam PRU14
 
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam? 

16 comments:

Anonymous said...

https://aidcnews.wordpress.com/2018/01/16/66-skandal-kerajaan-kleptokrasi-dap-pulau-pinang/

66 Skandal Kerajaan Kleptokrasi DAP Pulau Pinang

Siapakah yang akan menang nanti akan ditentukan oleh rakyat jelata yang bakal keluar mengundi pada PRU14 nanti. Setidaknya sekarang rakyat sudah melihat kerosakan yang telah dilakukan oleh kumpulan Pakatan yang kleptokrasi di Pulau Pinang, Selangor dan sejarah 22 tahun Mahathir.

Apakah rakyat mahu memberikan Negara ini kepada Pakatan yang tidak langsung memikirkan hal ehwal kebajikan rakyat dan hanya tahu menuding jari menyalahkan kerajaan tanpa mereka mampu melakukan apa juga idea untuk membantu walaupun dihadapan rumah mereka sendiri.

Bukan mudah untuk menjatuhkan kerajaan pakatan kleptokrat yang akan menggunakan segala kekuatan dan wang untuk membeli undi, melancarkan fitnah sepanjang masa dan membohongi rakyat dengan kepelbagaian cara.

Tambahan pula, permainan politik perkauman yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan Kleptokrat ini sudah tiada memikirkan kesannya terhadap polarasi kaum dalam Negara ini asalkan hajat mereka tercapai.

Sebagai bukti yang nyata dan telah pun berlaku, dibawah ini disertakan bagaimana sebuah kerajaan Pakatan yang amat kleptokarsi telah menyamun harta negeri di Pulau Pinang. Kerakusannya sudah menyamai apa yang telah dilakukan oleh Mahathir.

Skandal-skandal kerajaan DAP Pulau Pinang 2008 – 2018

1. Skandal penarahan Bukit Botak, Relau.
2. Penjualan tanah tapak masjid di Bayan Bay
3. Penyelewengan dan skandal rasuah duit Zakat PUZPP.
4. Skandal pembayaran tanah laut tanpa kelulusan Kajian Kebolehsaknaan.
5. Skandal tanah Taman Manggis dan KLIDC.
6. Skandal ubah syarat tanah di Balik Pulau.
7. Skandal pembelian banglo Ketua Menteri bawah harga pasaran.
8. Skandal kilang haram di Sg Lembu.
9. Campurtangan dalam soal fatwa
10. Skandal penjualan 1100 ekar tanah kerajaan negeri kpd kroni.
11. Skandal kelulusan projek lereng bukit.
12. Banjir terburuk dalam sejarah negeri P.Pinang.
13. Skandal kutipan sampah bernilai RM1.43juta
14. Skandal penipuan hutang kerajaan negeri.
15. 2000 pusat hiburan dan rumah urut berlesen dan haram di seluruh P.Pinang.
16. Ratusan serbuan & tangkapan makmal dadah di P.Pinang.
17. Pembelian anugerah MBPP dan MPSP palsu.
18. Pelbagaj caj, kenaan dan kutipan baru diperkenalkan kepada rakyat.
19. Kenaikkan harga dan surcaj air berkali-kali.
20. Skandal membina dan mengecat laluan basikal di Georgetown.
21. Skandal Kajian Kebolehlaksanan Projek Terowong dan PTP.
22. Skandal tambakan laut di Gurney, Bayan Baru dan Teluk Kumbar.
23. Skandal tanah runtuh di Tanjung Bungah.
24. 25 kampung-kampung Melayu lenyap dan hilang.
25. Perobohan gerai penjaja dan kedai makan.
26. Anjur Pesta Arak secara terbuka.
27. Gezetkan jalan khas untuk pesta arak setiap malam.
28. Pemecatan Ahli Majlis dan JKKN Parti Islam SeMalaysia (PAS)
29. Pembinaan rumah mewah dan mampu tengok di P.Pinang.
30. Tiada rumah kos rendah atau mampu milik untuk rakyat.
31. Kenakan sekatan dan birokrasi bina rumah kos rendah dan mampu milik.
32. Menutup periuk nasi Nelayan pantai.
33. Penjualan saham Pulau Jerjak.
34. Memanipulasi angka hutang kerajaan negeri.
35. Bergaduh dengan PAS
36. Meminggirkan ADUN dari PKR dan DAP yg tak sehaluan.
37. Gagal tunai janji-janji dalam Manifesto PRU12 & 13.
38. Menaikkan harga sewaan tapak perniagaan sehingga 200 %.
39. Tiada plan kecemasan menangani bencana – banjir.
40. FDI merosot dari RM12bilion ke RM2bilion pada tahun 2016.

Anonymous said...

Sambungan

41. Menanggung perbelanjaan kerajaan melalui penjualan tanah kerajaan dari 33% ke 8% baki.
42. Menubuhkan “Pasukan Polis” sendiri yang disahkan sebagai Pasukan Haram.
43. Politik ugutan, sehingga mahu membubarkan DUN untuk pilihanraya negeri.
44. Berperang dengan pegawai kerajaan persekutuan (SDO)
45. Sentiasa menyalahkan pihak lain dan BN jika kerajaan negeri hadapi masalah.
46. Masalah kesesakkan lalu lintas tidak dapat diselesaikan.
47. Ugut rakyat kononnya jika DAP kalah, rakyat akan kembali mundur di bawah BN.
48. Berbohong mengenai isu miskin tegar dihapuskan selepas 1 tahun DAP memerintah P.P
49. Peningkatan perbelanjaan kerajaan negeri hampir 500% dari tahun 2008 (RM283j-RM1.3b)
50. PDC alami penyusutan keuntungan dari RM75juta setahun kepada RM6 juta pada 2015.
51. Peruntukan bajet 2017 kepada pejabat Ketua Menteri meningkat 600% dari tahun 2016.
52. Gagal memelihara alam sekitar dan ekologi laut.
53. Hujan dijadikan alasan kenapa Pulau Pinang banjir terburuk.
54. 51 projek yang dicadangkan oleh kerajaan negeri telah gagal dilaksanakan.
55. Gagal newartakan kawasan perlindungan hutan.
56. RM220juta peruntukan dalam Bajet 2017 tangani banjir lesap tanpa berita.
57. Menolak 13 usul DUN yang dibawa oleh ADUN PKR dan DAP sendiri.
58. Menggunakan institusi dan wang kerajaan untuk meliberalkan Islam (Penang Institut)
59. Menyokong golongan-golongan songsang gender (LGBT).
60. Meletakkan kos yang tinggi dan tidak munasabah untuk projek yang dicadangkan kerajaan.
61. Memelihara kilang-kilang haram di Pulau Pinang.
62. Menyita rumah yang tidak membayar sewa.
63. Tidak menghapuskan pinjaman pendidikan negeri dan ditukar ke biasiswa.
64. Pasukan bolasepak tercorot untuk 9 tahun berturut turut.
65. Mengabaikan pembangunan kawasan luar bandar dan kawasan dimenangi BN.
66. 7 tahun bajet negeri alami defisit secara keseluruhan RM598.04juta.

Walau apa sekali pun, jika rakyat bangkit untuk perubahan, tiada kuasa boleh menahannya. Negara kita perlu dilanda Tsunami politik untuk memecahkan benteng-benteng yang dibina oleh pihak pembangkang untuk memusnahkan apa yang telah terbina dan menyusahkan rakyat nanti.. Jika rakyat bersatu hati, tanpa mengira agama dan bangsa, segala benteng yang menghalang akan termusnah dan kita akan hidup dalam sebuah kerajaan Barisan Nasional yang kuat dan terus menabur khidmat kepada rakyat.

Kuasa rakyat adalah kuasa keramat. Kuasa keramat itu perlu digunakan untuk menyelamatkan negara kita daripada kumpulan kleptokrat yang akan memusnahkannya. Kita tidak mahu negara kita digadai di depan mata.Kita tidak mahu lahi tanah digadaikan kepada Temasek sehingga berbaki bawah 6% sebagaimana di Pulau Pinang.

Marilah kita, rakyat Malaysia, bersama-sama memerangi kleptokrasi dan menyelamatkan Malaysia. Tahun ini kita berpeluang membuat perubahan demi masa hadapan generasi akan datang. Gunakan peluang ini sebaik yang mungkin. Peluang ini adalah peluang terakhir. Jika terlepas, tidak boleh diperbaiki lagi. Kita terpaksa tunduk kepada kuasa zalim untuk selama-lamanya.

Anonymous said...

http://www.malaysia-today.net/2017/09/14/undi-ph-undi-dap-undi-dap-undi-anti-islam-anti-melayu-dan-anti-raja/


UNDI PH = UNDI DAP, UNDI DAP = UNDI ANTI ISLAM, ANTI MELAYU


DARI SUDUT LAIN

Kelihatan begitu ramai pihak yang melenting apabila Ketua Pemuda PAS, Ustaz Khalil Abdul Hadi, mengeluarkan kenyataan bahawa undi kepada PH adalah undi kepada DAP. Berbagai serangan dilontar kepada beliau sebagai membantah apa yang diperkatakan. Ironinya, pihak yang sama beberapa kali menyerang PAS dengan memperkatakan bahawa undi untuk PAS adalah undi untuk UMNO.

Jika dilihat secara fakta, apa yang diperkatakan oleh PAS terhadap PH lebih berasas daripada dakwaan PH terhadap PAS. Ini kerana DAP adalah sebahagian daripada PH. Malah mereka adalah kumpulan yang paling besar dan berkuasa dalam PH. Di peringkat parlimen, mereka memiliki 37 orang ahli parlimen, berbanding PKR yang kini 31, PAN 7 dan PPBM 1. Sebahagian besar penyokong PH juga adalah dari bangsa Tiong Hua, yang diketahui bahawa hampir kesemua mereka datangnya dari penyokong DAP.

Tanpa DAP, kita boleh rumuskan bahawa PH tidak punya apa-apa. Kajian IDE menunjukkan PAN hanya mampu menarik sokongan 1% sahaja kalangan pengundi. PPBM pula mungkin tidak lebih dari 10%, kerana kesan terhadap organisasi UMNO setelah mereka keluar seperti tidak ada apa-apa. Justeru kenyataan Ustaz Khalil adalah sangat berasas.

Berbeza dengan tuduhan PH bahawa undi PAS sama dengan undi UMNO, perkara ini secara logiknya agak sukar untuk diterima. Setakat ini PAS masih tidak membentuk apa-apa pakatan untuk menuju pilihanraya bersama UMNO. Mereka masih dianggap sebagai seteru politik. PAS bukan sebahagian daripada komponen BN.

Dalam sejarah pilihanraya negara, hampir kesemua tempat yang ditandingi PAS adalah berlawan dengan UMNO. Malah menjelang PRU14 ini, PAS masih lagi mengumumkan akan bertanding di kerusi-kerusi yang biasa ditandingi UMNO sebelum ini. Sebagai contoh, Terengganu telah mengisytiharkan akan bertanding di semua kerusi di negeri itu. Kecuali DUN Bandar, kesemua DUN-DUN adalah kerusi yang ditandingi Umno sejak zaman-berzaman.

Agaknya kenapakah PH terutamanya PAN begitu marah apabila dikatakan undi PH adalah undi DAP? Ini kerana mereka sedang cuba untuk meraih sokongan Melayu. Walaupun mereka tahu sukar untuk menandingi sokongan Melayu terhadap UMNO mahupun PAS, tetapi mereka hanya perlukan beberapa peratus sahaja untuk dicampur dengan sokongan bukan Melayu yang mereka sangkakan hampir solid kepada mereka.

Mereka juga tahu bahawa Melayu sangat anti kepada DAP. Justeru itu kenyataan Ketua Pemuda PAS adalah sangat bahaya untuk mereka mempertahankan beberapa peratus sokongan Melayu yang mereka miliki.

Kenapa orang Melayu begitu anti kepada DAP? Ini kerana DAP sangat anti kepada kepentingan-kepentingan orang Melayu. Pertama, kerana DAP bersikap prejudis terhadap Islam yang menjadi agama orang Melayu. Malah Islam adalah agama bagi Persekutuan Malaysia sebagaimana yang termaktub di dalam perlembagaan. Sifat kebanyakan Melayu, tidak kira yang kuat berpegang kepada agama mahupun tidak, amat pantang kalau agama mereka tercabar. Lihat sahaja jika timbul isu bakar masjid, karikatur hina nabi, pembantaian umat Islam di semua belahan dunia, pasti akan membangkitkan sensiviti umat Melayu di Malaysia.

DAP menimbulkan masalah kepada kelangsungan Islam di Malaysia dalam banyak segi. Antara yang paling besar, mereka menentang kuat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah negara Islam di zaman Pak Lah sebagai Perdana Menteri. Mereka juga menentang pemerkasaan Syariah Islam di Malaysia, samada RUU355 ataupun penggubalan Enakmen Hudud di Kelantan. Mereka turut mempertikai dasar Islamisasi kerajaan terutama dalam sektor pendidikan. Mereka juga menyokong gereja menuntut hak penggunaan kalimah Allah. Kini, beberapa orang pemimpin DAP dikesan memiliki kaitan dengan gerakan kristianisasi antarabangsa dan juga Evangelis yang sangat anti kepada Islam.

Anonymous said...

Sambungan

http://www.malaysia-today.net/2017/09/14/undi-ph-undi-dap-undi-dap-undi-anti-islam-anti-melayu-dan-anti-raja/


UNDI PH = UNDI DAP, UNDI DAP = UNDI ANTI ISLAM, ANTI MELAYU


Kedua, DAP juga terkenal dengan penentangan mereka terhadap keistimewaan bangsa melayu di negara ini. Sejak awal penubuhan Malaysia dahulu, DAP yang dahulunya dikenali dengan PAP memperjuangkan dasar Malaysian Malaysia yang menolak dasar keistimewaan Melayu dan Bumiputera. Sehingga kini mereka masih berpegang dengan dasar itu. Selain itu, mereka turut membantah pemerkasaan semula Tulisan Jawi yang digunakan pada papan tanda jalan. Beberapa ahli parlimen DAP turut mempertikaikan penggunaan bahasa Melayu di dalam parlimen. Mereka lebih mengiktiraf bahasa Inggeris.

Ketiga, DAP juga berjuang untuk menghapuskan sistem beraja di Malaysia. Mereka konsisten dari dahulu mempertikaikan monarki di negara ini dari berbagai sudut. Berbagai isu mereka timbulkan yang mencetus konflik antara pihak Istana dan parti tersebut. Tidak ada satu pun Institusi Diraja yang memiliki hubungan baik dengan DAP. Kesemuanya amat membenci DAP. Kini, Dr Mahathir yang juga terkenal sebagai anti Raja-raja Melayu telah bekerjasama dengan DAP. Perkara ini semakin membimbangkan kedudukan Raja-raja. Kerana mereka tahu, jika pakatan itu berkuasa pasti parti tersebut akan berusaha untuk menghilangkan segala kuasa Raja-raja Melayu sedikit demi sedikit.

Atas sebab-sebab inilah, Melayu sehingga sekarang sukar untuk menerima DAP. DAP sedar akan hal ini dan mencuba berbagai cara untuk menanganinya. Antaranya mereka melantik beberapa tokoh politik Melayu di jawatan tertentu parti, tetapi mereka ini seumpama maskot. Mereka juga menaja beberapa orang Melayu membentuk parti politik pro mereka, sebagai taktik mengelabui mata orang melayu. Namun sehingga kini, sokongan yang mereka cita-citakan masih belum signifikan untuk memastikan matlamat menguasai Malaysia tercapai.

Selagi PAS tidak bersama mereka, sangat sukar untuk mereka merubah keadaan. Kerana itulah sehingga kini mereka terus cari fasal dengan PAS. Samada menyerang, ataupun memujuk.

Anonymous said...

http://hajihassanomar.blogspot.my/2016/11/husam-musa-mimpi-jumpa-tok-guru-nik.html

Link dia kat atas termasuk Video Husam Al Audio mimpi 15 kali. (Tak main la audio2. La ni ada video kaler maaa)


Husam Musa Mimpi Jumpa Tok Guru Nik Aziz 15 Kali!
\Saya pernah membaca artikel Subky Latif 5 Mei 2015 tentang beliau bermimpi jumpa Tok Guru Nik Aziz. Dalam artikel berkenaan beliau ada menyebut "Saya tidak menziarahinya pada hari kematiannya dan saya belum menziarahi pusaranya. Itulah pertemuan pertama saya di alam roh dengannya."

Sampai hari ini saya belum mendengar atau membaca mana-mana individu yang bermimpi bertemu dengan Tok Guru Nik Abdul Aziz termasuk daripada kaum keluarganya yang terdekat.

Sehinggalah saya mendengar ceramah Husam Musa yang mendakwa bahawa dirinya telah bermimpi berjumpa dengan Tok Guru Nik Abdul Aziz sebanyak 15 Kali.

15 kali, bukan sekali dua ini menunjukkan begitu sekali dahsyat kasihnya Almarhum Tok Guru kepada Husam Musa seolah-olah Almarhum lebih kasih dan sayangkan beliau daripada isteri dan anak beranak, kaum keluarga dan kerabat terdekat.

Kesian kepada isteri Tok Guru Nik Abdul Aziz... tak pun bermimpi suaminya! Lagi kesian Nik Abdul anak Tok Guru Nik Aziz musuh ketat Husam Musa, Jangankan bermimpi Ayahnya, bayang Tok Guru Nik Aziz pun tak.... Betulkan ahli PAN dan IKRAM??

Tapi bercakap pasal mimpi ni. Kita tak boleh menolak mengatakan tak betul. Husam Musa menipu kerana mimpi sebenar boleh jadi belaka.

Kalau Husam Musa berceramah dan mengatakan 20 kali dia telah bermimpi menjadi Menteri Besar Kelantan dan Kelantan mewah dengan kekayaan kerana hasil minyak sehingga orang miskin tidak ada lagi dan terpaksa rakyat Kelantan pergi ke negeri-negeri lain untuk bersedekah pun aku percaya.

Pasal mimpi... kan semuanya boleh jadi dalam mimpi??


Anonymous said...

http://www.amenoworld.org/2017/09/hasil-ujian-positif-sumbu-ajaib-boleh.html

Hasil Ujian Positif, 'Sumbu Ajaib' Boleh Jimatkan Petrol Kata Husam ..

Sep 17, 2017 - Walaupun menerima kecaman hebat netizen, ADUN Salor, Datuk Husam Musa tetap berpendapat alat yang diperkenalkannya baru-baru ini berupaya menjimatkan minyak petrol. Husam berkata, hasil ujian terhadap lima buah motosikal menunjukkan keputusan positif dengan menggunakan alat ...

Kah kah kah inilah idola macai macai PAN kah kah kah

La ni dah keriau audio. Suruh kutu mana cakap, kasi record dengan kaset lepas tu edar dan buat pengumuman

Anonymous said...

Wah mahligay ternakan DA-Pig semakin kecewa dengan pelbagai pendedahan skandal pakatan sarkis pimpinan sifu evangelis roket.

Untuk menyembunyikan kekecewaannya, mahligay berpura-pura ketawa. Orang gila pun ketawa juga .

Anonymous said...

Di zaman moden, manusia menggunakan lampu elektrik. Pemimpin PANIPU pula menggunakan sumbu kuasa 10.

Manusia moden berkerja siang dan malam untuk menyara keluarga. Pemimpin PANIPU pula mimpi 15 kali.

Wah perbezaan yang jelas antara manusia moden dan manusia PANIPU zaman batu.

Anonymous said...

Orang zaman moden menonton audio visual
3D, 4D dll di mana penonton boleh melihat wajah orang yang bercakap.

Puak PANIPU pula terlalu bijak menggunakan radio zaman tahun 1970an untuk membuat rakaman audio di abad ke 21 yang menghasilkan bunyi seperti dalam tong dram minyak untuk memfitnah parti Islam.

Memang hebatlah pencapaian sumbu kuasa 10 mimpi 15 kali mengalahkan Einstein pakar nuklear.

Jika sumbu kuasa 10 mimpi 15 kali menjadi MB Kelantan, alamat lingkuplah negeri Kelantan.

Anonymous said...

Mari-mari kita check Background Mr Husam Al-Audio. Mr Husam ni adalah sumber info oleh Macai Macai PAN.

Gila hang, kelaku macam ni hampa percaya lagi ka??????????

Video dan tulisan penuh boleh dibaca di Malaysiakini. Link disertakan.

https://www.malaysiakini.com/news/394586

'Ini bukan magik, ini sains'
Diterbitkan 8 Sep 2017, 9:06 malam | Dikemaskini 8 Sep 2017, 9:44 malam

Gara-gara memperkenalkan alat yang dikatakan boleh menjimatkan penggunaan petrol motosikal, pemimpin Parti Amanah Negara (AMANAH) Kelantan Datuk Husam Musa menerima kecaman netizen di Facebook.

Semuanya bermula apabila laman pseudosains PW Community memuat naik video menunjukkan anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor itu sedang memperkenalkan sejenis alat kepada beberapa pemuda di halaman sebuah rumah.

"Pagi ni kita akan masukkan alat ni dalam tangki motor. Tujuannya untuk jimatkan penggunaan minyak motor, sekarang ini harga minyak pun mahal. Budak-budak motor duit dia tak banyak.

"Yang kedua alat ini boleh kurangkan asap. Asap ini adalah tanda bahawa minyak tidak dibakar habis.

“Kerana itu jadi asap dan kemudian ada bekas asap yang hitam dipanggil karbon," katanya dalam mukadimah ketika menjelaskan keupayaan alat itu lima orang pemuda yang hadir bersama motosikal masing-masing.

Video kita-kira lima minit itu dikongsi hampir 500 pengguna Facebook dan mencapai hampir 50, 000 kali tontonan selepas 12 jam disiarkan.

Penjelasan 'ke laut'

Pentadbir laman itu dalam nota iringan bersama video menjelaskan mereka tidak dapat memberikan penjelasan saintifik kerana tidak tahu komposisi kimia dalam alat yang dipromosikan Husam.

“Namun apa yang boleh kami katakan ialah penjelasan Datuk YB (Husam) mengenai molekul minyak menjadi bulat dan solid memang ke laut,” katanya.

Sementara itu, terdapat pengguna Facebook mengambil kesempatan menyindir Husam yang bergaya seperti jurujual yang sedang memperkenalkan produk itu.

"Masukkan bongkah besi atau batu. Nanti minyak dalam tangki akan jadi penuh, " kata pengikut Facebook PW Community, Sharizal Muhammad.

"Terpaksa jual produk macam ini pula. Sebab dia dah tahu bakal kehilangan kerusi PRU14 nanti," kata Khuram Ji pula.

Alat yang kelihatan seperti pintalan tali itu menurut pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Kelantan, akan membantu menjaga ekologi dan alam sekitar.

115 kuasa kuda

Katanya, apabila alat tersebut dimasukkan ke dalam tangki motosikal ia akan menyebabkan keseluruhan minyak dibakar.

"Insya-Allah secara 100 peratus. Ini bukan magik, ini adalah alat sains. Di mana molekul-molekul minyak (petrol) menjadi bulat, menjadi solid lalu dibakar sepenuhnya sehingga meningkatkan prestasi motosikal.

"Kita tidak boleh meningkatkan kuasa kuda motosikal tapi bila minyak tidak dibakar habis sebahagian daripadanya, kuasa motor itu tidak di dijanakan sepenuhnya.

"Walaupun 115 kuasa kuda tetapi kita hanya boleh laju mungkin boleh sampai 90 kuasa kuda atau 100," jelasnya merujuk kepada kapasiti enjin (cc).

Tambah beliau, apabila alat tersebut digunakan ia akan menjana sepenuhnya tenaga sesebuah motosikal.

"Kalau 115 kuasa kuda jadi 115 kerana itulah minyak dijimatkan. Kotoran tidak dikeluarkan dan kita akan rasa lebih kuasa, lebih power.

"Jadi adik-adik guna alat ini. Alat ini boleh bertahan selama 15 tahun," ujarnya lagi.
Sementara itu, Husam turut memasukkan alat penjimatan petrol itu ke tangki pemuda-pemuda tersebut sambil menegaskan nama mereka akan diambil bagi tujuan mendapatkan maklum balas keberkesanan alat tersebut.

Anonymous said...

Wah hebat balaci-balaci dedak roket ternakan parti pandusta seperti balaci 6:55 pm memaki hamun, mencarut dan menyumpah seranah dan memfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam seolah-olah balaci dedak roket telah dirasuk syaitan dan iblis.

Syaitan dan iblis pun ber'highfive' ketawa besar melihat balaci ternakan pandusta meroyan gila babi tahap 4.

Kita tidak merasa hairan pun sebab kita dah biasa melihat balaci-balaci pakatan wayang meroyan gila babi di website ini.

Inilah hasil ajaran sesat sifu kafir harbi roket yang memusuhi ajaran Islam.

Anonymous said...

Asap............... Molekul ................... Kuasa Kuda.................. Press................ Pembakaran................Boleh tahan 15 tahun

Baik punya kelaut punya goreng hangit daaaaaaaaaaaa. Kesian kat macai macai. Kalau yg berpangkat macam ni, yang kat bawah2 ni mau jenis malam2 cari UFO, percaya Light Saber Star Wars boleh dibuat ibu duit. Kah Kah Kah

Balik la PAN. Korang Nasihatkanlah bos2 korang tu. Meroyan sampai brek tak makan

Anonymous said...

Weiiii Macai, Audio yg Husam kata tu Mono ka Stereo. Pakai Dolby NR tak? kah kah kah

Anonymous said...

Jumpa macai, cuba hang press hidung dia. Mana tau jimat minyak. Kah Kah Kah AUDIO BERSUMBU SUMBU

Anonymous said...

Ahli politik Kuali berlagak menjadi ahli sains akhirnya jadi pelawak. Kamiran dan pembezaan tahap SPM pun belum tentu tahu. Compression ratio pun dia mungkin tak tahu.

Budak tadika pun tak percaya sumbu kuasa 10 ! Yang percaya ialah budak-budak tak sekolah. Hancing kena kencing!

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

ko 12:09 baru tahu, aku dah lama tahu. baca elok2 komen di atas, ini komen orang gila....kita dalam usaha melepaskan kos bebanan sara hidup, anak terpaksa diberhentikan dlm IPTA, asyik2 mereka membebel macam orang gila. sedarlah, aku dah lama telan kopi pahit, dah 5 ari gula abis, duit pun takde, ikan tak sangkut pukat....sedarlah , aku hempuk kepala ko sekarang, kita hdup makan kena catu yang ko tak abis-abis menghasut..BABI PUAKA BETUL...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails