Wednesday, March 21, 2018

LGE Guna Kanak-Kanak Melayu Untuk Misi DAP



AIDCNews -20/03/18 – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dilihat sengaja menggunakan kanak-kanak Melayu bagi mencapai matlamat DAP untuk mempersenda-sendakan GST (Goods and Services Tax).
Semalam, Dua badan bukan kerajaan (NGO) dan Penang Front Party (PFP) meminta polis menyiasat Guan Eng yang didakwa cuba mengeksploitasi kanak-kanak demi kepentingan politik.
Pengerusi PFP Datuk Patrick Ooi; Pengerusi Kebajikan Surplus Pulau Pinang, Sophian Mohd Zain dan Presiden Pertubuhan Kebajikan Rakyat 1Malaysia, Mohd Ibrahim A Siahoo telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut.
Ketua Polis negeri, Datuk A Thaiveegan, mengesahkan laporan itu telah diterima dan pihak polis sudah membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.
Seseorang yang melakukan kesalahan di bawah seksyen ini apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi RM50,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan juga boleh didenda selanjutnya RM1,00 bagi setiap hari atau sebahagian daripada sehari kesalahan diteruskan selepas sabitan.
“Kita akan merakam keterangan daripada beliau secepat mungkin,” katanya kepadapemberita hari ini.
Dalam video berdurasi 32 saat itu, Guan Eng dilihat cuba menyemai kebencian politik dalam kalangan kanak-kanak dengan menari dan mengejek GST dalam lagu A, B, C sebelum ia viral di laman sosial.
Sementara itu, netizen turut mengutuk video viral itu dan mengecam tindakan Guan Eng dengan menyifatkan perbuatannya itu sebagai tindakan ‘minda kelas bawahan’.
Mereka juga mendesak Guan Eng menghentikan tindakan “tidak masuk akal” itu atau beliau berhadapan risiko yang bakal diambil polis terhadapnya.
Netizen, Kenny Teoh berkata: “Kanak-kanak tidak perlu dicampur dengan politik. Sama berlaku kepada parti pemerintah yang meminta kanak-kanak mengibarkan bendera parti mereka.”
Harry Khaw turut mengulas: Ini *** tokong (nama yang diberikan kepada rakan PKR) sudah tidak dapat dikawal, kini menggunakan kanak-kanak untuk agenda politiknya. Harap polis dapat mengambil tindakan. ”
Max Huan pula berkata: “LGE, awak sangat menyakitkan hati.”
Netizen Wan Zulkifli juga menuntut Lim menghentikan perbuatan “tidak masuk akal” itu sambil menyatakan “kanak-kanak tidak mempunyai batas dalam politik.”
Yusop Ibrahim menambah: “Mencipta kebencian adalah budaya yang tidak sihat dengan menanamkan perasaan negatif ini kepada anak-anak kita, Guan Eng mesti menghentikan ini dengan segera.
Seorang lagi netizen, Tharmendran Sukumaran berkata: “Dulu, mereka mengutuk UMNO tetapi kini mereka lebih teruk.”

12 comments:

Anonymous said...



BUKTI DAP MENENTANG DAN MENGHINA AGAMA ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM SECARA TERBUKA:

DAP HINA AZAN DAN BANTAH PEMBINAAN MASJID OLEH Jimmy Wong


https://www.youtube.com/watch?v=9dXsU__PtxQ

PERSOALAN:

Maka apakah jenis manusia dan ostad-ostad yang mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka menyokong, bersekutu dan bersekongkol dengan DAP bahkan menjadi khadam DAP?

Anonymous said...


Allah dan RasulNya Melarang Keras Umat Islam dari Menyokong dan Mengundi Pemimpin Munafik dan Kafir Harbi Menjadi Pemimpin

Kita telah melihat bagaimana pemimpin-pemimpin munafik parti sekular liberal dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi bersekutu, berkerjasama dan bersekongkol menentang, menfitnah dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan musuh-musuh Islam juga telah menentang, menfitnah dan menghina parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana PAS sedang berjuang untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik dan puak kafir harbi.

Bukti-bukti Allah dan RasulNya melarang keras umat Islam dari menyokong dan mengundi pemimpin munafik dan kafir harbi menjadi pemimpin:

"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)." Aali 'Imraan : 28.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." Al-Maa-idah : 57.

Sebab Allah dan RasulNya Mengharamkan Orang Kafir dan Puak Munafik Menjadi Pemimpin:

Menjadikan orang kafir dan puak munafik sebagai pemimpin bagi umat Islam bererti menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW serta Ijma' Ulama Islam. Memilih orang kafir sebagai pemimpin umat Islam bererti memberi peluang dan kuasa kepada puak munafik dan orang kafir untuk menindas, menghina dan menzalimi agama Islam dan umat Islam dengan kekuasaan mereka.

ADAKAH ANDA MASIH INGAT TENTANG AHOK?

Ahok adalah seorang China kafir harbi yang telah dilantik menjadi gebenur Jakarta dengan sekongan dan undi umat Islam yang jahil di Jakarta. Apabila Ahok mendapat kuasa gebenur, Ahok telah menggunakan kuasanya untuk menghina ajaran Islam, merobohkan masjid-masjid dan surau di Jakarta dan menindas umat Islam seperti memecat kakitangan Muslim dan digantikan dengan kakitangan kafir.

Dan anda perlu ingat terdapat ramai Ahok dan anjing-anjing @ barua dedak ternakan mereka yang menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam di negara kita sendiri.

KESIMPULAN

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu-padu dan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam yang telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan landasan perjuangan politik PAS dan pemimpin-pemimpin PAS sedang berjuang menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam yang sedang diancam oleh musuh Islam seperti puak sekular, liberal, pluralisme dan kafir harbi.

ikan said...

orang tu ponteng tak nak bukti ke? semua binatang pernah keluar dari mulut dia tapi ayam tak pernah disebutnya. kenapa agaknya?

Anonymous said...


SIAPA KAKI BELIT ... ULAR SAWA ATAU PAKATAN MUNAFIK?

Masa ada Hudud, DA-Pig dan khadam-khadamnya seperti pemimpin dan ostad parti PANIPU dan parti kak jah liberal sibuk menentang Hudud walaupun Hudud terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah.

Bila Hudud tak ada, pemimpin-pemimpin dan ostad-ostad PANIPU sibuk tanya kenapa tak ada. Inilah sikap munafik pemimpin-pemimpin dan ostad-ostad PANIPU talam dua muka!!

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Mereka (orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan.

(Perbuatan buruk) yang demikian kerana mereka mengaku beriman (di hadapan orang-orang Islam) kemudian mereka tetap kafir sesama sendiri, maka dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka ( hati mereka dikunci mati); lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan yang mana salah).


Al-Munaafiquun 63: 2-3

Anonymous said...


Wah 'ikan' poyo ternakan towkay dedak evangelis cap roket berlagak 'suci' sambil menyalahkan pemimpin parti Islam dan menjaja fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam sedangkan ikan dedak roket sendiri telah gagal mengutuk semua pemimpin pakatan pimpinan DA-Pig yang pernah ponteng sidang parlimen. Dan semua keburukan itu terpadat pada diri pemimpin-pemimpin dan barua-barua DA-Pig sendiri.

Bahkan ikan telah gagal mengutuk pirate of Carribean yang bersemayam dalam banglo terlajak diskaun walaupun ikan tahu pirate of Carribean dan barua dan kroninya terlibat dalam pelbagai skandal berskala besar seperti skandal tanah, kertas kerja, terowong dll yang amat merugikan rakyat dan negara.

Ikan, minah andartu, kluangay, puakagay, mahligay dll yang diternak oleh pirate of Carribean tidak pernah menulis komen mengutuk pelbagai skandal pirate of Carribean dan barua dan kroninya walaupun semua skandal tersebut sedang dibongkar dan disiasat oleh pencegah rasuah dan sebilangan pemimpin dan kroni DA-Pig sedang ditahan oleh pencegah rasuah!

Maklumlah mulut barua-barua DA-Pig telah penuh dengan dedak cap roket, jika buka mulut, dedak dalam mulut barua DA-Pig pasti akan jatuh ke lantai banglo terlajak diskaun.

Ini membuktikan barua-barua hipokrit ini hidup di alam bunian dan tidak berpijak di alam nyata !

Anonymous said...

Pembetulan:

Dan semua keburukan itu terdapat pada diri pemimpin-pemimpin dan barua-barua DA-Pig sendiri.

Anonymous said...


InsyaAllah umat Islam akan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU 14 kecuali sebilangan pengkhianat Melayu yang memainkan peranan Raja Mendeliar dan Si Kitol yang berfungsi sebagai khadam kepada pemimpin-pemimpin Evengelis yang telah menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Raja Mendeliar dan Si Kitol lebih suka orang kafir memerintah negara ini dan menindas agama Islam dan menafikan hak umat Islam. Dan sejarah telah membuktikan Raja Mendeliar dan Si Kitol telah bersekongkol dengan puak kafir harbi Portugis pimpinan Afonso de Albuquerque untuk menawan Melaka dalam tahun 1511! Sesungguhnya penjajah Portugis itu sedang melaksanakan misi 3 G iaitu Gospel, Gold and Glory !

Kajian terbaru menunjukkan umat Islam lebih cenderung untuk mengundi PAS dalam PRU 14 dan menolak Pakatan Sekular Liberal pimpinan DA-Pig.

Anonymous said...

Pukimak hashim ....lagu gst tu dari thn 2015 dlm utube..ni mak bpk masa main ikut nafsu tk sempat bc doa

Anonymous said...

Barua dedak roket 4:55 pm hanya pandai mencarut dan memaki hamun.

Maklumlah pakatan mencarut.

90JOTA said...

org umno pas tk kena gst.

org ph kena gst.. so biarlah mereka bantah tu hak mereka sebb
mereka yg jd mangsa.

lagi satu... pas tidak boleh menetukan org masuk syurga
dan dap juga tidak boleh menentukan org masuk neraka

pas dan dap hanyalah parti politik bukan agama.

buanglah kata khurafat dan khawarij tu.. kerana org yg melampau dlm
agama adalah anjing neraka menurut hadis nabi saw.

Anonymous said...

apap pun... telah wajib kita undi PH kerana wajib berubah dan mengubah pemerintah
yang seleweng yg disokong penjual agama.

Anonymous said...

TAWARAN ISTIMEWA CUTI SEKOLAH

kalau ada byk dosa zina curi rompak rogol
ajaran sesat kafirkan org dll..
dosa anda setinggi gunung... adduuuh

jgn risau.. pas sedia membantu menjamin
anda masuk syurga.

kalau anda kuat ibadat tk curi tk rasuah
bantu rakyat membantu tahfiz dll....

anda dalam bahaya jika masih sokong dap
kerana pas akan masukkan anda ke neraka.

kerana dap adalah agama baru. sesiapa sokong
dapat bermakna dia masuk agama baru.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails