Friday, March 23, 2018

Idea DAP Tubuh PPBM Idea DAP. Kata Bekas Pengasas



AIDCNews -22/03/18 –Penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dipengerusikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad adalah idea DAP, kata bekas pengasas parti itu, Kamarulzaman Habibur Rahman.

Idea DAP itu dilontarkan dalam satu post-mortem di pejabat Dr Mahathir untuk membincangkan kekalahan calon Pakatan Harapan (PH) di dua Pilihan Raya Kecil (PRK) di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada Jun 2016.

“Cadangan telah dibuat oleh ahli mesyuarat itu termasuk DAP yang mengatakan bahawa jika kita (PH) mahu menang, kita kena pecahkan undi Melayu, kita kena pastikan UMNO menjadi lemah.
“Kalau orang bertanya saya siapa yang menubuhkan (PPBM), bukan Tun (Dr Mahathir) yang menubuhkan, bukan juga (Tan Sri) Muhyiddin yang menubuhkan. Yang menubuhkan (PPBM) termasuk juga DAP.
“DAP yang mencadangkan agar sebuah parti ini (PPBM) ditubuhkan,”kata Kamarulzaman dalam program “SEMBANG ONLINE – Klentongkrasi Pembangkang” amjuran Utusan Online

Tambahnya, sebab itu pemimpin-pemimpin tertinggi PPBM sampai sekarang tidak berminat untuk memperkasakan parti di peringkat cawangan.
Usaha DAP memecahbelahkan parti-parti Melayu turut disokong oleh jurucakap Publisiti MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker.

“DAP satu parti oppurtunis..Tadi cikgu (Kamarulzaman) mengatakan DAP lah tangan di belakang yang menggerakkan penubuhan Pribumi Bersatu (PPBM).
“Sebenarnya DAP bukan setakat (menubuhkan) Bersatu sahaja, (parti) Amanah pun, DAP adalah penggerak di belakangnya…yang memberikan sokongan, dokongan dan kewangan,”katanya.


Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS


9 comments:

Anonymous said...

hahaha dap yg suruh buat amanah dan ppbm

Anonymous said...

Disebabkan itu kedua2 PAND dan PBBM adalah khadam DAP manakala DAP adalah anti Islam.

Ni kaooo hujah evergreen dari Ismaweb

http://v2.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

PABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

Anonymous said...

PAN khadam DAP pun ada pemimpinnya saintis

https://m.malaysiakini.com/news/394586

'Ini bukan magik, ini sains'

Gara-gara memperkenalkan alat yang dikatakan boleh menjimatkan penggunaan petrol motosikal, pemimpin Parti Amanah Negara (AMANAH) Kelantan Datuk Husam Musa menerima kecaman netizen di Facebook.

Semuanya bermula apabila laman pseudosains PW Community memuat naik video menunjukkan anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor itu sedang memperkenalkan sejenis alat kepada beberapa pemuda di halaman sebuah rumah.

"Pagi ni kita akan masukkan alat ni dalam tangki motor. Tujuannya untuk jimatkan penggunaan minyak motor, sekarang ini harga minyak pun mahal. Budak-budak motor duit dia tak banyak.

"Yang kedua alat ini boleh kurangkan asap. Asap ini adalah tanda bahawa minyak tidak dibakar habis.

“Kerana itu jadi asap dan kemudian ada bekas asap yang hitam dipanggil karbon," katanya dalam mukadimah ketika menjelaskan keupayaan alat itu lima orang pemuda yang hadir bersama motosikal masing-masing.

Video kita-kira lima minit itu dikongsi hampir 500 pengguna Facebook dan mencapai hampir 50, 000 kali tontonan selepas 12 jam disiarkan.

Penjelasan 'ke laut'

Pentadbir laman itu dalam nota iringan bersama video menjelaskan mereka tidak dapat memberikan penjelasan saintifik kerana tidak tahu komposisi kimia dalam alat yang dipromosikan Husam.

“Namun apa yang boleh kami katakan ialah penjelasan Datuk YB (Husam) mengenai molekul minyak menjadi bulat dan solid memang ke laut,” katanya.

Sementara itu, terdapat pengguna Facebook mengambil kesempatan menyindir Husam yang bergaya seperti jurujual yang sedang memperkenalkan produk itu.

"Masukkan bongkah besi atau batu. Nanti minyak dalam tangki akan jadi penuh, " kata pengikut Facebook PW Community, Sharizal Muhammad.

"Terpaksa jual produk macam ini pula. Sebab dia dah tahu bakal kehilangan kerusi PRU14 nanti," kata Khuram Ji pula.

Alat yang kelihatan seperti pintalan tali itu menurut pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Kelantan, akan membantu menjaga ekologi dan alam sekitar.

115 kuasa kuda

Katanya, apabila alat tersebut dimasukkan ke dalam tangki motosikal ia akan menyebabkan keseluruhan minyak dibakar.

"Insya-Allah secara 100 peratus. Ini bukan magik, ini adalah alat sains. Di mana molekul-molekul minyak (petrol) menjadi bulat, menjadi solid lalu dibakar sepenuhnya sehingga meningkatkan prestasi motosikal.

Anonymous said...

Khadam2 okeylah. kalah pilihanraya boleh jadi stockist sumbu jimat minyak oleh Mr Husam.

'Ini bukan magik, ini sains'.................... WHAT THE FIFI

Anonymous said...


FAKTA YANG DITAKUTI OLEH BN DAN PH: PEMIMPIN-PEMIMPIN PARTI ISLAM PAS BERSIH DARI RASUAH DLL

Bergegar dunia politik Malaysia apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Paul Low mengisytiharkan di Parlimen bahawa seramai 92 pemimpin parti politik telah disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) antara 2013-2017.

Fakta menunjukkan bahawa 71 orang daripadanya adalah dari Barisan Nasional (BN) manakala selebihnya 21 orang dari parti komponen Pakatan Harapan (PH).

Fakta ini cukup mengejutkan kerana Parti Islam Se-Malaysia (PAS) tidak disiasat sama sekali, sedangkan begitu banyak tuduhan dan dakwaan rasuah telah dilemparkan kepada PAS dan kerajaan negeri Kelantan.

Ini bererti musuh-musuh PAS telah mencipta dan menyebarkan pelbagai dakwaan karut yang tidak berasas untuk memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Musuh-musuh PAS sibuk memfitnah dan memburuk-burukkan PAS sedangkan keburukan, kejahatan dna kezaliman itu terdapat pada musuh-musuh PAS sendiri.

Kita sebagai manusia yang berakal dan bermoral tinggi wajib menyokong dan mengundi PAS dalam PRU 14 untuk membentuk kerajaan yang mempunyai integriti dan bermoral tinggi untuk menghapuskan rasuah , pecah amanh, salah guna kuasa dan salah laku.

Anonymous said...



PPBM Kota Bharu Lumpuh, 34 Pemimpin Sertai PAS
Published on Mar 20, 2018

KOTA BHARU – Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bahagian Kota Bharu lumpuh selepas 34 pemimpin dan anggotanya menyertai PAS hari ini.



Mohd Che Hashim berkata mereka mengambil tindakan keluar PPBM kerana hilang keyakinan kepada Pengerusinya, Tun Dr Mahathir Mohamed dan Ketua PPBM bahagian Kota Bharu Tan Sri Abdul Rashid Abd Rahman.

“Kami cukup kecewa dengan sikap Tun Mahathir yang kelihatan terlalu mengutamakan DAP dalam setiap tindakan dan keputusan parti, hingga akhirnya kepentingan orang Melayu tidak lagi kelihatan menjadi keutamaan (parti).

“Manakala di Kelantan sendiri, kami amat kecewa dengan parti-parti komponen dalam Pakatan Harapan yang kelihatan amat sibuk berebut kerusi dan hanya memusatkan segala perhatian untuk bertanding (di mana-mana kerusi) berbanding berkhidmat untuk rakyat walaupun tidak memiliki kekuatan di peringkat akar umbi,” katanya.

Sumber: https://www.mynewshub.cc/politik/ppbm-kota-bharu-lumpuh-34-pemimpin-sertai-pas/

Kesimpulan:

Inilah di antara tanda-tanda awal pakatan pimpinan puak evangelis akan kalah dalam PRU 14 dengan izin Allah. Kajian terbaru juga menunjukkan umat Islam mempunyai kecenderungan untuk mengundi parti Islam PAS dalam PRU 14 kerana pakatan pimpinan puak evangelis telah gagal memperjuangkan agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...


Woi Azree ternakan sifu evangelis, kamulah jantan (ayam, itik, kambing dll) dan kami adalah lelaki sejati.

Berdasarkan komen-komen bodoh berlapis-lapis Azreen sendiri, Azreen adalah pesakit mental tahap 4 akibat dari dedak cap roket yang diperolehi dari hasil haram 66 skandal DA-Pig !

Anonymous said...

Kalau dah tau DAP tu anti islam, memusuhi islam & x suka dgn amalan2 org2 islam d mysia.. wajarlah gunakan tekanan politik dri parti penasihat kerajaan utk mengharamkan sja DAP tuuu..!!! Masakan tak boleh koot??
DAP 1 otganisasi politik yg telah menimbulkan ketidak tenteraman pd majoriti masyarakat civil d negara ini sooo... haramkan je DAP..!! tapi dri dulu kini & selamanya lagu2 DAP tu anti islam.. lagi dekat PRU makin galak suara2 sdmikian tpi.. pi mai pi mai tang tu gak!!
Melayu dok d pasakan dgn teori2 DAP anti islam. Makin membebalkan minda melayu sedangkn parti yg menunjangi kerajaan puuun tak berbuat apa2 dgn isu DAP anti islam..!! Marhaen boleh buat apa??
Jangan undi DAP... gitu??
Dari menegah undi DAP kaan lbh baik... haramkan DAP..!!
Membiarkan DAP terus besrta dlm sistem pilihanraya yg ada brmakna mndedahkam kpd mereka yg bragama islam yg mengundi DAP merrka pun sama dgn melakukan kemungkaran..!
Berdosa bukaan??
Haramkan DAP... so banyak la pahala yg d perolehi kpd pjuang2 agama. Bukan kah itu pn amal makruf nahi mungkar...??!!

Anonymous said...

dalam konteks negara ketiga seperti Malaysia, terdapat kes dakwaan rasuah yang tulen (genuine) dan tidak tulen (trump up charge) yang dipanggil sebagai pendakwaan terpilih (selective prosecution).

Ini katanya terbukti apabila ada ahli politik kerajaan yang terlibat amalan rasuah dengan bukti yang amat kuat (ironclad evidence) seperti isu ‘wang derma’ RM2.6 bilion dalam akaun peribadi tidak didakwa.

“Begitu juga mungkin ada ahli politik yang cenderung sokong rejim yang zalim akan selamat dari siasatan atau pendakwaan kes rasuah,” katanya sinis.

Di masa yang sama, ahli politik yang kuat melawan kerajaan lebih senang menjadi ‘sitting duck’ (sasaran yang mudah disiasat dan didakwa) dalam kes rasuah.

Sehubungan itu beliau menasihati pemimpin Pas agar tidak menggunakan hujah yang dianggapnya sebagai ‘sifar logik’.

Hanipa seterusnya mencabar pemimpin Pas supaya mengetengahkan skandal 1MDB jika konsisten memerangi rasuah.

Beliau turut menggesa pemimpin Pas yang rakaman audionya mengakui Pas menerima wang daripada Umno mengambil tindakan mahkamah terhadap penyebar rakaman itu atau membuat kenyataan berkanun menafikan kaitan dengan rakaman audio yang kini viral itu.

Baca lah..
http://mountdweller88.blogspot.my/2018/03/siasatan-rasuah-jangan-hentam-keromo-je.html?m=1

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails