Wednesday, March 21, 2018

33 Pemimpin PPBM Kota Bharu Sertai PAS



KOTA BHARU: Krisis melanda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini menular ke Kelantan apabila Naib Ketua Bahagian PPBM Kota Bharu, Mohd Nor Hashim Che Min bersama 33 pimpinan utama parti itu dari bahagian sama menyertai PAS beramai-ramai.

Mereka juga mengisytiharkan hilang keyakinan kepada PPBM di bawah pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad, juga hilang kepercayaan terhadap Naib Presiden PPBM, Tan Sri Abdul Rashid Abd Rahman di mana kini mengetuai PPBM Kelantan.

Katanya, beliau bersama enam ahli jawatankuasa termasuk Ketua Srikandi PPBM Kota Bharu, Noormala Abdul Kadir, Setiausaha Srikandi Bahagian, Hamidah Yaacub bertindak keluar parti.

“Lebih puluhan ahli yang lain turut sama menyatakan ketidakyakinan kepada PPBM Kota Bharu. Ada 12 Ketua-ketua Pusat Daerah Mengundi (PDM) yang turut sama bersama-sama saya.

"Kami cukup kecewa dengan sikap Tun yang kelihatan terlalu mengutamakan parti chauvinis DAP,” katanya pada sidang media selepas menyerahkam borang menyertai PAS kepada Yang DiPertua PAS Kawasan Kota Bharu, Dato' Takiyuddin Hassan, di sini petang ini.

Hadir sama Pesuruhjaya PAS Kelantan, Ustaz Dato’ Ahmad Yakob, Setiausaha Perhubungan PAS Negeri, Dato' Che Abdullah Mat Nawi dan Timbalan YDP Kota Bharu, Dato’ Dr Ramli Mamat.





Berikut adalah transkrip penuh oleh Tuan Mohd Nor Hashim Che Min, yang mengetuai sidang media petang ini. ..


Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera
Bismillahirrahmanirrahim
Terima kasih kepada rakan rakan wartawan yang hadir pada hari ini.

Saya, Mohd Nor Hashim bin Che Min, Naib Ketua Bahagian PPBM Kota Bharu beserta dengan 33 pimpinan utama dan ahli PPBM Kota Bharu hari ini ingin mengisytiharkan, bahawa kami telah hilang keyakinan kepada PPBM yang dipimpin oleh Tun Mahathir dan juga, khasnya di Kota Bharu yang diketuai oleh Tan Sri Abdul Rashid Abd Rahman, sebagai Ketua Bahagian, juga merupakan Naib Presiden PPBM.

Bersama sama saya pada petang ini adalah Ketua Armada Bahagian Kota Bharu, Sdr Nik Mohd Adhwa Nik Haris beserta 6 orang AJK nya, Ketua Srikandi PPBM Kota Bharu, Puan Hajjah Noormala binti Abdul Kadir beserta 5 orang AJK termasuk Setiausaha Srikandi Bahagian iaitu Puan Hamidah bt Yaacub. Dan, lebih puluhan ahli yang lain telah turut sama menyatakan ketidakyakinan mereka kepada PPBM Kota Bharu pada petang ini.

Untuk makluman teman teman juga, pada petang ini, ada 12 ketua ketua Pusat Daerah Mengundi (PDM) yang turut sama bersama sama dengan saya. 
Tuan tuan, kami cukup kecewa dengan sikap Tun M yang kelihatan terlalu mengutamakan parti chauvinis DAP dalam setiap tindakan dan keputusan. Hingga akhirnya kepentingan orang Melayu dibawah perjuangan PPBM sudah tidak lagi kelihatan menjadi keutamaan.

Manakala di Kelantan sendiri, kami amat kecewa dengan parti parti komponen dalam PH yang kelihatan amat sibuk berebut kerusi dan hanya memusatkan segala perhatian untuk bertanding di kerusi itu dan ini berbanding berkhidmat untuk rakyat. Walaupun mereka secara asasnya tidak memiliki kekuatan pun di peringkat akar umbi dan dalam struktur masyarakat, tetapi nafsu besar mereka kelihatan mahu bertanding di semua kerusi. Parti Amanah sebagai contohnya kelihatan ingin membolot segala kerusi yang ada di Kelantan walaupun kekuatan mereka entah ke mana pun. Lagipula kami semua sudah muak dan jelek dengan politik adu domba serta fitnah yang tidak berpenghujung yang dimainkan oleh mereka.

Justeru, dengan pengisytiharan bahawa kami sudah lagi tidak percaya dengan PPBM Kota Bharu ini, kami pada petang ini, secara sukarela, dan dengan bangganya mengumumkan bahawa kami Keluar daripada PPBM Serta Merta dan dengan rendah hati ingin memohon untuk menyerahkan borang keahlian bagi menyertai Parti Islam Semalaysia, PAS pada hari ini. 

PAS sebagai parti Melayu tertua di negara ini yang menjadikan Islam sebagai dasar perjuangannya, menjadi destinasi akhir kepada perjuangan kami, Insyaalah.

Saya juga menjangkakan ratusan ahli PPBM Kota Bharu yang lainnya bakal menyertai kami dalam masa terdekat. Insyaallah.
Sekian


XOXO - Mula komen di sini... 


Kembalilah kepada Islam.
UNDILAH PAS dalam PRU14
 
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

8 comments:

Anonymous said...

elok la berambus sebelum pr. mudah nak buat pilihan. kalu selepas pr menang atas tiket ph kemudian keluar lagi menyusahkan. berapa bn+pas bayo kat mu.

Anonymous said...


Sebenarnya balaci 1:11 PM ternakan sifu evangelis roket merasa sangat kecewa kerana orang ramai sudah memulau dan menolak Pakatan Munafik pimpinan puak evangelis yang telah menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Selepas PRU 14, balaci-balaci dedak roket boleh mohon jawatan kosong iaitu jaga parking haram di lorong2 belakang dalam KL. Lebih untung dari menjadi balaci dedak roket menjaja fitnah!

Anonymous said...


SIAPA KAKI BELIT ... ULAR SAWA ATAU PAKATAN MUNAFIK?

Masa ada Hudud, DA-Pig dan khadam-khadamnya seperti pemimpin dan ostad parti PANIPU dan parti kak jah liberal sibuk tentang Hudud walaupun Hudud terkandung dalam Al-Qur'an dan Sunnah.

Bila Hudud tak ada, pemimpin-pemimpin dan ostad-ostad PANIPU sibuk tanya kenapa tak ada. Inilah sikap munafik pemimpin-pemimpin dan ostad-ostad PANIPU talam dua muka!!

Anonymous said...


Ini kalilah kita kalahkan pakatan mat jenin pimpinan mat jenin evangelis yang memusuhi agama Islam dan menafikan hak umat Islam! PRU 14 belum pun bermula, mat-mat jenin syok sendiri sudah bergaduh, tikam belakang dan kutuk-mengutuk antara satu sama lain kerana berebut jawatan PM, TPM, menteri, speaker parlimen, MB, TMB, exco dll.

Bahkan sumbu kuasa 10 mimpi 15 kali pun ada hati mahu jadi MB. Setakat mimpi 15 kali bolehlah Kah kah kah kah

Pakatan raja lawak mahu perintah negara , alamat lingkuplah negara ini kah kah kah kah

Buktikan kita cintakan Allah dan RasulNya dengan menyokong perjuangan Islam yang dibawa oleh parti Islam PAS pimpinan ulama.

Anonymous said...


Selama ini macai-macai ternakan DA-Pig dan khadam-khadam DA-Pig sibuk menjaja fitnah konon parti Islam terima rasuah RM90 juta dll tanpa sebarang bukti untuk memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana PAS membela ajaran Islam dan hak umat Islam dan menentang kemungkaran dan kesesatan.

Malangnya macai-macai munafik yang buta, pekak dan dungu ini telah gagal mengutuk Pirate of the Caribbean yang menjadi kepala bapak segala skandal rasuah seperti skandal tanah, skandal kertas kerja, skandal terowong, skandal kroni dan bini dll walaupun sebilangan barua roket dan kroninya sedang ditahan dan disiasat oleh pencegah rasuah. Pirate of the Caribbean sendiri sedang terketar lutut dan tangan kerana sedang didakwa di mahkamah.

Maklumlah mulut-mulut macai ini penuh dengan dedak cap roket. Kalau buka mulut, bimbang dedak jatuh ke lantai.

Anonymous said...


Allah dan RasulNya Melarang Keras Umat Islam dari Menyokong dan Mengundi Pemimpin Munafik dan Kafir Harbi Menjadi Pemimpin

Kita telah melihat bagaimana pemimpin-pemimpin munafik parti sekular liberal dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi bersekutu, berkerjasama dan bersekongkol menentang, menfitnah dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Bahkan musuh-musuh Islam juga telah menentang, menfitnah dan menghina parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana PAS sedang berjuang untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik dan puak kafir harbi.

Bukti-bukti Allah dan RasulNya melarang keras umat Islam dari menyokong dan mengundi pemimpin munafik dan kafir harbi menjadi pemimpin:

"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)." Aali 'Imraan : 28.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." Al-Maa-idah : 57.

Sebab Allah dan RasulNya Mengharamkan Orang Kafir dan Puak Munafik Menjadi Pemimpin:

Menjadikan orang kafir dan puak munafik sebagai pemimpin bagi umat Islam bererti menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW serta Ijma' Ulama Islam. Memilih orang kafir sebagai pemimpin umat Islam bererti memberi peluang dan kuasa kepada puak munafik dan orang kafir untuk menindas, menghina dan menzalimi agama Islam dan umat Islam dengan kekuasaan mereka.

ADAKAH ANDA MASIH INGAT TENTANG AHOK?

Ahok adalah seorang China kafir harbi yang telah dilantik menjadi gebenur Jakarta dengan sekongan dan undi umat Islam yang jahil di Jakarta. Apabila Ahok mendapat kuasa gebenur, Ahok telah menggunakan kuasanya untuk menghina ajaran Islam, merobohkan masjid-masjid dan surau di Jakarta dan menindas umat Islam seperti memecat kakitangan Muslim dan digantikan dengan kakitangan kafir.

Dan anda perlu ingat terdapat ramai Ahok dan anjing-anjing @ barua dedak ternakan mereka yang menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...


BUKTI DAP MENENTANG DAN MENGHINA AGAMA ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM:

DAP HINA AZAN DAN BANTAH PEMBINAAN MASJID OLEH Jimmy Wong


https://www.youtube.com/watch?v=9dXsU__PtxQ

Maka apakah jenis manusia dan ostad-ostad yang mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka menyokong dan bersekongkol dengan DAP?

Anonymous said...


SIKAP DAP TERHADAP ISLAM:

Calon DAP pertikai pembinaan masjid


KUALA LUMPUR 4 Mei - Calon DAP bagi Parlimen Kota Kinabalu, Jimmy Wong Sze Phin mencetuskan kemarahan umat Islam khususnya di Sabah selepas mendakwa pembinaan masjid mengganggu masyarakat sekeliling.

Kenyataan biadab Jimmy itu dapat didengar dengan jelas menerusi video yang dimuat naik di laman You Tube bertajuk DAP hina azan dan bantah pembinaan masjid oleh Jimmy Wong.

Dalam video yang turut dimuatkan dalam blog The Unspinner di http://theunspinners.blogspot.com itu, Jimmy Wong turut mendakwa, pembinaan masjid akan menyebabkan kaum lain sukar untuk tidur pada waktu pagi selain menyebabkan kawasan letak kenderaan penuh.

Kenyataan Jimmy di hadapan beberapa penduduk Islam yang pada mulanya bertanyakan beliau tentang pembinaan masjid itu menyebabkan mereka terkilan sehingga salah seorangnya berkata, salakan anjing juga mengganggu umat Islam. - UTUSAN ONLINE

Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130504/dn_13/Calon-DAP-pertikai-pembinaan-masjid#ixzz58049AoZK
© Utusan Melayu (M) Bhd

Persoalan: Maka apakah jenis manusia dan ostad-ostad yang mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka menyokong dan bersekongkol dengan DAP?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails