Friday, August 05, 2016

Berita Ini Tentu DAP/Kuncu Gembira.. Adakah Isteri LGE Begitu?

Isteri PM Singapura Jadi Tumpuan, Bawa Tas Tangan RM45

Isteri PM Singapura Bawa Tas Tangan RM45

VIRAL di laman sosial, isteri Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong iaitu Ho Ching membawa tas tangan bermotifkan dinosaur berwarna putih sewaktu lawatan rasmi ke Amerika Syarikat (AS).

Menurut laman berita milik pemerintah republik itu, Channel News Asia, tas tangan berkenaan hanya berharga S$14.80 iaitu bersamaan dengan RM45.
Isteri PM Singapura Jadi Tumpuan, Bawa Tas Tangan RM45
Ho dilihat membawa beg berkenaan sewaktu menghadiri majlis ketibaan rasmi di White House, Washington DC yang disambut sendiri oleh Presiden Barack Obama dan isterinya, Michelle.
Tambah laman itu lagi, tas tangan itu adalah hasil rekaan pelajar autisme dari Pathlight School, Seetoh Sheng Jie yang obses dengan haiwan zaman purba tersebut.
Isteri PM Singapura Jadi Tumpuan, Bawa Tas Tangan RM45
Tas tangan berkenaan bagaimanapun dijual secara dalam talian menerusi laman web The Art Faculty dalam usaha mempromosikan bakat kanak-kanak autisme.
Satu jam selepas gambar Ho viral di internet, permintaan terhadap tas tangan berkenaan meningkat naik sehinggakan pihak The Art Faculty hampir kehabisan stok.
Ho merupakan penasihat kepada persatuan ibu bapa Pathlight, Autism Resource Centre, dan juga penaung Autism Association Singapore. 



Komen Weblog Ibnu Hasyim: Berita ini tentu mengembirakan DAP dan sekutunya, kerana dikatakan Singapura (PAP) adalah idola DAP. Tetapi adakah isteri Lim Guan Eng dan pemimpin-pemimpin DAP begitu dengan beg tangan mereka?
Yang jelas kita tidak dengar, isteri pemimpin-pemimpin PAS mempunyai beg tangan seperti isteri Perdana Menteri  (PM) Malaysia. Ada kemungkinan juga macam isteri PM Singapura, tapi bukan macam isteri pemimpin DAP? 

15 comments:

Anonymous said...

Asalkan dia tk joli guna hasil menyamun duit rakyat 1mdb dan tabur dedak merata spt malaysian official no 1 kita.

Anonymous said...

Beg Rosmah apa kurangnya,begitu juga dengan barang perhiasannya. Tapi ini Ibnu Hasyim tak cerita maklumlah tumpang dedak sedap dari Najib dan Rosmah.Haji Hadi pun tak kisah perkara ni. Cuma rakyat saja merintih dan marah.

Ir Anonymous said...

Penasihat PAN pun suka jugak konsert Selena Gomez.. Buktinya mana ada dia bantah..

Anonymous said...

Adakah gambar beer terakhir gambar suci oktoberfest?

Mari kita tanya YB (Yang Beer) Octoberfest




http://www.ismaweb.net/2014/10/oktoberfest-khalid-samad-tidak-ghirah-ketuanan-islam-dicabar/

Oktoberfest: Khalid Samad tidak ghirah ketuanan Islam dicabar

BANGI, 2 Okt – Timbalan Mufti Perak, Ustaz Zamri Hashim berkata, kenyataan Khalid Samad berhubung penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ menggambarkan beliau seorang individu yang tidak ghirah (cemburu) dengan Islam.

“Khalid tidak melihat dengan penuh rasa cemburu perkembangan yang mencabar ketuanan Islam di tanah air ini.

“Walaupun rakyat negara ini negara majmuk, tetapi secara perlembagaan dan sejarahnya, ianya masih negara Islam,” tegasnya.

Beliau berkata demikian sebagai memberi respon kepada kenyataan Khalid Samad bahawa penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ anjuran Carlsberg Malaysia tidak boleh dihalang ekoran Malaysia merupakan sebuah negara majmuk.

Khalid juga berkata, sekalipun, arak difahami sebagai ibu segala maksiat bagi umat Islam dan pesta arak bercanggah dalam Islam, namun penganjuran pesta oleh Carlsberg itu tidak boleh dihalang kerana ia dianjurkan untuk orang bukan Islam.

Ustaz Zamri yang juga merupakan Yang Dipertua ISMA Ipoh berkata, para ulama’ telah memberikan garis panduan bagaimana mengendalikan hak -hak rakyat yang bukan Islam di dalam sebuah negara Islam dalam keadaan hak mereka dipenuhi dan dalam masa yang sama identiti keislaman terjaga dan berdaulat.

“Bagi memenuhi hak beragama orang bukan Islam maka dibenarkan dibina rumah ibadat mereka bahkan tidak boleh dimusnahkan ketika perang.

“Namun sebagai menjaga kedaulatan dan identiti negara Islam, orang bukan Islam dilarang menzahirkan syiar- syiar kesyirikan.

“Mereka juga dilarang mengisytiharkan ritual agama dan sesuatu yang haram di sisi Islam walaupun halal di sisi mereka di tengah-tengah negara Islam seperti meminum arak dan memakan babi,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

Anonymous said...

Sama la bapak ko ir... bapak ko diam je pasal selena gomeh... bapak ko suka konsert selena gomeh ka?

Anonymous said...

Apalagi DAP naik tocang la. Mari mabuk mari khamar kalau PAN menang.

PAN pula tersenyum dgn kebanggaan



http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

Kejahatan, keburukan dan kemunafikan pencacai-pencacai ternakan Ultra Kiasu telah melampaui batas kerana mereka sentiasa mencipta pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam semata-mata kerana ulama Islam dan parti Islam mahu melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah untuk umat Islam.

Pencacai-pencacai ternakan Ultra Kiasu telah mencipta pelbagai fitnah seperti kerjasama parti Islam dan UMNU, Kerajaan Perpaduan (UG), ulama makan rasuah, ulama Islam dan parti Islam sokong rampasan kuasa di Turki dll untuk memburuk-burukkan dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam.

Hari ini kita dapati semua dakwaan yang dicipta oleh pencacai-pencacai ternakan Ultra Kiasu adalah karut-marut dan tidak masuk akal manusia yang normal ! Inilah akibat pencacai-pencacai ternakan Ultra Kiasu makan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan di PP.

Pencacai-pencacai ternakan Ultra Kiasu sanggup menfitnah ulama Islam dan parti Islam semata-mata untuk mendapatkan bekalan bulanan dedak babi cap roket. Maka tidak hairanlah pencacai-pencacai ternakan Ultra Kiasu berperangai seperti babi ternakan.

Anonymous said...

Wahai pencacai-pencacai ternakan Ultra Kiasu,

Kita harap kamu sudi mendedahkan semua skandal parti Ultra Kiasu:

(1) Banglo terlajak murah

(2) Pemberian projek dan kontrak kepada bini dan kroni

(3) Skandal tanah PP

(4) Penjualan tanah kjaan kepada syarikat asing dari Singapork dll

(5) Skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu

(6) Skandal kertas kerja

(7) Janji PRU untuk hapuskan tol tetapi gagal ditunaikan oleh Lim Gone End

(8) Skandal hak milik tanah 999 tahun

(9) Skandal mengiktiraf Laut China Selatan termasuk perairan Malaysia sebagai hak milik China Komunis.

(10) Etc...etc....etc...

Sekarang pencacai-pencacai ternakan Ultra Kiasu ada beranikah nak dedahkan semua skandal tersebut?

Anonymous said...

Tuang Guru Ular-mak Presideng parti Kuali mendakwa parti Kuali adalah parti 'Islam' tetapi pada waktu yang sama:

(1) Mat Labu bebas berselfie manja dengan amoi dan bersalaman dengan perempuan-perempuan bukan mahram. Contoh akhlak ini telah dicontohi oleh punahsihat-punahsihat liberal beliau.

(2) Menyokong parti Ultra Kiasu yang telah menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran islam dan hukum Allah.

(3) Menyebarkan ajaran sesat sekularisme, liberalisme dan pluralisme yang bertentangan dengan ajaran Islam dan hukum Allah.

(4) Menjadi alat Ultra Kiasu untuk menfitnah ulama Islam dan menghapuskan parti Islam yang sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah.

Malang puak KUALI @ IKELAM demi kedudukan dan pangkat mereka menjadi bisu dan tuli dan pak turut kepada Tuang Guru Ular-mak Presideng Lim Gone End.

Anonymous said...

Kes beli tanah guna duit parti hukumnya mekeruh...

Anonymous said...

Yg korang bergaduh sama sendiri pehal. Dah bengong agaknya. Tak kenal mana musuh. Bodoh tul.

Anonymous said...

sesekali anak hasyim patut ulas psl balak kelantan. takpun psl berebut tanah di gual periuk (pis lwn pis), dasr walaOnta, ptuih!

Anonymous said...

inilah rupa blog macai pis. Lantaklah dia beli apa pun, dia bukan rompak duit rakyat.

Anonymous said...

Mengapa lamanweb Ultra Kiasu yang bergelar 'Kelab GreenPORK' tidak pernah mendedahkan pelbagai skandal Ultra Kiasu walaupun orang ramai telah tahu tentang skandal-skandal tersebut dan Tuang Guru Ular-mak Presideng Ultra Kiasu telah didakwa di mahkamah?

Kelab GreenPORK inilah rupa blog macai Ultra Kiasu....Dasar walaOn pemakan dedak babi cap roket, ptuih!

Anonymous said...

parti DAP bantu mangsa banjir Kelantan, mana parti haji hadi ketika p.pinang dilanda musibah?
Islam sangat le tu, kahkahkah! Dasar parti panadol! Agaknya terlampau banyak makan nasi itek umngok sampai terlupa nak komen beg tangan bini sahabat hadi..ratus ribu nilainya beb!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails