Friday, January 15, 2016

Komplot Lee Kuan Yew-Israel Pula Didedahkan.. Hubungan DAP?

Yitzhak Rabin,
Hubungan Rahsia.

Malam Krismas, 1965, adalah tarikh tidak rasmi bermulanya hubungan rahsia antara Israel dan Singapura. 

Lee Kuan Yew mendedahkan dalam bukunya, “Dari Negara Dunia Ketiga kepada Negara Dunia Pertama: Kisah Singapura 1965-2000,” yang diterbitkan pada tahun 2000, rahsia yang telah disimpan selama hampir 40 tahun: 
Iaitu Angkatan Pertahanan Israel yang menubuhkan tentera Singapura. Misi ketenteraan Israel diketuai oleh Yaakov (Jack) Elazari, seorang kolonel, yang kemudiannya dinaikkan pangkat ke brigadier jeneral. Selepas meninggalkan tentera, beliau menjadi perunding kepada tentera Singapura. Beliau meninggal dunia 15 tahun lalu. 

“Untuk menyembunyikan kehadiran mereka, kita memanggil mereka`Mexicans’.”kata Lee.

Tentera Singapura hari ini dianggap yang paling kuat dan paling maju di Asia Tenggara. Hubungan antara Israel dan Singapura bertambah erat dan meliputi hubungan kerjasama dalam bidang industri ketenteraan.Tentera Singapura merupakan pelanggan utama Israel dalam bidang pertempuran dan teknologi ketenteraan. Singapura sedang bekerjasama dengan Israel dan Elbit Systems untuk menaik taraf F-5 pesawat pejuang Tentera Udara Turki. 

Beberapa tahun lalu, Menteri Pertahanan Singapura mendedahkan peluru berpandu anti kereta kebal Gil, yang dihasilkan oleh Raphael (Lembaga Kemajuan Persenjataan Israel), telah dibangunkan dengan kerjasama antara kedua-dua negara.

Singapura Dikelilingi Negara Muslim

Lee Kuan Yew merahsiakan hal ini kepada ramai. Beliau juga berkata “kita perlu memastikan bahawa ketibaan Israel tidak diketahui umum, supaya tidak mendatangkan tentangan dari orang Melayu Islam yang tinggal di Malaysia dan Singapura,”

Singapura yang mempunyai keluasan kira-kira 670 kilometer persegi, kebanyakannya penduduk Cina, hidup di antara dua negara Islam iaitu Malaysia dan Indonesia. Mereka takut kepada serangan Malaysia kerana merupakan sebahagian daripada negara itu. Sehingga 1965, Singapura masih lagi sebahagian Malaysia. Pada tahun itu, kerajaan British memutuskan untuk menarik diri dari jajahannya dan memutuskan untuk memisahkan Singapura daripada Malaysia dan mewujudkan ia sebagai sebuah negara yang baru dan berasingan.

Singapura diisytiharkan merdeka pada 9 Ogos 1965. Pada masa tersebut ia hanya mempunyai dua rejimen infantri, yang telah ditubuhkan dan diketuai oleh pegawai British. Dua pertiga daripada tenteranya bukanlah penduduk Singapura, dan pemimpin negara mereka sendiri tidak yakin dengan kekuatan tentera mereka. Menteri Pertahanan, Goh menghubungi Mordechai Kidron, bekas duta Israel ke Thailand, dan meminta bantuan.

Kidron tiba di Singapura dalam masa beberapa hari, bersama-sama dengan Hezi Carmel daripada Mossad. “Goh memberitahu kita bahawa hanya Israel boleh membantu mereka membina tentera yang dinamik,” Carmel berkata. 

Mereke berdua kemudian bertemu dengan Lee, namun Lee memberitahu Keng Swee untuk menagguhkan permintaan beliau sehingga Lal Bahadur Shastri, Perdana Menteri India, dan Presiden Nasser dari Mesir memberikan jawapan untuk membantu mereka dalam membina angkatan tentera . ”

Ia tidak jelas sama ada Lee sebenarnya percaya India dan Mesir mampu untuk membina tentera Singapura atau semata-mata untuk menjaga air muka mereka. Selepas beberapa minggu menunggu, India dan Mesir mengucapkan tahniah kepada Singapura tetapi tidak menawarkan sebarang bantuan ketenteraan. Lee mengarahkan Goh untuk terus berhubung dengan Israel.

Pada masa yang sama, pertahanan Israel menghantar bantuan ketenteraan kepada Singapura. Dalam perbincangan yang dikendalikan oleh Yitzhak Rabin, Mejar Jeneral Rehavam Ze’evi, diputuskan untuk membina tentera Singapura. Ze’evi (digelar “Gandhi”) telah melawat Singapura secara rahsia dan memulakan persiapan sekembalinya. “Gandhi berkata beliau mahu mewujudkan tentera yang ideal bagi Singapura,”

Ze’evi melantik Elazari, yang bekerja dibawahnya dalam Bahagian Operasi, sebagai ketua kumpulan. Lieutenant Colonel Yehuda Golan, juga dibawa masuk ke dalam pasukan. Beberapa ahli kumpulan ditugaskan untuk mengkaji dan menulis tentang pembinaan pangkalan tentera manakala Golan mengkaji tentang penubuhan infantri. 

Pada mulanya mereka menghasilkan “Brown Book,” yang menceritakan tentang doktrin pertempuran, diikuti oleh “Blue Book,” menerangkan tentang ciptaan Kementerian Pertahanan dan badan perisikan. Brown Book telah diterjemah ke dalam bahasa Inggeris dan dihantar ke kerajaan Singapura untuk penelitian. Pada Oktober 1965, delegasi tentera dari Singapura tiba di Israel.
Diterjemah oleh: Syazana Aqilah
Sumber: CS.UWEC.EDU



Sekilas Tentang DAP
4/23/2013 PANAS! Punca sebenar Lim Kit Siang menangis dalam isu DAP vs ROS didedahkan! #GE13 #Vote4BN


Selalunya kita dengar DAP ini anak haram kepada parti pemerintah chauvinis Singapura, PAP, kerana sejarah mencatatkannya begitu. Wakil rakyat PAP yang memenangi kerusi Bangsar menukar PAP kepada DAP bagi mengelakkan kemenangan beliau dibatalkan. Walaupun ianya sejarah lama, namun, PAP dan DAP tidak pernah terputus hubungan, bukan satu rahsia yang PAP sering menyalurkan dana dan bantuan kepada DAP untuk memenangi pilihanraya.
DAP adalah anak atau serpihan kepada PAP di Singapura, selatan Persekutuan Tanah Melayu . Lee Kuan Yew yang tidak setuju dengan cubaan Perikatan-UMNO bertanding dalam pilihan raya di Singapura, telah membuka cawangan PAP di Semenanjung Malaysia. Apabila Singapura berpisah dari Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran parti PAP telah dibatalkan pada 9 September 1965, tahun yang sama. 


Devan Nair selaku ahli parlimen Bangsar yang ditinggalkan oleh PAP cuba menghidupkan PAP yang baru dengan nama Parti Tindakan Rakyat Malaysia. Tetapi pendaftar pertubuhan menolak penubuhan PAP kerana nama yang sama itu akan mengelirukan orang ramai. Oleh itu Devan Nair menggunakan nama baru iaitu 'Parti Tindakan Demokratik' atau DAP. Pada 3 Mac 1966 Surat dari Pendafar Pertubuhan menolak penubuhan DAP kerana perlembagaan parti itu tidak selaras dengan peraturan undang-undang Perdaftaran Persatuan. 

Pada 19 Mac 1966 pendaftaran DAP diluluskan oleh Pendaftaran Pertubuhan. Devan Nair berulang kali menegaskan bahawa DAP tidak akan mengamalkan dasar perkauman dan berusaha mencantumkan kembali Singapura ke dalam Malaysia.  - http://anti-rebel.blogspot.com/2011/02/sejarah-penubuhan-dan-asal-usul-dap.html

Kami di MyMassa sendiri pernah "diganggu" oleh Kerajaan Singapura melalui Google apabila mendedahkan penglibatan ejen rahsia mereka dalam perhimpunan haram Bersih dahulu. Malah KM Penang sendiri setiap minggu ke Singapura melaporkan perkembangan dan mendapatkan nasihat daripada LKY.

Namun, tahukah kita pertalian DAP dengan komunis pula? Mengapa DAP menggunakan simbol tugu kemenangan komunnis di China sebagai logo parti mereka? Apakah mereka menjadikan ia satu fokus perjuangan yang belum selesai?

Adakah ini punca sebenar Lim Kit Siang menitikkan air matanya ketika desas-desus ROS mengharamkan logo ROKET DAP?!!

Mengapakah anak saudara dan sepupu Chin Peng yang mengetuai DAP Perak? Mengapakah bekas-bekas komunis di Perak diberikan tanah selama 999 tahun sebaik sahaja DAP mendapat kuasa?!! Jika anda dapat menjawab soalan-soalan ini, segalanya akan menjadi semakin jelas tentang siapa sebenarnya DAP ini!

Cuba buat sedikit soal selidik. Anda semua tahu bukan sepanjang tempoh darurat sehinggalah ketika komunis meletak senjata, berapa ribu anggota mereka yang diampunkan dan menyerap masuk dalam masyarakat? Cuba anda buat sedikit kajian tentang nisbah bekas anggota komunis dalam satu-satu kawasan yang menjadi kubu kuat DAP.

Apa, anda mengundi "ulama'" PAS dan bukannya DAP pada PRU ini?!! Adakah ulama' PAS yang anda undi itu nanti akan lebih berkuasa daripada pemimpin DAP selepas PRU nanti?!! Anda ada terfikir sehingga ke tahap itu? Atau sindrom kejumudan mengakibatkan otak anda jem dan gagal mengoptimumkan akal?!! (mymassa)

Video: Interview with Yitzhak Rabin | i24news

(Ianya tidak semestinya pandangan IH)

Lihat sebelum ini.. 
E-Buku IH-27: Minda Lee Kuan Yew & Singapura
E-Buku IH-27: Minda Lee Kuan Yew & Singapura

10 comments:

agen jamsi diabetes said...

singapura pasti kiblatnya ke yahudi

agen jamsi diabetes said...

muslim di sana pada akhirnya akan pindah ke negeri muslim

wsc biolo said...

nanti akan terbagi dua dunia ini yaitu blok timur dan blok barat

Anonymous said...

Komplot apa benda. Memang terang tanpa perlu bersuloh. Satu persatu hak Melayu dilucutkan. Tahu tak diSingapura, orang melayu bermakna bukan orang jawa, Bugis, Banjar Boyan. Tiada pendidikan percuma kecuali orang melayu. Tahu tak Perkara 152 Perlembaggan Singapura, kedudukan orang Melayu dijamin?
Dalam ketenteraan dan pemilikan perumahan, dasarnya tetap pecah dan perintah. Kawasan Melayu seperti Geylang mana ada lagi? Bila orang Melayu tidak lagi pegang kuasa, melolong pun tak guna lagi.Sebab apa - orang Islam (Melayu maksudnya Bugis, Banjar, Acheh, Patanni) berpecah belah dan bercakar malahan berperang (berebut wilayah)antara satu dengan lain sehingga kecundang dengan British dan Siam. Kalau tidak kerana Jepun dan Jerman, entah merdeka ke tidak???

Anonymous said...

DAPig dan PAPig adalah saudara kembar yang mempunyai sifat yang sama:

(1) Bersifat perkauman terhadap orang Islam termasuk orang Melayu.

(2) Menentang Islam dan hukum Allah.

(3) Menjadi proksi Israel di Asia Tenggara untuk melemahkan negara-negara umat Islam.

Anonymous said...

Malangnya terdapat mangkuk hayun yang menyokong DAPig dan PAPig dan mangkuk hayun ini sanggup diperalatkan oleh bos-bos yang menjadi kuli Zionis untuk menfitnah parti Islam dan ulama!

Anti Fitnah said...

Bila Babi menuduh Khinzir, inilah jadinya.
Manusia yang bersifat perkauman akan sentiasa memikirkan orang lain juga bersifat perkauman. Manusia yang tidak bersifat perkauman akan sentiasa memikir ke arah tidak perkauman.
Memang DAP jahat ... sebab DAPlah, banyak tanah simpanan Melayu dijual.
Memang DAP jahat ... sebab DAPlah, banyak saham bumiputra dijual.
Memang DAP jahat ... sebab DAPlah, rasuah terjadi-jadi sehingga digelar DERMA.
Memang DAP jahat ... sebab DAPlah, GST dikenakan kepada semua rakyat Malaysia.
Memang DAP jahat ... sebab DAPlah, ...
Fikir dengan otak kat kepala lutut. Jangan dengan otak di atas kepala atas bahu. Anda adalah manusia yang hebat.

Anonymous said...

Parti DAPig bersifat perkauman sebab DAPig berani mempertikai dan menghina ajaran Islam dan menentang hukum Allah di negara ini dan DAPig juga berusaha menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini. Ini bererti DAPig tidak pernah menghormati hak orang Islam sebagai kumpulan majoriti di negara demokrasi ini.

DAPig yang berfahaman sekular liberal pluralisme ini juga cuba mempromosi kebebasan melakukan kemungkaran dan murtad di negara ini.

Semasa DAPig berkuasa di PP, DAPig membiarkan banyak kampung Melayu dirobohkan di PP. Sebaliknya kaum DAPig mendapat hak milik tanah kekal selama 999 tahun semasa DAPig berkuasa di Perak.

'Anti-Fitnah' cuba menggunakan muslihat bodoh untuk menyembunyikan keburukan DAPig tetapi pekung DAPig adalah terlalu besar untuk ditutup !

Anti Fitnah said...

Saya memang tidak pandai berbelit. Dalam UMNO tak ada keturunan lain, Melayu asli dan yang mengaku Melayu. Dalam DAP ada Cina, India, Sikh, Siam, ... malahan Melayu yang beragama Islam. Tafsiran mana yang menyatakan DAP itu perkauman sedangkan ahlinya berbagai keturunan.
Sedih bila melihat Melayu menuduh Melayu Babi. Itu yang aku kata bila Babi dituduh Khinzir. Bercakap paka otak kepala lutut. Jangan lupa anon, 3.47pm yang kau sedang memBABIkan orang melayu sendiri. Bila DAP itu Babi, kau pun Babi juga malahan 3 kali BABI.
Cuba bagitau masa bila yang DAP memerintah Malaysia selain UMNO and the geng? UMNO bukan sekularkah? MCA bukan sekularkah? ... Hebatnya bila munafikun berhujah. Kasihan melihat bangsa aku sedang memperlihat betapa BODOHnya bangsa aku ni.
Pekung DAP ... hehehehe ... Patutnya kau tanya UMNO dan lebih baik.

Anonymous said...

Orang Melayu bodoh saja sanggup bersama dengan DAP.Ini termasuk penyokong PAS.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails