Thursday, September 03, 2015

Wanita Ini Dianiaya, Berhati-Hati Ketika Melancong Ke Australia...


SEORANG pengguna Facebook telah menceritakan pengalaman pahitnya selepas pulang daripada bercuti di Australia baru-baru ini di mana beliau mendakwa telah dianiaya oleh pihak hotel di negara berkenaan.

Beliau yang menggunakan nama Yanie Raihan telah menulis luahannya selepas menginap di sebuah hotel bernama Copacabana Apartment Hotel di Surfers Paradise, Gold Coast, Australia.

Menceritakan pengalaman pahit tersebut dia mengatakan yang harga ditawarkan amat berpatutan selepas ditempah menggunakan web carian hotel terkenal, Agoda. Apabila sampai di hotel tersebut memang keadaan bilik hotel yang diinapnya cukup memuaskan hati.

Dia rakan-rakannya telah mendapat dua bilik di blok 4 iaitu nombor bilik 8 dan 23 untuk bermalam di sana selama 6 hari.

Pengalaman pahit mereka bermula apabila mereka telah berbincang dengan pengurus bagunan berkenaan bernama, Michael untuk meninggalkan bagasi mereka sementara waktu dengan membayar sebanyak AUD $ 60 untuk keluar membeli belah di saat akhir.

Setelah selesai membeli belah mereka telah kembali ke apartmen sekitar 05:30 dan mendapati beberapa barang barangan dan bagasi mereka telah hilang. Mereka dapat tahu bahawa pihak pengurusan hotel telah mengambil bagasi berkenaan dengan meninggalkan nota yang menyatakan ia adalah sebagai ganti rugi kerana terdapat kerosakan barangan di dalam bilik yang didiami sebelum ini.

Barangan yang rosak seperti dinyatakan ialah mentol lampu tandas dan ganti rugi kerana terdapat kerosakan pada barangan di dalam tandas.

Diangkat Dari http://www.siakapkeli.my/
oleh 
Muaz Jabal. 
Kini berada Di Malaysia, unttuk pengurusan pengambilan pekerja ladang di Australia.
Tel di Malaysia, sila pakai no 014 2225865. (Ibnu Hasyim akan menjawab, buat masa ini.) e-mil Ibnu Hasyim: ibnuhasyim@gmail.com

Ibnu Hasyim
3  Sept 2015
Lihat keseluruhan..
E-Buku IH-106: Kerja Ladang, Australia & Islam.
E-Buku IH-106: Kerja Ladang, Australia & Islam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails