Friday, September 04, 2015

Fesyen Baju Mandi Plastik, Akan Terikut-ikutkah Penduduk M'sia?


Guna Plastik Barang Jadi Trend Baru Penduduk Taiwan

SEMAKIN hari, semakin pelik dunia ini dengan ketamadunan manusia yang dilihat semakin hilang kerana pelbagai perangai pelik yang seolah-olah membuatkan kita kini kembali mendur kebelakang dari segi pemikiran.

Mana tidaknya perangai manusia kini diliaht semakin pelik dengan tabiat dan perbuatannya.

Terbaru yang berlaku di Taiwan, di sebuah negara yang kaya dengan fabrik-fabrik menarik yang dihasilkan mereka sudah tentulah pakaian yang cantik perlu diguna atau dipakai, tetapi trend terbaru segelintir anak muda di sini adalah memakai baju mandi menggunakan plastik barang di tempat awam.

Trend yang menajdi ikutan golongan gadis remaja ini dikatakan semakin berkembang dan menajadi ikutan ramai anak muda kerana dikatakan ia satu fesyen yang lain dari yang lain.

Jadi dengan pemakaian baju ini, mereka bebas memakai baju pelbagai jenama dengan harga murah di mana jenamanya antara yang terkenal seperti 7-Eleven, Carrefour dan pelbagai lagi.



Berdasarkan kaji selidik yang dilakukan oleh aktivis awam, ternyata trend ini sebenarnya adalah satu trend pemakaian untuk menunjuk-nunjuk kecantikan aset badan gadis berkenaan.

Ini kerana dengan memakai beg plastik berkenaan ia terlalu nipis hingga menampakkan bentuk badan dan sudah pasti bagi mereka yang mempunyai bentuk badan cantik akan  terserlah keanjalan badan mereka yang menimbulkan rasa bangga.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Akan terikut-ikutkah trend fesyen jahiliah ini ke Negara umat Islam Malaysia atau Indonesia?

Lihat, pakaian begini juga sudah ada penggunanya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails