Friday, September 04, 2015

Jika Tuhan 'cemburu diduakan', Kata Artis Ini, Bagaimana Hukumnya?


HALAMAN HIBURAN

“JIKA Tuhan 'cemburu diduakan' oleh umat-Nya, bagaimana kalau manusia diduakan manusia?” kata pelakon Maia EstiantyWalaupun akhirnya berkata "Tidak perlu dikomen."

Dia yang dikatakan selama tujuh tahun hidup bersendirian, akhirnya membuka mulut mengenai punca perceraiannya yang membabitkan pihak ketiga.
Hal itu membuatkan Maia meluahkan perasaan berbuku dan perit diduakan menerusi akaun Twitter miliknya, dengan kata-kata di atas.

Pelakon tersebut diminta berhati-hati dalam membuat kenyataan, jangan menyamakan sifat-sifat Tuhan atau sifat Allah SWT sama dengan sifat manusia dalam hal 'cemburu diduakan'. Yakni cemburukan kekasihnya (manusia) yang menduakan kasihnya kepada sesama manusia. 

Kerana sifat Tuhan tetap Esa, tidak timbul sifat cemburu diduakan oleh makhluknya atau tidak.

Maaf, ini hanya sebuah sentuhan kecil perbincangan, dalam membongkar kebesaran mengenai ilmu Allah SWT. Kalau ada kawan-kawan yang ingin menambah komen perbincangan, silakan. (IH)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis

4 comments:

Anonymous said...

babi nie tak ada akhlak ...nak salahkan tuhan plak...kau punya silap tak pandai jaga laki nak salahkan tuhan plak..

mansor said...

anda benar.....Allah azzawajalla amat cemburu bahkan marah bila `diduakan`. kita takkan akan mencium syurga anda `menduakan` Allah...Allah dgn rahmahnya mengampun segala dosa hambanya...kecuali bila Allah `diduakan`. sila baca `diduakan` sebagai `syirik`.lantaran itu tatkala kita bertemu doktor dan doktor memberi rawatan dan semboh dari sakit..ingat `yang memberi semboh` adalah Allah....doktor itu punya otak geliga, punya tangan dan indera merawat dan ubat yang dibikin oleh tukang ubat adalah semua milik Allah maka...katakanlah Allahlah yang menyembuh ku...demikianlah sebagai hambanya kita wajib hanya nampak Allah disetiap gerak dan desir nafas...

mansor said...

anda benar.....Allah azzawajalla amat cemburu bahkan marah bila `diduakan`. kita takkan akan mencium syurga andai `menduakan` Allah...Allah dgn rahmahnya mengampun segala dosa hambanya...kecuali bila Allah `diduakan`. sila baca `diduakan` sebagai `syirik`.lantaran itu tatkala kita bertemu doktor dan doktor memberi rawatan dan semboh dari sakit..ingat `yang memberi semboh` adalah Allah....doktor itu punya otak geliga, punya tangan dan indera merawat dan ubat yang dibikin oleh tukang ubat adalah semua milik Allah maka...katakanlah Allahlah yang menyembuh ku...demikianlah sebagai hambanya kita wajib hanya nampak Allah disetiap gerak dan desir nafas...

Ibnu Hasyim said...

Mansor. Komen anda baik, sesuai untuk dakwh kepada artis. T.kasih kepada semua pengomen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails