Wednesday, September 02, 2015

Untungkah Gambar Ini Kepada Parti Islam Baru?


Sokongan orang PAS terhadap Mat Sabu merudum?

Sebelum ini orang tidak tahu yang mat Sabu pernah bersalam dengan perempuan ketika berada di belakang Anwar Ibrahim dalam satu satu program bersama dengan Pakatan Rakyat. Anwar Ibrahim sudah sedia maklum yang beliau boleh bersalam dengan perempuan, kerana dia bekas Ahli umno. Akan tetapi Mat Sabu masih tidak boleh bersalam dengan perempuan kerana dia timbalan presiden Pas.
 
Sesungguhnya dalam perhimpunan bersih 4 yang baru lalu orang ramai termasuk orang PAS yang menyokongnya sedia maklum bahawa Mat Sabu sudah bertepek dengan perempuan sehingga ketua pengiringnya Aris Awang terpaksa memohon maaf dengan apa yang berlaku. 


Kebanyakan orang muda termasuk yang menjadi penyokong G18 terkejut dengan apa  yang menimpa Mat Sabu pengerusi parti pekerja itu. Saya tidak terkejut, kerana  itulah balasan orang yang kecewa dalam arena politik yang mana pada makna hawa nafsu suatu yang sangat baik, tetapi sangat buruk maknanya pada keimanan sesesorang.

Kekecewaan seseorang  setakat hari ini belum ada satu pun yang mendatang keuntungan hakiki kecuali keuntungan hawa nafsu punca sokongan penyokong akar umbi  berubah arah. Betullah kata sesetengah penganalisis politik tanah air parti yang akan ditubuhkan oleh kumpulan G18 tidak akan bertahan lama.

Walaupun ada sesetengah penganalisis politik berkata  tidak boleh dijadi hujjah kerana  itu adalah andaian semata mata belum tentu tepat. Tetapi pada saya sejarah telah membuktikan bahawa parti BERJASA  dan HAMIM  serpihan pas hayat hidupnya pendek berlaka. Demikian juga parti semangat 46 SERPIHSN UMNO pun sudah berkubur yang tiada batu niasannya.

Saya tetap berpegang dengan hujah tersebut bahawa tali hayat parti pekerja yang dipengerusikan oleh Mat Sabu  walapun  tak mati tetepi akan tertiarap sebelum PRU 14 nanti, kerana nama baik beliau sudah tercalar.

Dengan kata lain peristewa terkini  ketika sangat gembira dengan adanya wadah perjuangan untuk diperjuangkan  atas nama  sokongan peringkat awal dikatakan memuaskan tapi sudah mula merudum  dan tersangat payah untuk naik kembali.

Orang PAS peringkat akar umbi masih belum boleh menerima  pemimpinnya boleh bersalam dengan perempuan, walaupun  sepanjang  PAS bertalaluf siyasi dengan DAP sudah ada para pemimpin bersalam dengan perempuan ketika dalam majlis majlis anjuran pakatan rakyat ketika dibelakang Anwar Ibrahim.


Ini adalah berita yang dikabarkan kepada saya dan saya mendengarnya. Perawi adalah seorang yang jujur dan ianya bersambung dari satu mulut ke satu mulut yang saya sipatkan ianya adalah kabar ahad yang mungkin tidak boleh dijadikan hujah.

Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
anaabdullah

27 comments:

Anonymous said...

Tuan IH letak la gmbr lain.. dlm ni nnti ada yg panazz... cer letak gmbr abg mat tgh jd imam solat jumaat seperti mkini lapor.. baru sejuk matooo den kah kah kah

Anonymous said...

Tuan, sila fokas kpd aktiviti Dan program Pas, tidak usah buang masa dg artikel atau apa saja yg berkaitan dg GHB atau PAN. Mereka adalah picisan yg bakal hilang ditelan masa. Tengok tindakan TITM, bijak dan bersahaja atau diam saja Dan tidak bikin gempar macam TGHH.

Anonymous said...

mat sabu tak dapat duit dari umno, tak macang geng beruk. ttg gambar, apakah mat sabu & amoi tu berselfie dlm hutan yg cuma ada mereka? hadi pun pernah bergambar begitu tapi kenapa tak jadi isu. blogger, tlg lah jgn melagakan sesama muslim & jgn jadi isi neraka!

Anonymous said...

aktivit pas dan prog PAScai lah ini. Pasal gmbar dan bai'ah je yang PAScai mampu buat.

Lelaki yang tinggalkan isteri berbulan-bulan pun belum tentu jatuh talak ooooi.. yang dah lafaz kan pun belum tentu sah ..

Dari jadi kan gambar Mat Sabu jadi isu, lebih baik PAScai usahakan bentang Hudud !!

Anonymous said...

Aikk..tuan pun sama juga...

Anonymous said...

Tak jadi isu kalau yang bergambar dengan Mat Sabu itu ialah Ah Soh, perempuan tua.

Maksudnya PAScai kurang senang sebab pemimpin GHB mendapat sokongan anak muda Cina.

Anonymous said...

hj pun diminta kurang tayang gambar bogel ya

atok ko said...

awat sempit bebeno akai kamu ni.. harap umoq dh tua, dok sangka buruk tak habis2 pada org lain pasai apa.. biaq pi la dia nk berselfie dgn amoi tu, bukan berpeluk pun, takkan salah kot.. awat, hang cemburu amoi tak mau selfie dgn hang kot.. sabaq la yop!!

Anonymous said...



Gaya amoi itu bukan gaya seksi tapi gaya seorang gadis yang pengasih yang cintakan negara.

Jangan jealous lah. Hehehe



Anonymous said...

PARTI BARU INI HANYA AKAN BERTAHAN JIKA
DAP DAN PKR TERIMA SEBAGAI GABUNGAN DALAM PAKATAN
AKHIRNYA
PAS TERPAKSA BERTAHALUL SIASI DENGAN PARTI PEKERJA INI DEMI SURVIVAL
KERANA
PAS AKAN KALAH TERUK DIPANTAI BARAT TERUTAMANYA DI SELANGOR
KERANA MENGHARAP UNDI MELAYU YG LEBIH KE UMNO DAN PR
DI KELANTAN JUGA
BAKAL TUMBANG KEPADA BN KERANA PERTANDINGAN 3 PENJURU

PILIHAN YANG ADA PAS BERTAHALUL SIASI AKHIRNYA DGN AMANAH
KECUALU
PAS KAHWIN DGN AMENU@AMNO DAPAT LA HADIAH KELANTAN DAN TERENGGANU
LAIN-LAIN
OLEH; anak kecil main api

Anonymous said...

Budak budak muda yang kurang agama takut nak undi PAS kih kih kih
Yang menang kan wakil rakyat tempat saya undi cina dan india, budak melayu kena beli dan takut bila PAS menang tak boleh nak rock kapak

Anonymous said...

Orang PAS jealous kat Mat Sabu. Apa salahnya orang nak buat selfie? Bukan kah Mat Sabu public figure? PAS ni dah jadi parti longkang..... Hidup Mat Sabu. Hidup AMANAH.

Anonymous said...

dulu bila org umno 'dihina' , heboh macai2 umno bantah. macai umno hina org lain tak pa pulak. skrg org pas 'dihina' , heboh macai pas dan umno. pas dah naik taraf sama mcm umno. tahniah kpd penyokong pas!

Anonymous said...

atuk hasyim.....gambaq mat sabu ngan amoi wat apa....cucu nak yg lagi baguih...yg bukak2 sikit..dah 2 hari dah x post gambaq baguih punya...suma org dah kempunan dah...kikiki

Anonymous said...

terluoa kot PAS JFA PARTI SERPIHAN, PKR JUGA PARTI SERPHAN

Anonymous said...

Hadi nak buat hudud je dikutuk bagai kata dah kuat sgt nak menawan putrajaya biarlah hadi dgn hududnya apa nak dengki lagi.kita patut berhenti kutuk puak ni pak nanti depa kutuk kita lagi.kata nak perjuangkan islam tp nampaknya perjuangkan kutuk hadi dan hududnya.kata mereka lg itu hudud pas bkn hudud islam.mereka main bantai je rasanya bkn buat kajian bertahun tahun yg mcm pas dok buat.sekarang mereka nak pas kelahi dgn pkr pulak.pas tak kata apa apapun.nampak sgt mereka tu bodoh sombong mcm hebat sgt.setakat hebat mengutuk bekas parti sendiri apalah sangat.org islam melayu n bangsa lain sekalipun bukan bodoh sgt.padahal ketua dap tu barangkali lebih tahu tentang hudud dr org islam.jd knpa ingat mereka akan takut hudud n islam.biarlah hudud dikelantan dulu tgok bagaimana jika ingin pas bersama pr keputrajaya atau sebaliknya pun terpulanglah.pas bkn nya menolak pr tp ingin dahulukan hudud itu sj.dap tak suka mmg patutlah tp kalau org islam sendiri byk alasan tak tahu la.

Anonymous said...

ALLAH TAK PERNAH MELARANG ORANG LELAKI BERGAMBAR DENAN PEREMPUAN .TUNJUK DALIL ADAKAH ADA AYAT2 QURAN YG MELARANGNYA. TUNJUK DAN BUKTIKAN.

Anonymous said...

Ini la anon 7:15 penyokong pa(parti amanah).islam melarang pergaulan bebas lelaki n perempuan yg bkn muhrim.jgnlah kamu menghampiri zina.nak bergambar dgn pemimpin boleh rasanya tp tak perlulah sampai bertempek mcm tu.ini lah cinapun patut faham akan keadaan pemimpin islam jgn main jln mcm kawan kawan mereka sj.barangkali dlm keadaan yg teruja membuat kita lupa diri.tepuk dada tanya la iman ye

IrWrWs said...

Mereka x senang duduk selagi org melayu percaya bhw GHB adalah barua DAP.

IrWrWs said...

Mereka x senang duduk selagi org melayu percaya bhw GHB adalah barua DAP.

Anonymous said...

Bala... bala... baru je lahir dh kena langgar lori siput.. hancur.. semoga tabahlah kamu ghb

IrWrWs said...

Saya harap penyokong PAS jgn serang parti kuali dah.. kita tumpukan parti kita aje.. bukankah matlamat kita sudah tercapai dgn terbentuknya parti kuali baru maka dgn itu keluarlah puak2 pengkhianat spt yg kita idam2kan..

Anonymous said...

Ok sy setuju dgn wan rosli.. tuan IH kena tukar strategi.. kita menuju kearah yg lebih baik.. sama2 kita mencari redha Allah SWT..

Anonymous said...



AYUH !! KITA KEMBALI PADA HUDUD !

hihihi.

Anonymous said...

pas amat tertekan skrg. pas mengharap Bersih 4 akan gagal tanpa kehadiran mrk. boleh lah pas berkata 'tengok tanpa kami bersih 4 gagal' . sebaliknya bersih 4 berjaya dgn kehadiran ratusan ribu peserta. itulah sebab mcm2 isu sengaja diadakan utk mengalih perhatian drpd kegagalan pas

IrWrWs said...

Hudud ini hukum Allah. Kami dengar dan taat.. serta yakin sesuai di semua ketika dan tempat..

Aku amat berharap komen sinis di atas (Anon 8.54pm) BUKAN datang dari seorang MUSLIM..

IrWrWs said...

Bukan ke yg kalah masa muktamar yg GAGAL??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails