Tuesday, June 23, 2015

Gadis Australia Ini Pula Diserang Islam.


CATATAN SANTAI IBNU HASYIM

Berkerja di Australia..
Siri 1:  Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-4... 
Siri 2:  Inikah Rahsia Melancong Ke Australia, Demi Islam &...

Siri 3:  Paling Sikit 30 Serangan Terhadap Muslim Australia...

SEDIKIT sebanyak perkembangan dan kebangkitan Islam di Australia, mungkin boleh mempengaruhi anak gadis ini masuk Islam. Beliau seorang gadis Australia bernama Susan Carland. Dikutip laman onislam.net, Minggu, 19 April 2015. Begini kisahnya..

"Aku tak kisah jika kau kahwini pengedar ubat terlarang pun, asal jangan kau kahwini seoerang Muslim!" Perintah itu disampaikan seorang ibu kepada gadis 17 tahun dari Australia.

Ucapan seorang ibu itu membuatnya jadi penasaran dan tercabar. Pada tahun baru, Susan membuat revolusi. Menginvestigasi semua agama yang ada. Tentu saja. Islam sama sekali tak masuk dalam prioriti Carland.

"Agama itu penuh kekerasan, sexist, dan asing," ujar Carland masa itu.

Tetapi siapa sangka, dua tahun kemudian kejutan terjadi. Susan Carland menjadi seorang muslimah tanpa dipengaruh siapapun.

Suatu malam, ibu Carland memasak daging babi sebagai makan malam. Menyebabkan rahsianya terbongkar pada ibu itu, apabila mengetahui agama baru anaknya yang sebenar.

"Ibu memeluk saya, namun dia menangis tersedu-sedu." katanya.

Beberapa hari kemudian Carland memutuskan mengenakan hijab pula. Keputusan Carland ini bagai petir di siang hari pada Ibunya. Hampir selama 8 tahun terjadi jurang pemisah Carland dan ibunya. Meski hubungan mereka masih berlangsung baik.

Sesekali, hati ibu itu terasa luluh. Bahkan dia seringkali juga membeli tudung buat Carland. Serta memberikan hadiah masa perayaan lebaran. Carland gadis yang diperintah tidak berkahwin dengan lelaki muslim telah menemui hidayah dalam Islam. Dia menyintai ibunya, juga menyintai Allah Yang Maha Pencinta.
Asmaah Helal, pemain bola sepak Australia. "Saya tidak masalah bermain sepak bola mengenakan jilbab. Rasanya nyaman, tidak kepanasan karena saya sudah terbiasa," katanya.

Baginya, Islam memandang intelektual sebagai bahagian yang terpisah antara fikiran, jiwa dan raga seperti agama yang dianut sebelumnya. Bagi Carland keputusannya memeluk Islam disebabkan dirinya telah menemui kemurnian Tuhan yang kemudian membawanya pada hidayah.

"Tanpa diragukan, orang-orang paling menginspirasi dan baik yang pernah saya temui selama ini, rupanya ada pada diri orang muslim," ujarnya.

Al-hamdulillah. Semoga ramai lagi yang akan mengikuti jejaknya

Bersambung..

  
Ibnu Hasyim
Alamat: ibnuhasyim@gmail.com        
23 Jun 2015 KL


Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-43: Kisah-kisah Saya Pilih Damai... Islam

E-Buku IH-43: Kisah-kisah Saya Pilih Damai... Islam

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails