Tuesday, February 11, 2014

Shakira & Rihanna: Lesbian Serang Dunia Hiburan Arab, Islam & Kristian.

Timur Tengah kecam penyanyi Shakira
Shakira. 

HALAMAN HIBURAN
Penyanyi Colombia Shakira dan penyanyi Amerika Syarikat Rihanna menuai kritik dari peminat mereka di banyak negara Arab lantaran klip video mereka seolah menggambarkan hubungan sesama jenis, alias lesbian .

Stesen televisyen Al Arabiya melaporkan , Isnin (10/2) , dalam lagu berjudul ' Can't Remember to Forget You ' kedua penyanyi perempuan ini berguling - guling di atas katil sambil menghisap cerut . Mereka dikutuk sebab undian mempromosikan lesbian . 


"Ini benar - benar sudah kelewatan . Video lesbian ini terlalu jauh , " ujar seorang pengarah klip video asal Lubnan Fadi Haddad . 

Peminat Shakira di Timur Tengah pun banyak meluahkan kekecewaan mereka di rangkaian sosial Twitter . Lebih banyak hujatan untuk dia dibanding kecaman pada Rihanna lantaran Shakira punya darah Lubnan dari ayah . 

Di banyak negara Arab homoseksual merupakan dosa besar. Bukan hanya muslim namun juga bangsa Arab penganut Kristian sering merujuk pada kisah Sodom dan Gomorrah sebagai dasar pengharaman cinta sesama jenis .

Homoseksual hal dilarang di 78 negara dunia . Di lima negara ini malah mereka dihukum mati termasuk Iran , Arab Saudi , dan Yaman . Tidak hanya wilayah Arab yang mengecam klip video itu tetapi juga negara asal Shakira , Colombia .  


Ahli dewan Colombia bernama Marco Fidel Ramirez melancarkan petisyen melarang video itu dimainkan di televisyen nasional . Dia juga berkempen larangan video itu di Twitter dengan hashtag dalam bahasa Sepanyol bermakna bahaya video Shakira .
Erotis, Shakira dan Rihanna dianggap promosikan lesbianisme
Penyanyi Colombia Shakira dan penyanyi AS Rihanna. 

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Yang diserang ialah dunia Arab jahiliah masa kini..  yang cuba dan telah merenggangkan diri mereka dari Islam. Atau penganut Kristian yang telah jauh dari fahaman asal Kristian mereka.

Kita bimbang artis-artis Malaysia atau Indonesia pun akan jadi begitu, kerana usaha merenggangkan mereka dari agama terus berjalan lancar. Kadang-kadang usaha jahat begitu dilancarkan oleh pemerintah mereka sendiri yang mengaku negara Islam atau negara umat Islam terbesar.  Mereka gunakan hiburan sebagai alat untuk memisahkan agama dari penganutnya.

Na 'auzubillh!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails