Thursday, February 13, 2014

Bogel Dalam Kebaktian, Apa Salahnya?

Gereja di Amerika bolehkan jemaatnya bugil saat kebaktianPastor Allen Parker pemimpin gereja berbogel masa berkhotbah. ©Daily Mail

Sebuah gereja di Negara Bahagian Virginia , Amerika Syarikat , membolehkan jemaah mengikuti kebaktian dalam keadaan bogel .

Pastor Allen Parker , pemimpin di Gereja White Tail di Bandar Suthampton , memutuskan membenarkan jemaah beribadah di gereja dalam keadaan bogel, kerana menurut dia, jemaah harus mengelakkan materialisme dalam bentuk pakaian .


Dia menyatakan kebanyakan kejadian dalam Alkitab juga memaparkan sosok bogel dalam peristiwa - peristiwa penting , seperti saat Isa disalib dan dibangkitkan .


" Ketika Jesus lahir dia bogel dan saat disalib juga dia telanjang . Jika Tuhan mentakdirkannya begitu, apa salahnya bogel ? " kata Parker kepada stesen televisyen CNN , seperti yang dilaporkan oleh akhbar the Daily Mail , Selasa (1 /2) .


Parker boleh jadi mendasarkan pendapatnya pada peristiwa Adam dan Hawa di syurga yang keduanya telanjang . Meski gereja Parker membenarkan jemaah bogel namun di saat - saat memasuki musim sejuk jemaah lebih memilih mengenakan pakaian . Sebahagian lain masih memperlihatkan payudara atau alat kelamin .


"Dengan telanjang , anda tidak akan merasa lebih hebat dari orang lain secara fizikal . Kita hanya manusia yang punya dosa , " kata Parker .


Sepasang jemaah , Robert dan Katie church bahkan pernah mengucapkan janji setia dalam perkahwinan mereka di gereja itu dalam keadaan bogel .  (IH/
fas)

 Ini, puak-puak biadap berbogel di gereja.

Lihat ini pula..
E-Buku IH-67: Kisah-kisah Bogel (3)
E-Buku IH-67: Kisah-kisah Bogel (3)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails