Monday, September 02, 2013

Menteri Bantah Ratu Dunia, Tapi Ini Bukan Negara Islam.

 Vania Larissa kontestan Indonesia di Miss World 2013
Vania Larissa kontestan Indonesia di Miss World 2013

Jakarta: Menteri Hal Ehwal Agama Indonesia semalam menyeru supaya pertandingan Ratu Dunia dibatalkan. Gesaan itu dibuat ketika bantahan semakin meningkat menjelang perasmian pertandingan itu di Bali.

Suryadharma Ali berkata, penganjur perlu patuh kepada nasihat badan tertinggi ulama Islam negara itu yang minggu lalu mendesak supaya dibatalkan walaupun selepas penganjur bersetuju untuk menggugurkan pusingan berbikini.

FPI Siap Bubarkan Miss World 2013

“Majlis Ulama Indonesia (MUI) sudah menyuarakan bantahan keras kerana ia tidak sesuai dengan ajaran Islam yang menetapkan supaya wanita perlu menutup aurat mereka,” kata Suryadharma dalam satu kenyataan.

Beliau ialah pegawai kanan kerajaan pertama menyuarakan bantahan terhadap pertandingan itu, sekali gus memberi tamparan baru kepada penganjur yang berpusat di Britain. Kenyataan Suryadharma itu dibuat selepas ketua Suruhanjaya Hak Asasi Manusia negara itu menyuarakan tentangan terhadap acara yang mempamerkan tubuh wanita.

Penganjur tempatan bagaimanapun berkata, acara itu akan tetap diteruskan. “Ini bukan negara Islam dan pertandingan ini berkait dengan budaya, bukan agama,” kata Adjie S Soeratmadjie, setiausaha korporat RCTI, penganjur tempatan yang juga penyiar rasmi pertandingan.

Penampilan para wanita ini selalu membuat kaum lelaki terpukau.
Alessandra Ambrosio, wanita kelahiran tahun 1981 ini merupakan salah satu model paling seksi yang dimiliki Victoria Secret. Wanita cantik berkebangsaan Brazil ini pernah terpilih sebagai spokesmodel pertama untuk perusahaan "PINK". 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: “Ini bukan negara Islam dan pertandingan ini berkait dengan budaya, bukan agama,” Inilah pemikiran sesat masakini, berfikir sekularisme, di luar kotak fikiran Islam. Macam sesetengan Menteri Malaysia, atau  negara-negara se kandang dengannya juga.

Menteri Pusat Indo ini, kalah dengan penganjur tempatan? (IH)

2 comments:

mohd.azrul said...

Ini.namanya.bila.moral.tiada.

Unknown said...

manusia sekarang da tak takut pd tuhan....lupa ada hari pembalasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails