Wednesday, September 04, 2013

Massage A Samad Said (Video): Ditahan 2 Jam -S Ambiga


 
Pengerusi bersama BERSIH Datuk S Ambiga mempersoal tindakan polis menahan Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said pada lewat tengah malam tadi semata-mata untuk disoal siasat polis.

Polis boleh memilih masa lain untuk menyoal siasat tokoh sastera itu, katanya yang menyifatkannya tindakan tersebut sebagai satu "gangguan".

NONE"Tergamak mereka buat begitu kepada seorang individu yang sangat dihormati.

"Perlukah ke rumah beliau pada jam 12.30 tengah malam semata-mata untuk menahannya bagi soal siasat dan membebaskannya dua jam kemudian?" soal Ambiga.

"Ia satu bentuk gangguan, dan sama sekali tidak perlu... polis tahu yang mereka tidak perlu mengganggu beliau dengan cara demikian hanya kerana perkara yang sebegitu sifatnya," katanya kepada Malaysiakini.

Bekas pengerusi Majlis Peguam itu juga menggesa Ketua Polis Negara memohon maaf kepada A Samad kerana menuduhnya menyorok daripada ditangkap.

A Samad Said yang lebih mesra sebagai Pak Samad yang juga merupakan pengerusi bersama BERSIH, menafikan dakwaan tersebut dan menyatakan beliau berada di rumah semalaman kelmarin dan tiada anggota polis datang ke rumahnya.(MK)

BERSIH 2.0 SC Member - A. Samad Said (A Massage from Pak Samad)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails