Thursday, September 05, 2013

Sukan: Oezil Berdakwah, Jelaskan Alquran Kepada Ronaldo

Cristiano Ronaldo dan Mesut Oezil
Cristiano Ronaldo dan Mesut Oezil

SUKAN
MADRID: Cristiano Ronaldo sangat marah dengan kebijaksanaan Real Madrid yang melepaskan Mesut Oezil ke Arsenal dengan nilai transfer 50 juta euro. Dengan dalih ingin menyeimbangkan kewangan klub, Los Blancos menjual Oezil setelah mendatangkan Gareth Bale dari Tottenham Hotspur seharga 100 juta euro.

Ronaldo patut bimbang. Ia mencetak 168 gol selama tiga musim terakhir berkat kontribusi Oezil. Sejak didatangkan Jose Mourinho dari Werder Bremen pada 2010, Oezil langsung menjadi pembekal utama CR7. Alhasil, ia dapat menyaingi Lionel Messi berkat kontribusi raja assist itu.

“Ia adalah pemain yang tahu manuver saya di depan gawang. Saya marah mendengar kepergian Oezil,” kata kapten timnas Portugal itu.

Dikutip Daily Mail, Khamis (5/9), kemarahan Ronaldo bolehjadi kerana kehilangan rakan terbaiknya. Oezil memiliki kebiasaan untuk tidak sungkan menjelaskan kepada mantan pemain Manchester United itu tentang kandungan Alquran yang diamalkannya.

Pemain termahal Arsenal dan team nasional Jerman itu memang selalu berdoa setiap menjelang pertandingan. “Oezil membaca ayat Alquran sebelum pertandingan, dan ia bahkan telah mengajarkan ayat-ayat dari kitab suci umat Islam tersebut kepada mantan rakan sepasukannya  Ronaldo,” demikian laporan harian berpengaruh di  negara Inggeris itu. (IH)

1 comment:

Unknown said...

waaaa...takde siapa nak dakwah pd ronaldo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails