Monday, April 22, 2013

Noh Omar Ditentang Drs Mohamad Rashdi & Herman Tino



Tanjong Karang, 20 Apr : Penamaan calon bagi P095 Tanjong Karang dan N08 Sungai Burong serta N09 Permatang berjalan dengan lancar. Penyokong-penyokong Pakatan Rakyat (PR) mula berkumpul di Perhentian Bas Tanjong Karang pada jam 7.30 pagi.
 
Perarakan calon dimulakan dengan solat hajat dipimpin oleh Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Kawasan (JPrK) Tanjong Karang, Ustaz Haji Mat Hasbollah Sudin, sebelum bergerak ke pusat penamaan calon di Dewan Dato’ Hormat Tanjong Karang dan diiringi oleh kira-kira 2,000 orang penyokong PR.
Bagi Parlimen Tanjong Karang, calon PAS, Drs Mohamad Rashdi Deraman, ditentang oleh calon Barisan Nasional (Bn), Dato’ Seri Noh Omar dan calon Bebas, Masrun Tamsi, atau lebih dikenali sebagai Herman Tino, yang juga seorang artis, sekaligus menyaksikan pertandingan tiga penjuru.
 
Manakala bagi kerusi DUN Sungai Burong, Yang Dipertua PAS (YDP) Tanjong Karang, Ustaz Mohamad Judi Sarjo ditentang oleh calon Bn, Dato’ Mohd Shamsudin Lias.
Selain Parlimen Tanjong Karang, DUN Permatang turut menyaksikan pertandingan tiga penjuru yang melibatkan Ketua PKR Cabang Tanjong Karang, Haji Mohd Yahya Mat Sahri yang di tentang oleh Calon Bn, Sulaiman Razak dan Low Tan daripada Bebas.

Keputusan tersebut telah diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Mohamad Yasid Bidin, dihadapan kedua-dua penyokong pada jam 12.00 tengahari. Pengundian awal akan dibuat pada 30 April manakala tarikh pembuangan undi akan diadakan pada 5 Mei 2013.(PKM Sg Burung)

Lihat sebelum ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails