Tuesday, August 14, 2012

Bikini Show Dalam Pesawat. Tidak Wajar..


Bikini show di maskapai Vietjet AirBikini show di Vietjet Air (Youtube)

HO CHI MINH: Anak-anak kapal pesawat Vietnam, VietJet Air, memilih cara unik merayakan penerbangan perdana dari Ho Chi Minh City ke pantai eksotis Nha Trang, peragaan pakaian bikini. Namun acara di atas pesawat itu berbuntut denda kerana dianggap mengabaikan keselamatan penumpang.

Pelayan VietJet Air didenda oleh Badan Penerbangan Awaam Vietnam sebesar 20 juta dong kerana melanggar peraturan penerbangan lokal. Peristiwa ini terjadi pada awal Ogos 2012 lalu semasa merayakan penerbangan perdana menuju Nha Trang.

"Mereka mengadakan pertunjukan yang tidak disetujui otoriti di dalam pesawat," kata Ketua Inspektur Badan Penerbangan Awam Vietnam, Nguyen Trong Thang Seperti dilapor The Telegraph Ogos 2012.

Lima perempuan berasal dari pusat kecantikan Vietnam berlenggok di dalam lorong pesawat selama tiga minit dengan hanya menggunakan bikini. Para penumpang tidak menyia-nyiakan momen tersebut dengan merakam adegan tersebut dan mengunggahnya dalam situs Youtube.

Nguyen Trong menjelaskan dengan membolehkan penumpang untuk menggunakan telefon seluler dalam pesawat dan mengunggahnya dalam Youtube bererti anak kapal tersebut tidak mentaati aturan keselamatan penerbangan dimana penggunaan telefon bimbit tidak dibolehkan selama penerbangan berlangsung.

Syarikat penerbangan di negara-negara bertamaddun dan negara umat Islam perlu ambil perhatian. (IH)

2 comments:

Haiza said...
This comment has been removed by the author.
Haiza said...

Kalau kapalterbang tu terhempas, padan muka depa....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails