Saturday, July 21, 2012

Seluruh Dunia Marah Lihat Gambar Ini...

:peluk:GAMBAR dibawah ini, banyak beredar di Blog atau Forum-forum Pecinta Haiwan. Kita dapat lihat betapa biadabnya seorang manusia terhadap binatang, iaitu seekor anjing, termasuk makhluk yang lemah.





Orang ini mengikat rantai dari motosikalnya ke kalung seekor anjing, lalu menyeretnya. Ini adalah perbuatan kelompok anti haiwan di kota Guangzhou, Cina. Kelompok ini disebut 'tidak manusiawi'. Dikatakan juga foto ini diambil di Fuzhou.

Sebuah forum dari kelompok fotografi, mengenakan seragam mengendarai motosikal, mengikatkan rantai pada belakang motornya. Besi ujung rantai itu dikalungkan pada leher anjing, dan menyeretnya dalam kecepatan 50km/jam.

Anjing itu dilihat meringis kesakitan. Beberapa orang mengatakan ketika diseret anjing itu berteriak, melolong, dan menangis. tapi itu tidak membuat pengendara biadab itu melambatkan perjalanan. Malah dia mempercepat laju motor. Foto-foto di sini membuktikannya, akhirnya jadi seperti gambar di bawah.


Sepatutnya, hargailah semua makhluk di sekitar kita. Kita dan mereka juga diciptakan oleh Pencipta yang sama. Nabi orang Islam, Muhammad SAW pernah memberitahu, bagaimana seorang perempuan pelacur dimasukkan ke dalam syurga oleh Allah SWT kerana membantu memberi minum seekor anjing yang dijumpai kehausan. Bahkan masuk neraka seorang perempuan kerana mengurung seekor kucing sampai mati tanpa diberi makan minumnya.

Tetapi......

Lihat pula mayat-mayat kanak-kanak Palestin di bawah ini yang bergelimpangan akibat buatan tangan manusia. Itu ratusan kali ganda kejamnya dari pengheret anjing tadi. Mengapa dunia seakan-akan tidak marah bahkan menyokongnya?

Antara kezaliman Israel tehadap rakyat Palestin...














(IH/Pelbagai Sumber)

1 comment:

Anonymous said...

Hey! This is kind of off topic but I need some guidance from an established
blog. Is it very difficult to set up your own blog?
I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about making my own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Thanks

Here is my web page ... http://www.livingwithrheumatoidarthritis.org

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails