Friday, May 11, 2012

Majalah Al-Qaeda 'Inspire' Terbit Lagi. Percuma!

cinta Majalah Al Qaeda Terbit dan Ancam Hancurkan AS



WASHINGTON - Majalah Al Qaeda berbahasa Inggeris kembali muncul belakangan ini, meski penggagas dari majalah itu sudah terkorban oleh serangan misil Amerika Syarikat (AS). Dikatakan majalah itu pun mengkempenkan  serangan bom dan perang senjata kimia ke AS.

Al Qaeda Yaman merilis edisi ke 8 dan ke 9 dari majalah yang bernama "Inspire." Majalah itu pertama kali diterbitkan pada Juli 2010 lalu dan masih menyuarakan tentangan.Edisi baru di majalah itu juga menceritakan kematian dari dua tokoh Al Qaeda yang membantu penerbitan majalah ini. Mereka adalah Anwar al Awlaki dan Samir Khan.

Beberapa artikel dalam majalah itu menyebutkan, Negara Bahagian Montana di AS merupakan wilayah yang dipenuhi oleh hutan. Kebakaran hutan nampaknya akan menjadi hal yang akan mengancam wilayah itu.

"Menggunakan racun atau senjata kimia dan biologi untuk menyerang warga AS, dibolehkan dan sangat disarankan kerana dapat  melemahkan musuh kita," demikian artikel di majalah tersebut, seperti dikutip AFP, Khamis 3 Mei 2012.

Selain AS, Inggeris dan Perancis juga dikategorikan sebagai negara target serangan Al Qaeda. Meski Al Awlaki sudah tiada, tulisan-tulisan yang dulu dibuat olehnya serta perkataan-perkataannya cukup berpengaruh dan sanggup menginspirasikan militan Al Qaeda untuk melancarkan serangan.

Dalam majalah itu, Al Qaeda juga menampilkan instruksi bagaimana cara meledakkan bom. Penjelasan itu bahkan dilengkapi dengan foto-foto yang cukup jelas. [source] (IH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Anda mahu koleksi majalah ini dari mula, langgan percuma!! Sila klik di sini...
Atau trus saha di sini..

Lihat sebelum ini...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails