Wednesday, July 27, 2011

Cadangan: Buat Lamanweb Khas Dedah Lemah SPR



KL 27 Jul 11: PAS atau pihak-pihak lain yang bertanggungjawab dicadangkan supaya buat satu laman web khas untuik mendedahkan kelemahan pilihan raya. di Malaysia untuk tatapan umum, yang di'up date' dari masa ke maDemikian dicadangkan oleh 'Anonymous' dalam komen dari kenyataan PAS bertajuk Bukti Kelemahan SPR. 500 Pengundi Bertindih -PAS dari Blog Ibnu Hasyim.

Kami panjangkan cadangan tersebut kepada pihak berkenaan. Lihat cadangan asal beliau.
Anonymous said...

cadangan . pas buat satu laman khas utk kelemahan pilihanraya. nama apa pun tak pa. dalam dalam tu buat bahagian - bahagian contoh; kelemahan undang-undang, undi berganda dalam dun, berganda antara dun, berbilang kp,oranag mati tersenarai pengundi, kes warga asing ada kp, pemindahan pengundi antara negeri, mengundi di dua negeri bersempadan dan sebagainya. lepasnya semua geng pakatan pakat sumbang maklumat. sekarang ini nampak tak tersusun dan tak pro. buat kena benar-benar jangan lepas batuk ditangga. kalu buat macam ni baru spr dan amporno takut. satu lagi paksa spr dilepaskan dari jabatan perdana menteri. letak bawah parlimen ke agong ke. kalau tidak dia akan diresapi penjahat-penjahat itu macam sekarang.

Harap dapat perhatian dari pihak berkenaan.
Sekian, wassalam. Terima kasjih kepada 'Anonymous' tersebut.
Dari Weblog Ibnu Hasyim.

2 comments:

Ahmad Irfan said...

Tahniah. Baik cadangan itu..

Anonymous said...

Cadangan ini perlu dilaksanakan segera. Ianya perlu mengandungi perkara berikut
1. maklumat aduan orang ramai tentang alamat ruamh mereka menjadi alamat pengundi hantu
2. Maklumat mereka yang telah mati tetapi masih dalam senarai. Sebagai hujah gambar kubur atau permit gali kubur atau surat bahagi harta faraid
3. MAklumat pengundi terkini yang boleh dicross check dengan data SPR
4. Aduan termasuk gambar pengundi hantu terdahulu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails