Thursday, July 28, 2011

SPR Akui Ada Pengundi Klon/hantu -P/PAS

Menjejaki pengundi hantu.

Pengundi hanu di Tenang?
KL, 28 Jul 11: Pihak SPR dilaporkan telah mengakui secara terbuka bahawa masih terdapat ‘pengundi klon atau hantu’ yang belum dibersihkan dalam daftar pemilih, kata Pengarah Jabatan Pilihan Raya Pemuda PAS pusat Mohd Sany Hamzan dalam satu kenyataan hari ini.

Jabatan Pilihan Raya Dewan Pemuda PAS menegaskan tidak akan berkompromi, sebaliknya akan mengambil tindakan tegas ke atas pihak-pihak yang cuba untuk meneruskan agenda ‘kotor’ dalam melakukan penipuan bagi merosakkan sistem pilihan raya di Malaysia.

Justeru, Dewan Pemuda PAS telah membuat laporan polis terhadap pemilih yang mempunyai dua pengenalan diri dalam daftar pemilih induk Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), kelmarin. Sayap muda PAS itu akan membuat laporan polis serentak esok di setiap negeri.

“Pihak SPR juga telah mengakui secara terbuka bahawa masih terdapat ‘pengundi klon atau hantu’ yang belum dibersihkan dalam daftar pemilih,” katanya.

Sany berkata Jabatan Pilihan Raya Dewan Pemuda PAS juga akan meneruskan siri-siri penerangan dan pendedahan terhadap penipuan dan penyelewengan sistem pilihan raya dalam negara. Difahamkan, program akan dilaksanakan di hotel De Palma Ampang bermula pukul 9.30 pagi hingga 12.30 tengah har, Khamis depani.

Pelbagai institusi yang berkaitan langsung dan tidak langsung dengan pilihan raya, pihak NGO, parti-parti politik dan orang perseorangan akan dijemput untuk mengambil bahagian,” katanya.
"Sila jemput blogger-blogger Pakatan sama.. " Rayu sebuah blogger Pakatan ketika dihubungi sebentar tadi. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails