Friday, July 29, 2011

Kedah Diserang Duit, Mampukah Pakatan Bertahan?


NAJIB (kanan) bersalaman dengan orang ramai yang menyambutnya pada Majlis Kenduri Rakyat di Padang Awam Guar Chempedak, Yan semalam.
Lihat betul-betul gambar PM, guna wang kerajaan, tapi pakai lambang dacing (BN)

YAN 29 Jun 11: Betulkah Kedah diserang duit atau bantuan? Berapa peratuskah yang akan sampai kepada rakyat? Mampukah kerajaan Pakatan yang diketuai PAS boleh bertahan dalam PRU 13?

Lihat berita ini...

Dikatakan kerajaan memperuntukkan RM2.2 bilion bagi membangunkan infrastruktur di kawasan Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) bagi tempoh 10 tahun mulai tahun ini. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, melalui pembangunan itu, pendapatan petani juga dapat ditingkatkan menerusi peningkatan hasil padi dari enam metrik tan sehektar kepada 10 metrik tan sehektar.

Katanya, mulai tahun ini, sebanyak RM45 juta diperuntukkan dan jumlah tersebut akan bertambah sepanjang tempoh itu. “Peruntukan ini akan digunakan bagi tujuan pengambilan tanah dan membangunkan kemudahan serta infrastruktur di kawasan MADA,” katanya pada majlis kenduri rakyat di Guar Chempedak di sini semalam. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails