Wednesday, July 06, 2011

Bola Sepak Wanita Begini Boleh Menjalar Di M'sia?

SUKAN
Team bola sepak wanita ini berasal dari Rusia (orange.co.uk)

Moskow 6 Julai 11: Ada-ada saja ulah team bola sepak wanita dari Rusia ini. Demi menarik perhatian penonton, mereka nekat bertanding dengan memakai pakaian seksi. Mereka pakai bikini di lapangan hijau.

FC Rossiyanka ditubuhkan pada tahun 1990, merupakan juara liga bola sepak wanita Rusia sebanyak tiga kali, tahun 2005, 2006, dan 2010. Mereka juga terlibat dalam Liga Champions khusus bola sepak wanita dalam dua musim terakhir. Keduanya mencapai babak 16 besar.

Pelatih Tatyana Egorova mengatakan, "Kami adalah team wanita terbaik di Rusia dan telah memenangi banyak kejuaraan, bahkan mewakili negara kita di Liga Champions, tetapi tak banyak yang mengenal kami,” katanya seperti dikutip dari Orange.

Prestasinya tidak pernah ada yang melirik tersasar. Hanya sedikit orang yang pernah mendengar tentang riwayat prestasi team bola sepak tersebut. Itulah mengapa mereka merencanakan sesuatu yang menghebohkan demi menarik perhatian penonton di tengah krisis ekonomi yang melanda? Sebelumnya, tak banyak orang yang datang untuk menyaksikan pertandingan mereka.

"Sehingga kami memutuskan untuk menarik perhatian penonton dengan tampil mengenakan bikini, semoga dapat meningkatkan jualan tiket,” katanya.

Anggota team bola sepak dari Krasnoarmeysk, tidak jauh dari Moskow itu, telah melakukan persiapan pra pertandingan untuk mempromosikan acara tersebut.

"Kami fikir itu idea baik. Pemainan-pemain kami cukup cantik, memiliki tubuh atletis, dan memiliki kemampuan untuk menang," ujarnya.

Komen weblog Ibnu Hasyim: Adakah wabak ini boleh menjangkit ke Malaysia? Tidak mustahil ianya berkembang di negara ini, kalau rakyat negara ini masih mengabaikan cita-cita negara Islam dan berakhlak mulia.. (IH)

5 comments:

Hamdan Rukun said...

APA NAK HERAN IA MEREBAK. HANG ANTARA YANG DAH SEBARKAN !

HE ! HE ! HE !

DAKWAH CARA BARU KOT ?

Ali mahmud said...

Biarkan Luncai terjun dengan labu-labunya..

Kesian Luncai, bodoh sombong..

Anonymous said...

Bila gua cek, rupanya siluncai itu peminat papagomo..

Anonymous said...

kamu yg letak gambak macam nie kat blog....memang lee ad yg nk mengikutnyer.....
nk saloh kan sape..? pikiaq dulu sapa yang start...
mu jangon nk pikiaq sendiri hebat jeee....

Anonymous said...

Letak gambar PAS fasal apa tak ikut PAS?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails