Friday, October 08, 2010

Isteri Kedua Saspek Kes Sosilawati Serah Diri


Jesyntha yang diburu polis berhubung kes Sosilawati serah diri.

KL, 7 Okt 10: Jesyntha Clarene Isreal yang diburu polis bagi membantu siasatan kes pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya, hari ini menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi di sini.

Menurut laman sosial Facebook rasmi Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jesyntha menyerah diri dengan ditemani oleh peguamnya kira-kira pukul 5 petang sebelum ditahan polis.

Baru-baru ini, PDRM melalui laman Facebooknya itu mendedahkan maklumat mengenai wanita tersebut yang berusia 27 tahun kepada umum kerana dipercayai mampu membantu memberi maklumat yang boleh menyelesaikan kes berprofil tinggi itu.

Media tempatan turut melaporkan bahawa Jesyntha difahamkan merupakan isteri kedua kepada seorang suspek kes pembunuhan kejam tersebut yang dikatakan mengetahui perancangan dan kejadian pembunuhan berkenaan.

Sosilawati, 47, bersama pemandu peribadinya, Kamarudin Shamsudin, 44; pegawai Bank CIMB, Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam peribadi, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dilaporkan hilang sejak 30 Ogos lalu selepas dikatakan ke Banting untuk urusan jual beli tanah.

Berikutan kehilangan keempat-empat individu itu, polis menahan lapan suspek untuk membantu siasatan kes berkenaan pada 9 dan 10 September lalu. – Bernama

Sementara itu, polis menahan semula tiga individu termasuk dua beradik peguam yang sebelum ini ditahan untuk membantu siasatan kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga rakannya.

Penahanan kedua-dua lelaki itu termasuk peguam K. Patmanaban dibuat bagi membantu siasatan kes pembunuhan ahli perniagaan dari Kedah, Mohd. Shafik Abdullah dan seorang rakannya.

Ikuti kes Sosilawati secara keseluruhan, dengan layari E-Perpustakaan IH Rak 1 E-Buku IH-1: 'Misteri Hilangnya Jutawan Datuk Sosilawati' sehingga selesai..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails